Когато германците ги няма: Alfa Romeo Giulia срещу Jaguar XE
Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване
Каталог
- ПРОМОЦИОНАЛНИ СТОКИ
-
Double Din / DVD / GPS / Навигация
- Универсални модели
- Alfa Romeo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Audi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- BMW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chevrolet Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chrysler Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Citroen Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Fiat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Ford Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- GMC Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Great Wall Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Honda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hummer Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hyundai Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- JEEP Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- KIA Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Land Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Lexus Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mazda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mercedes-Benz Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mitsubishi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- MG Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Nissan Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Opel Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Peugeot Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Porsche Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Renault Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Seat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Skoda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Smart Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- SsangYong Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Subaru Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Suzuki Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Toyota Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Volvo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- VW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- КАМЕРИ
- Car Audio Интерфейси
- ViseeO Bluetooth Кит
- Xenon / HID комплекти
- Дневни / LED Светлини
- Видео интерфейси
- Парктроници
- LCD-TFT Монитори
- Антирадари
- Android Таблети
- CARBON Продукти
- Ангелски очи - Angel eyes
- GPS Навигации
- Фарове с Angel Eyes и LED
- Кристални и LED Стопове
-
Тунинг Продукти за Коли
- CAR HI-FI и MULTIMEDIA
- Защита за преден капак и броня VW
- АЛУМИНИЕВИ ФЛАНЦИ
- ЕКСТЕРИОР
- ЕЛЕКТРОННИ АКСЕСОАРИ
- ИНТЕРИОР
- ОПТИЧЕН ТУНИНГ
- ATP TUNING
- D2 RACING
- DBILAS-DYNAMIC
- SANDTLER
- ЗАГЛУШИТЕЛИ ЗА АУСПУХ
- ИЗПУСКАТЕЛНИ СИСТЕМИ
- КАТАЛИЗАТОРИ
- МЕКИ ВРЪЗКИ
- НАКРАЙНИЦИ ЗА АУСПУХ
- РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИ ВАЛОВЕ
- СПОРТНИ ГЪРНЕТА
- СПОРТНИ ФИЛТРИ
- ТУРБОКОМПРЕСОРИ
- СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ
- СПОРТНО ОКАЧВАНЕ
- ХРОМ АКСЕСОАРИ
- ЧИП ТУНИНГ/SPRINT BOOSTER
- Гуми и Джанти
- Мото и АТВ Аксесоари
- 4x4 Off Road
- Полезни Забавни За Фенове
- Инструменти
- Маркови Дрехи и Обувки
- Авточасти
- Ваучери
Реклама
Когато германците ги няма: Alfa Romeo Giulia срещу Jaguar XE
Когато животът започне да се отнася малко по-ласкаво с вас, една от първите стъпки е да зарежете добрия стар хечбек и да си вземете луксозен седан.
На пазара има всякакви предложения - японски, шведски, американски и какви ли не други. Но осем от всеки десет купувачи в Европа с тъпо упорство насочват поглед към Германия и към един от трите властелина на този сегмент: BMW Серия 3, Mercedes-Benz C-класа или Аudi А4.
Сега обаче в германските ловни полета внимателно нагазват още двама конкуренти - безкрайно различни един от друг, но идентични в желанието да издърпат килимчето изпод Голяма тройка. Изправяме един срещу друг Jaguar XE и новата Alfa Romeo Giulia.
ДИЗАЙНЪТ
От Jaguar представят XE като първия си опит в компактния премиум сегмент. Което вероятно означава, че злополучният X-Type само ни се е присънил.
XE няма нищо общо с окаяния си предшественик от ерата Ford. Той носи елегантните черти на по-големия XF, но в по-прибран вид, и неслучайно бе избран за най-красив автомобил в света преди две години.
На фона на Giulia той ни се струва почти консервативен, но пък и тъкмо това очакваме от една класическа британска марка.
Италианският кандидат е доста по-динамичен на вид, и то далеч не само заради класическото Alfa червено.
Фантастичната елегантност от модели като Brera се е позагубила тук, отстъпвайки място на повече динамика и агресия. Съвсем уместно за първия истински спортен седан на Alfa от 80-те години насам.
ДВИГАТЕЛИТЕ
При XE изборът при задвижването се простира от пестеливия дизел със 163 коня до трилитровия V6 турбобензин с 380.
При Alfa ножицата е още по-отворена - от дизел със 150 конски сили до мокрия ни сън Quadrifoglio, с V6 от Ferrari (или по-точно с половинката от V12 на Ferrari) и 510 коня.
Днес обаче сме пренебрегнали тези фантастични мотори за сметка на онези, които ще се продават най-много в истинския живот - двулитровите турбодизели с по 180 конски сили всеки.
И в двата случая това са изцяло нови агрегати. Двулитровият дизел на Jaguar е най-икономичният мотор в историята на компанията, поне според нея самата. 2.2-литровият дизел на Alfa, макар и по-голям като обем, обещава същия среден разход от 4.2 литра на сто. Тук и англичаните, и италианците послъгват, естествено. Вероятно можете да постигнете такъв разход, ако сте тест пилот на специално подготвен полигон в прохладна лятна утрин и със азотна смес вместо въздух в гумите. Ако сте просто стиснат шофьор, може да го докарате до около 5.5 на сто. А ако се порадвате на тези два автомобила по начина, по който те заслужават, разходът отива до 7 на сто. Което също никак не е много.
Освен еднаква мощност, двете коли имат и еднаква скоростна кутия - фантастичен осемстепенен автоматик от майсторите ZF. Но между тях има и една голяма разлика: Giulia е със задно предаване, а този конкретен XE е със задвижване на четирите колела.
Това обяснява и защо в импровизирания ни драг рейс Alfa-та печели пет пъти от пет. Тя не само има малко по-голям въртящ момент, но е и с над 150 килограма по-лека.
За сметка на това XE има специален автопилот, който при ниски скорости върху сняг или пясък се грижи за газта вместо вас и ви оставя да се фокусирате върху волана.
НА ПЪТЯ
Свикнали да свързваме Jaguar с големите, елегантни седани, и XE няма да промени това. Не ни разбирайте погрешно: тази кола е напълно способна и да вдига адреналина с отличното си сцепление, прецизния волан и векторното разпределение на въртящия момент. Но някак си не ви окуражава да го правите. При всяко по-рязко натискане на газта си представяме как на съседната седалка Джийвс леко повдига вежди.
Елегантният роторен контролер за предавките - запазена марка на Jaguar - допълнително укротява спортните напъни. Тази кола е създадена да ви вози със стил и в безукорен комфорт.
Когато слезете от нея и се качите в Giulia, изведнъж ще се почувствате с 15 години по-млади. Тук всичко е по-леко, по-директно, по-бързо. Ако XE е създаден да успокоява, това тук е замислено да ви разтупка сърцето.
От Alfa се хвалят с най-бързия волан в целия сегмент и с радиус на завой, който е с 60 см по-малък от този на Серия 3 и с метър и 40 см по-малък от С-класата. На пътя, особено в завои, Giulia се усеща изумително жизнерадостна и даже палава. Спирачките ползват електромеханично задвижване вместо серво, което намалява вибрациите по педала и скъсява спирачния път при 130 км/ч с цели пет метра.
ВЪТРЕ
В Jaguar получавате онова приглушено чувство за лукс, което само англичаните умеят да постигат. Материалите са скъпи и безукорно изработени. Обезшумяването е с една степен по-добро от това на Alfa, задната седалка е по-просторна. При италианците багажникът е мъничко по-голям, но и XE с неговите 455 литра покрива всички нормални нужди.
Интериорът на Giulia е красив и добре изработен, макар и малко консервативен като за италианска кола. Информационната система с въртящия контролер силно напомня на тази в BMW - логично, защото се прави от същия поддоставчик.
Естествено, има и няколко типични за Alfa недомислия. Закопчалките на колана се смъкват под нивото на седалката и всеки път ще трябва да ги търсите. Задните врати са подчертано неудобни. За да изключите мигача, трябва леко да го натиснете в обратната посока, което в един от три случая дава противоположен сигнал и ще накара другите шофьори да ви сметнат за идиот. И накрая стигаме до металните планки на волана за смяна на предавките - истински скулптури от метал, които обаче отчетливо пречат да стигнете до лостчетата за мигачи и чистачки.
ЦЕНАТА
Базовата версия на XE, със задно предаване и по-слабия дизел, започва от 65 000 лева, което го прави най-достъпния Jaguar на пазара. Тестовата ни кола вдига летвата до 85 000, и то без някои допълнителни екстри. Най-скъп е бензиновият V6, започващ от 105 хилядарки.
Ако сте очаквали Alfa да влезе в тази битка с дъмпингови цени, ще останете разочаровани - Giulia започва от 71 000 лева, тестовата ни кола удря 80 хиляди, а върховата Quadrifoglio вдига летвата до 155 000. За да се борят със старата си репутация за слаба надеждност, италианците дават петгодишна пълна гаранция.
Коя си струва повече? Честно казано, не можем да кажем. Това са два толкова различни като внушение автомобила, че не бихме могли да ги сравняваме. Със сигурност знаем едно: германците вече не са сами на игрището. Което е добре за всички.
Alfa Romeo Giulia
180 к. с. максимална мощност
450 Нм максимален въртящ момент
7.1 секунди 0-100 км/ч
Jaguar XE
180 к. с. максимална мощност
430 Нм максимален въртящ момент
7.8 секунди 0-100 км/ч
- Моментът на истината: Alfa Romeo Giulia срещу германците (ВИДЕО)
- Четирилистна детелина: тестваме Alfa Romeo Stelvio (ВИДЕО)
- Jaguar готви конкурент на BMW M3
Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини
Пазарувай Онлайн
Гаранция на стоките
Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).
Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв
Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.
Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.
Доставка във фиксиран час +2.40 лв.
Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.
Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
HID.bg
"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg
Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден
Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.
Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.