Каталог
- ПРОМОЦИОНАЛНИ СТОКИ
-
Double Din / DVD / GPS / Навигация
- Универсални модели
- Alfa Romeo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Audi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- BMW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chevrolet Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chrysler Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Citroen Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Fiat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Ford Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- GMC Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Great Wall Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Honda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hummer Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hyundai Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- JEEP Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- KIA Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Land Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Lexus Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mazda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mercedes-Benz Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mitsubishi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- MG Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Nissan Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Opel Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Peugeot Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Porsche Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Renault Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Seat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Skoda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Smart Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- SsangYong Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Subaru Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Suzuki Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Toyota Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Volvo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- VW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- КАМЕРИ
- Car Audio Интерфейси
- ViseeO Bluetooth Кит
- Xenon / HID комплекти
- Дневни / LED Светлини
- Видео интерфейси
- Парктроници
- LCD-TFT Монитори
- Антирадари
- Android Таблети
- CARBON Продукти
- Ангелски очи - Angel eyes
- GPS Навигации
- Фарове с Angel Eyes и LED
- Кристални и LED Стопове
-
Тунинг Продукти за Коли
- CAR HI-FI и MULTIMEDIA
- Защита за преден капак и броня VW
- АЛУМИНИЕВИ ФЛАНЦИ
- ЕКСТЕРИОР
- ЕЛЕКТРОННИ АКСЕСОАРИ
- ИНТЕРИОР
- ОПТИЧЕН ТУНИНГ
- ATP TUNING
- D2 RACING
- DBILAS-DYNAMIC
- SANDTLER
- ЗАГЛУШИТЕЛИ ЗА АУСПУХ
- ИЗПУСКАТЕЛНИ СИСТЕМИ
- КАТАЛИЗАТОРИ
- МЕКИ ВРЪЗКИ
- НАКРАЙНИЦИ ЗА АУСПУХ
- РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИ ВАЛОВЕ
- СПОРТНИ ГЪРНЕТА
- СПОРТНИ ФИЛТРИ
- ТУРБОКОМПРЕСОРИ
- СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ
- СПОРТНО ОКАЧВАНЕ
- ХРОМ АКСЕСОАРИ
- ЧИП ТУНИНГ/SPRINT BOOSTER
- Гуми и Джанти
- Мото и АТВ Аксесоари
- 4x4 Off Road
- Полезни Забавни За Фенове
- Инструменти
- Маркови Дрехи и Обувки
- Авточасти
- Ваучери
Реклама
Защо съдбата на Subaru WRX STI изглежда предрешена
През последните седмици от Subaru пристигаха нееднозначи сигнали за съдбата на един от най-известните модели на марката – спортния седан WRX STI. Последната от тях е от вторник - 20 ноември, когато компанията официално обяви, че спира продажбите на модела в Европа от началото на 2018 г. Всичко това показва, че с автомобила със задвижване на четирите колела ще се случи същото като с неговия основен съперник през годините – Mitsubishi Lancer Evolution. Ето и основните причини, показващи защо WRX STI повече няма да го има.
1. Той е прекалено стар
Няма как да се отрече – като характеристики сегашното поколение на Subaru WRX STI не може да се сравнява с най-модерните модели на пазара. Автомобили като BMW M140i и Mercedes-AMG A 45 са по-мощни, по-бързи, а и по-евтини. При това списъкът с конкуренти не свършва дотук – в него са още Ford Focus RS, Audi RS3 и Volkswagen Golf R.
Да, вероятно в рали-състезание всяка една от тези машини ще гледа гъбра на японеца, но това май е единственият аргумент в полза на японеца
2. STI вече е доказала всичко
Спокойно може да се каже, че нито 1-Series на BMW, нито A-Class на Mercedes са спечелили нещо сериозно в автомобилния спорт. Но пък не е и правилно да се живее само с миналото, в което останаха успехите на Subaru в световниите ралита. А и последните участия на автомобила не донесоха нищо.
Все пак трябва да се отчете, че през лятото на 2017 г. WRX STI стана най-бързият седан на „Нюрбургринг”, но пък такъв автомобил няма как да си купите от дилър на Subaru. Той беше подготвен от отбора на Prodrive и се различава стандартния модел толкова колкото първите мобилни телефони и сегашни смартфони. Под капака му беше постане преработен 2,0-литров турбомотор с 4 цилиндъра, развиващ 600 к.с. Той е комбиниран със секвенциална скоростна кутия и изцяло преработено окачване. Има и активно крило и специални сликове.
Факт е, че резултатът на колата беше забележителен. Тя отстъпва само с 15 секунди на рекорда, поставен от McLaren P1 XP1 LM. Като цяло обаче това повече прилича на красиво сбогуване, а не на бъдещо развитие на модела.
3. Сбогуването с модела вече започна
По същество раздялата с WRX STI вече стартира. В началото на месеца британският офис на Subaru обяви пускането на прощална специална версия на модела. Всъщност това е леко преработен вариант на автомобила, който се появи в САЩ още в началото на годината. Седанът получи ново електронно управление и някои промени във външния вид.
По-важно обаче е друго – от Великобритания дойде официално съобщение, в който се казва, че „WRX STI ще даде своя принос за бъдещите разработки на Subaru, като няма да продължи да съществува в сегашния си вид”. Това, разбира се, не е потвърждение за пълен отказ от модела, но явно нещата отиват точно в такава посока.
Само няколко дни по-късно маркетинговият директор на Subaru в Европа – Давид Стрело, обяви, че компанията е готова да живее извество време без WRX STI, тъй като двигателят на автомобила не може да бъде адаптиран към новите изисквания за нива на вредните емисии.
4. Той вече си има наследник
В същото си изявление Стрело призна, че в Subaru не работят върху следващо поколение на седана, въпреки че сегашното вече е на 4 години. Ако се отчете фактът, че цикълът по разработка на един нов модел стартира веднага след излизането на текущия, могат да се направи извода, че нещо не е както трябва.
Факт е, че новите изисквания за вредни емисии стават все по-сериозно изпитание за производителите. За да оцелеят на големите пазари в Европа, Северна Америка и Китай те трябва да предлагат хибриди или електромобила, а това често се превръща в сериозен проблем. Особено за малките компании.
Първият хибриден модел на Subaru – кросоувърът XV, се появи едва през 2013 г. Той изглеждаше доста нелепа на фона на останалите автомобили от този клас. Задвижването му е поверено на комбинация бензинов мотор със 150 к.с. и електрически двигател с 13,6 к.с. От Subaru обявиха, че това е най-икономичният модел със задвигване на четирите колела в Америка. Това обаче не помогна за продажбите и XV напусна американския пазар доста бързо.
Оказва се, че за да оцелее, WRX STI трябва поне частично да премине на електричество. Само че в Subaru с подобни технологии от висока класа просто не разполагат. Там зваят как да настройват системата за задвижване на четирите колела и как да правят впечатляващи комбита, които да се конкурират дори с всъдеходи. Батериите и електромоторите обаче не са тяхната сила.
5. Subaru няма нужда от такъв модел
Откровено казано – за пускането на подобни автомобили не са подготвени дори много гоеми компании, каквато Subaru със сигурност не е. Toyota все още се бави с новата Supra, а Nissan се отказа от хот-хеч Pulsar. В Mazda казаха сбогом на MPS, а Opel още преди да премине под управлението на PSA, сведе до минимум гамата модели OPC.
В Subaru залагат на нова модулна платформа SGP, на която ще бъдат изградени всички бъдещи модели на марката. Гамата на компанията е далеч от идеалната, така че японците първо трябва да помислят за съвсем друг тип автомобили. На първо място това е кросоувър със 7 места, приходите от който ще бъдат в пъти по-големи от тези от „напомпан” седан.
Освен това марката трябва да се съобразява и с екологичните стандарти, за които вече стана дума. По-просто казано – тя трябва да догони конкурентите при хибридите и електромобилите, където засега изостава сериозно.
P.S. Все пак надежда има
На салона в Токио по-рано този месец Subaru представи прототипа VIZIV Performance Concept. Досегашните подобни модели на марката демонстрираха бъдещи кросоувъри, но този намеква донякъде за ново семейство WRX. И няма как да се отрече, че изглежда доста впечатляващо – агресивен, непретрупан с детайли и с отлични пропорции. Но пък и той си остава концепция за светлото бъдеще, което може и да не настъпи никога.
Снимки: Subaru
- Subaru изненадващо се отказва от WRX STI
- Автопилот и карбон за новия спортен седан на Subaru
Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини
Пазарувай Онлайн
Гаранция на стоките
Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).
Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв
Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.
Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.
Доставка във фиксиран час +2.40 лв.
Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.
Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
HID.bg
"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg
Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден
Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.
Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.