Защо Mazda забави един от най-големите си хитове?

Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване

Каталог

Реклама

HID.bg » Новини » Защо Mazda забави един от най-големите си хитове?

Защо Mazda забави един от най-големите си хитове?

В края на 80-те японците избират MPV пред MX-5

Първото поколение на скромния по размери кабриолет MX-5 е един от символите на успехите на Mazda в новата история на автомобилостроенето. Следващите генерации на модела само потвърдиха този извод. Но през 80-те години на миналия век японците не били съвсем убедени в това и решили, че ще постигнат по-голям успех ако лансират един семеен ван...

Защо Mazda забави един от най-големите си хитове?

MX-5 се разработва усилено от инженерите на Mazda през 80-те години, но дори и най-запалените поддръжници на проекта признават по това време, че става въпрос за нишов модел, от който не трябва да се очакват големи пазарни успехи. По това време Mazda е сравнително малка компания на световния пазар, има някои успешни модели, поддържа връзки с някои гиганти, като Ford, но не разполага с безкрайни ресурси за развитие и лансиране на нови модели.

Затова когато в края на 80-те години трябва да се реши кой да е следващият интересен модел на компанията, който да привлече нови клиенти, шефовете залагат на минивана MPV.

Защо Mazda забави един от най-големите си хитове?

В това има логика – в средата на 80-те Renault прави революция с първата генерация на Espace, Chrysler също бързо тръгва по този път и т.н. И MPV дебютира през 1988 година, а лансирането на MX-5 е отложено за 1989. Това решение, макар и години по-късно, е потвърдено от двамата „бащи” на MX-5 Боб Хол и Том Матано.

„По това време ресурсите на Mazda бяха така свити, че компанията нямаше възможност да развива два нови модела едновременно – разказа дизайнерът на МХ-5 Матано пред Motoring. – По това време модата на минивановете вече набираше скорост, те се продаваха добре в Япония и в САЩ, така бе шефовете решиха, че MPV е по-добрият избор.”

Сега, почти 30 години по-късно, MX-5 е получил признанието на модела, съживил интереса на масовата публика към двуместните роудстъри, а продажбите му надхвърлиха 1 милион бройки. Но е факт, че MPV също постигна 1 милион продажби през 2009 година.

Все пак, Матано напомня, че лансирането на МХ-5 не би било възможно без личната подкрепа на тогавашния шеф на Mazda Кеничи Ямамото, който на няколко пъти е казвал, че симпатичният модел е най-големият риск, който той е поемал в кариерата си.

Снимки: Mazda

Още по темата
  • Mazda ще възстановява класиките MX-5

Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини

Пазарувай Онлайн

Гаранция на стоките

Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).

econt


Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв

Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.

Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.

Доставка във фиксиран час +2.40 лв.

Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.

Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

HID.bg

"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg

Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден



Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.

Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.

Какво ново...

© Всички Права Запазени

уеб дизайн