Каталог
- ПРОМОЦИОНАЛНИ СТОКИ
-
Double Din / DVD / GPS / Навигация
- Универсални модели
- Alfa Romeo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Audi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- BMW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chevrolet Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chrysler Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Citroen Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Fiat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Ford Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- GMC Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Great Wall Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Honda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hummer Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hyundai Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- JEEP Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- KIA Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Land Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Lexus Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mazda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mercedes-Benz Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mitsubishi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- MG Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Nissan Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Opel Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Peugeot Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Porsche Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Renault Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Seat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Skoda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Smart Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- SsangYong Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Subaru Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Suzuki Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Toyota Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Volvo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- VW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- КАМЕРИ
- Car Audio Интерфейси
- ViseeO Bluetooth Кит
- Xenon / HID комплекти
- Дневни / LED Светлини
- Видео интерфейси
- Парктроници
- LCD-TFT Монитори
- Антирадари
- Android Таблети
- CARBON Продукти
- Ангелски очи - Angel eyes
- GPS Навигации
- Фарове с Angel Eyes и LED
- Кристални и LED Стопове
-
Тунинг Продукти за Коли
- CAR HI-FI и MULTIMEDIA
- Защита за преден капак и броня VW
- АЛУМИНИЕВИ ФЛАНЦИ
- ЕКСТЕРИОР
- ЕЛЕКТРОННИ АКСЕСОАРИ
- ИНТЕРИОР
- ОПТИЧЕН ТУНИНГ
- ATP TUNING
- D2 RACING
- DBILAS-DYNAMIC
- SANDTLER
- ЗАГЛУШИТЕЛИ ЗА АУСПУХ
- ИЗПУСКАТЕЛНИ СИСТЕМИ
- КАТАЛИЗАТОРИ
- МЕКИ ВРЪЗКИ
- НАКРАЙНИЦИ ЗА АУСПУХ
- РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИ ВАЛОВЕ
- СПОРТНИ ГЪРНЕТА
- СПОРТНИ ФИЛТРИ
- ТУРБОКОМПРЕСОРИ
- СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ
- СПОРТНО ОКАЧВАНЕ
- ХРОМ АКСЕСОАРИ
- ЧИП ТУНИНГ/SPRINT BOOSTER
- Гуми и Джанти
- Мото и АТВ Аксесоари
- 4x4 Off Road
- Полезни Забавни За Фенове
- Инструменти
- Маркови Дрехи и Обувки
- Авточасти
- Ваучери
Реклама
Удивителната история на Range Rover (Част II)
В края на работната седмица започнахме да разказваме историята на може би най-известния джип в историята - Range Rover. В първата част стана ясно как се е зародило всичко, кои са главните действащи лица в историята на първия луксозен 4х4 автомобил в света, както и какви са били предизвикателствата при неговото конструиране. Сега продължаваме с това какво трябва да гледаме, ако искаме да се сдобием с неостаряващата класика на първия Range Rover Classic. Нека признаем, всеки иска Range Rover.
Модели и спецификации
Range Rover Classic с две врати (1970 - 1990)
Първите модели на Range Rover имали само две врати. Британците произвеждали тези коли цели 11 години, като едва през 1981 на пазара се появил Range Rover с 4 врати. Двувратите версии все пак продължили да се произвеждат до 1990.
Двигател: 3.5-литров (3528 куб. см.), изцяло алуминиев с два карбуратора Zenith/Stromberg. Мощността достига 130 к.с. при 5000 об/мин, а максималният въртящ момент от 250 Нм се разгръща от 2500 об/мин.
Трансмисия: механичната LT95 комбинира 4-скоростна трансмисия с раздатка и постоянно 4х4 задвижване с механично заключване на диференциалите. Функцията overdrive, която е характерна за английските автомобили по това време, е достъпна на борда на Range Rover от 1977 и на практика прави последната предавка по-дълга, което прави по-лесно поддържането на висока скорост при нисък разход на гориво. През 1982 към гамата е добавен 3-степенен автоматик на Chrysler, който се е предлагал срещу доплащане. През 1983 механичната трансмисия била обновена до LT77 с 5 скорости и отделна раздатка LT230. Последната впоследствие била подменена от раздатка Borg Warner с верижно задвижване, което било придружено от монтирането на виско съединител и диференциали с ограничено приплъзване.
Шаси, рамка и купе: Стоманено шаси от квадратни профили с стоманена рамка на купето и алуминиеви външни панели, монтиране за рамката с болтове. От 1987 панелите на купето били заварени за рамката, за да се подобри напасването между отделните панели, което било критично за потребителите в Щатите.
Окачване: живи оси, окачени към шасито с пружини, амортисьори и носачи
Спирачки: дискови спирачки на всички колела със серво усилване
Range Rover CSK
През 1990 била представена специалната серия Range Rover CSK с две врати. Целта на този вариант била с него да бъде почетен приноса на Чарлс Спенсър Кинг - създателят на Range Rover. Този модел бил оборудван с по-голям 3.9-литров V8 двигател, който можел да ускори джипа до 184 км/ч, превръщайки го в най-бързия Range Rover Classic до момента.
Какво трябва да знаем, в случай че искаме да купим модел от първото поколение на Range Rover с две врати?
Шаси и купе
Range Rover Classic е доста сложен като конструкция и е силно препоръчително всеки потенциален купувач да провери автомобила, който си е харесал, при специалист на Range Rover.
Проверете номерата на двигателя и шасито внимателно. Почитателите на Range Rover често сменят двигателя с по-голям и по-модерен мотор, като V8 агрегатите на Rover са сред най-популярните. Уловката тук е, че машините с оригинален двигател са по-ценни от инвестиционна гледна точка
Проверете шасито и дъното на купето за ръжда и повреди. Range Rover е офроуд машина, която спокойно преминава през всякакви препятствия, които пък от своя страна могат да повредят долната част на колата. В случай на подбиване или друг вид деформация, мястото автоматично става уязвимо на ръжда, който може да доведе до много проблеми. Не е изключено джипът да е използван и за разходки до плажа или сърф експедиции, което пък прави възможно натрупването на сол, която ако не е изчистена старателно, може също да доведе до корозия. Най-критичен е районът около и над задната ос.
Проверете внимателно за следи от удари по купето. Като при всяка друга кола и тук е важно линиите на купето да са прави, луфтовете между панелите да са равни, а вратите да се отварят/затварят безпроблемно.
Проверете всички електрически системи, включително климатика, ако въпросната машина е оборудвана с такъв. Всички светлини и всички уреди. Класическите модели на Range Rover не са известни с особено надеждната си електроника.
Въпреки че на пръв поглед колата може да изглежда добре отвън и отвътре, също толкова важно е да изглежда добре и на скритите места, като например под мокета на в интериора, където в идеалния случай не бива да има ръжда. Използвайте фенер, за да проверите всички кухини и обърнете специално внимание на вътрешната част на калниците, задната част на пода на колата, както и предната маска, на която е монтиран радиатора.
Проверете горния и долния ръб на долната част на капака на багажника за ръжда. Същото важи и за предната и средната колонка на купето. Имайте предвид, че обикновено ръждата в колите се заражда отвътре и започва да пробива панела навън, което означава, че трябва да внимавате и за “балончета” от ръжда в боята.
Проверете детайлите в интериора, както и тавана на колата, който има навика на провисва.
Двигател и механика
За двигателя трябва да сте внимателни за обичайните заподозрени:
- Течове на масло
- Маслени петна в охладителната течност, които биха свидетелствали за изтичане на масло в охладителната система - следователно проблем в цилиндровите гарнитури
- Течове на охладителна течност
- Двигателят трябва да работи равномерно и без нетипични звуци от горната част по време на студен старт. Там се намират повдигачите на клапаните, които първоначално могат да бъдат доста шумни, но скоро след запалването потракването трябва да утихва
Ако автомобилът е имал газова уредба, което не е изключено при Range Rover, проверете дали тя е проверена и сертифицирана. Огледайте и зоните, в които е извършвана модификация на двигателя и купето, за да бъде монтирана уредбата.
Покарайте колата и се ослушайте за потропване и виене от скоростната кутия, които свидетелстват за износването на ключови нейни компоненти. Задължително изкарайте колата извън пътя и изпробвайте ниските скорости, като превключите на всяка отделна предавка.
Бъдете сигурни, че трансмисията работи безпроблемно, особено при спускане на скорост. Проверете заключването на диференциала, което работи с вакуум. Луфтовете и щракащите звуци от задвижващата система са по-популярни сред моделите на Range Rover преди 1986. По-ранните модели, които не са оборудвани със задвижваната с верига раздатка, страдат от неравномерно разпределение на въртящия момент, което в някои случаи може да доведе до повреда в някоя от осите. Раздатката на Borg Warner осигурява по-плавно разпределение на въртящия момент, което елиминира този проблем.
Моделите с 5-скоростна трансмисия, произведени преди 1989, са известни с проблемите си с петата предавка. Проблемът е лесно откриваем, като за целта трябва да затворите плътно прозорците, за да не навлизат разсейващи звуци в купето. Тогава раздатката трябва да бъде включена на неутрална позиция и да преминете през всички предавки. Ако виенето премине в ръмжене, когато достигнете “пета”, значи скоростната кутия се нуждае от сериозен ремонт. Моделите с пет предавки, произведени през 1989 и по-късно, не са податливи на този проблем.
Ако автомобилът дърпа наляво или надясно по време на спиране, това най-вероятно е сигнал за повредено уплътнение на главината. Мек спирачен педал пък означава дефект в спирачния цилиндър или предстояща повреда някъде другаде в спирачната система.
Хидравличната система на волана е известна с това, че има склонността да тече, когато се износи. Евентуални течове биха означавали пълна ревизия, която в повечето случаи е доста скъпа.
Заключение
Range Rover Classic е един от най-добрите и практични класически автомобили в момента. Според мнозина експерти в света на класическите автомобили това е един от автомобилите, които могат да бъдат купени със сериозна инвестиционна цел. Това обаче накара цените на модела да скочат до небесата в последно време.
В перфектно състояние един добре поддържан Range Rover Classic може да те отведе до неподозирани места, за които дори не си предполагал, че са достъпни за нещо на четири колела. Ранните модели са сред най-издръжливите, макар че версиите с раздатка Borg-Warner са най-разумният избор. Така или иначе, покупката на такъв джип крие огромни опасности, тъй като авантюристичния характер на машините ги е обрекъл на вълнуващ живот, който често е причина за повреди и физически наранявания на купето.
Състоянието на автомобила трябва да бъде коректно оценено, като най-добре е това да се случи от специалист, който знае къде да гледа. Първите Range Rover-и, които не са натъпкани с компютри и сложна електроника са идеалния избор за всеки, който не се страхува да си изцапа ръцете. Просто трябва да сте сигурни, че имате базата, която да ви позволи да поправяте новата си стара класика.
- Култовата история на Range Rover (Част I)
- Най-скъпият Range Rover стартира от 220 000 долара
Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини
Пазарувай Онлайн
Гаранция на стоките
Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).
Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв
Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.
Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.
Доставка във фиксиран час +2.40 лв.
Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.
Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
HID.bg
"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg
Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден
Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.
Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.