Каталог
- ПРОМОЦИОНАЛНИ СТОКИ
-
Double Din / DVD / GPS / Навигация
- Универсални модели
- Alfa Romeo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Audi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- BMW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chevrolet Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chrysler Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Citroen Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Fiat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Ford Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- GMC Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Great Wall Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Honda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hummer Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hyundai Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- JEEP Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- KIA Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Land Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Lexus Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mazda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mercedes-Benz Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mitsubishi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- MG Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Nissan Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Opel Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Peugeot Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Porsche Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Renault Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Seat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Skoda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Smart Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- SsangYong Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Subaru Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Suzuki Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Toyota Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Volvo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- VW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- КАМЕРИ
- Car Audio Интерфейси
- ViseeO Bluetooth Кит
- Xenon / HID комплекти
- Дневни / LED Светлини
- Видео интерфейси
- Парктроници
- LCD-TFT Монитори
- Антирадари
- Android Таблети
- CARBON Продукти
- Ангелски очи - Angel eyes
- GPS Навигации
- Фарове с Angel Eyes и LED
- Кристални и LED Стопове
-
Тунинг Продукти за Коли
- CAR HI-FI и MULTIMEDIA
- Защита за преден капак и броня VW
- АЛУМИНИЕВИ ФЛАНЦИ
- ЕКСТЕРИОР
- ЕЛЕКТРОННИ АКСЕСОАРИ
- ИНТЕРИОР
- ОПТИЧЕН ТУНИНГ
- ATP TUNING
- D2 RACING
- DBILAS-DYNAMIC
- SANDTLER
- ЗАГЛУШИТЕЛИ ЗА АУСПУХ
- ИЗПУСКАТЕЛНИ СИСТЕМИ
- КАТАЛИЗАТОРИ
- МЕКИ ВРЪЗКИ
- НАКРАЙНИЦИ ЗА АУСПУХ
- РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИ ВАЛОВЕ
- СПОРТНИ ГЪРНЕТА
- СПОРТНИ ФИЛТРИ
- ТУРБОКОМПРЕСОРИ
- СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ
- СПОРТНО ОКАЧВАНЕ
- ХРОМ АКСЕСОАРИ
- ЧИП ТУНИНГ/SPRINT BOOSTER
- Гуми и Джанти
- Мото и АТВ Аксесоари
- 4x4 Off Road
- Полезни Забавни За Фенове
- Инструменти
- Маркови Дрехи и Обувки
- Авточасти
- Ваучери
Реклама
Трябва ли да разработваме двигателя?
Почти от самата поява на автомобила съществува един спор в автомобилната общност: трябва ли и как точно да се разработва нов двигател. Само допреди няколко години отговорът на този въпрос щеше да бъде повече от очевиден – „ДА, разбира се“. Само че с надпредването на технологиите, все повече хора твърдят, че процесът по разработването на новите двигатели вече не е нужен. Наистина ли обаче е така?
Тъй като дебатът е толкова разгорещен, едва ли има еднозначен отговор. Ако се сдобиете с нова кола, най-вероятно ще се опитате да държите оборотите по-ниско през първите няколко стотин километра, но ако колата е на оперативен лизинг, например, вероятността да я подкарате от самото начало „като крадена“, е повече от голяма.
Инженери от различни сфери твърдят, че и в двата случая на двигателя няма да му се случи нищо лошо, но все пак повечето хора залагат на сигурното и го дават по-кротко в първите седмици от живота на колата. Пък и ако всички тези хора, които твърдят, че новите технологии в индустрията позволяват да игнорираме процеса на разработка, защо производители като BMW съветват клиентите си все пак да щадят мотора, докато той не се „отпусне“.
Така например, в инструкциите за експлоатация на BMW M4 баварците съветват клиентите си да не надвишават 5500 об/мин и 170 км/ч през първите 2000 км пробег. Освен това, пълното натискане на педала на газта, както и рязкото тръгване от място, също трябва да се избягват до изминаването на съответната дистанция, която се счита за достатъчна за разработката на двигателя.
Нещо повече, производителят от Мюнхен съветва собствениците на M4 да внимават дори след като са изминали 2000 км, защото според тях рисковият период за двигателя се простига до 5000 км. В тази връзка шофьорите вече имат „разрешението“ на BMW да надвишават 5500 об/мин, но не и да надхвърлят 220 км/ч за голям период от време. Конкретни инструкции липсват, така че германците реално оставят на клиентите си да преценят какво значи „голям период от време“.
Имайки предвид, че някои производители продължават да препоръчват разработването на двигателя, решихме да опишем как точно се случва то. Започваме с обяснение какво точно представлява „разработването“.
С този неофициален термин наричаме процесът, при който всички движещи се компоненти в двигателя се напасват един с друг в първите часове от съвместната им работа. Най-важно е това за сегментите на буталата, които уплътняват разстоянието между буталото и стената на цилиндъра. За да се постигне оптимално уплътнение, което е особено важно за представянето на колата, както и за коректната работа на двигателя, трябва да мине известно време. И тук идва основният аргумент на хората, отричащи разработката на мотора – те твърдят, че в днешно време детайлите са толкова прецизно изработени, че не е необходимо да се чака, за да сме сигурни, че сегментите са се напаснали с цилиндрите.
Най-общо казано, в миналото, малки метални частици са били откъсвани от стената на цилиндъра и са попадали между нея и буталото, което е повреждало повърхността.За да не се стигне до там, инженерите са оставяли по-големи хлабини, за да могат въпросните дребни стружки да паднат в картера и да бъдат източени с първото масло. Всичко това се е случвало заради по-грубите машини в заводите, като поддръжниците на идеята, че разработката на двигателите е отживелица, се обосновават с това, че в момента фрезите са много по-прецизни и попадането на стружки между буталото и цилиндъра е на практика невъзможно.
Така или иначе, дори сега нещата не са перфектни и най-вероятно никога няма да бъдат. Сегментите трябва да работят при определена температура, за да започнат да изпълняват ролята си качествено, така че двигателят трябва да достигне определена температура, за да бъде натоварен до пълния си капацитет.
Модерните двигатели се нуждаят от изминаването на до 1000 км, за да слегнат, докато в миналото това число е било много по-голямо. Без да прекалявате, през това време може просто да не натискате педала на газта до долу, което би било достатъчно, за да се съхрани ресурса на двигателя за по-дълго.
Не я настъпвайте докрай
Следете оборотите и ги дръжте в разумни граници. В зависимост от това дали разработвате бензинов или дизелов двигател „разумните граници“ са различни. Обикновено дизеловите двигатели са по-бавнооборотни от бензиновите , което означава, че ако оборотомерът на бензиновия двигател не бива да надвишава да кажем 3500 об/мин, то при дизеловият агрегат стрелката не трябва да надхвърля 2500 об/мин. Отново трябва да кажем, че при всеки двигател е различно, но най-общо казано горното може да се приеме за норма. Още по-лесно е просто да внимавате стрелката да е някъде около средата между нулата и червената зона на оборотомера.
В същото време не е нужно да „галите“ педала на газта. Използвайте колата нормално, просто внимавайте за оборотите. Когато ускорявате, ускорявайте уверено, без да се страхувате да натиснете педала докрай, стига да не надвишавате критичните обороти на коляновия вал.
Една от целите на разработването на двигателя е да сме сигурни, че сегментите са уплътнили добре разстоянието между буталото и цилиндъра. Именно това уплътнение ще гарантира произвеждането на каталожната мощност на двигателя, както и ще попречи на маслото да попадне в горивната камера. За целта двигателят трябва да се форсира умерено, но и уверено, за да може разширяващите се газове в горивната камера да упражнят сила върху буталата, което пък да избута сегментите навън към стената на буталото.
Старото масло навън, ново масло вътре
Сменете маслото след първите 150-200 км пробег. Както вече стана ясно, разработката на двигателя се прави, за да се намалят хлабините между отделните движещи се компоненти в двигателя, от което се отделят много дребни частици метал, които могат да послужат като абразив, който да повреди маслената помпа или самия двигател. Сменяйки първото масло много скоро след стартирането на експлоатационния период вие ще гарантирате, че въпросните частици не са в двигателя на колата.
В идеалния случай трябва да смените маслото след стотина километра, а после отново след като двигателят бъде разработен (1500 – 2000 км). По този начин ще сте 100% сигурни, че маслото е чисто и двигателят е в перфектно здраве.
Колкото и полезни да са тези съвети, както казахме в началото, полемиката по случая продължава. Днешните двигатели обикновено са разработени на стенд още във фабриката, веднага след като са сглобени. Производителите правят това, за да избегнат по-нататъшни проблеми в гаранционния период, които биха им коствали допълнителни разходи.
Ето защо, ако искате да подкарате колата си, без да я жалите още от първата минута, по всичко личи, че няма проблем да го сторите. Ако искате да спите спокойно и все пак да изтърпите периода на разработка, тогава следвайте горните съвети.
- Какво се случва с двигателя, когато остане без масло? (Видео)
- Трябва ли да се сменя маслото в скоростната кутия? (ВИДЕО)
- Volkswagen показва революционен двигател
Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини
Пазарувай Онлайн
Гаранция на стоките
Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).
Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв
Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.
Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.
Доставка във фиксиран час +2.40 лв.
Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.
Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
HID.bg
"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg
Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден
Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.
Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.