Тъмното минало на Porsche Cayenne

Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване

Каталог

Реклама

HID.bg » Новини » Тъмното минало на Porsche Cayenne

Тъмното минало на Porsche Cayenne

Всъдеходът промени съдбата на своите създатели

Появата на първото поколение на Porsche Cayenne раздели феновете на марката на два лагера и предизвика сътресения в самата компания. Фактите обаче са неоспорими – това е моделът, който изведе Porsche на ново ниво и му донесе огромни печалби. И докато в Германия върви премиерата на новата генерация на автомобила, нека си спомним как се роди самият той.

Тъмното минало на Porsche Cayenne

Прадядото на Cayenne е готов отдавна, но няма пари за него

В Porsche са готови с пускането на всъдеход още през 50-те години на миналия век. Тогава марката работи върху проект по създаване на всъдеходен автомобил за Бундесвера (германската армия). По подобен начин на бял свят идват Mercedes-Benz G-Class и Jeep Wrangler. В крайна сметка създаденият Porsche 597 Jagdwagen с двигател „боксер” губи от далеч по-изгодния икономически DKW Munga, който е разработен от Auto-Union.

Тъмното минало на Porsche Cayenne

Porsche 597 Jagdwagen


През 70-те години Фери Порше проявява интерес към появилия се току-що Range Rover. В компанията сериозно се замислят върху направата на автомобил, който да използва преработеното шаси на Porsche 911, но липсват пари и ресурси. Все пак мечтите се реализират и се появяват състезателното Porsche 953, което печели рали „Дакар”, както и цяла гама Porsche 911 Carrera 4 със задвижване на четирите колела.

Парите стигат само за половин автомобил

В средата на 90-те години финансовото състояние на компанията е плачевно и новият бос – Венделинт Видекинг, започва реорганизация. Въведени са мерки за по-внимателно управление и производство, разикално е изменена и гамата модели, предлагани от марката.

Тъмното минало на Porsche Cayenne

Porsche Boxter (вляво) и Porsche 911 са коренно различни коли, които обаче са уеднаквени максимално, за да се пестят средства.


Липсата на средства принуждавава компанията да унифицира модели като Porsche Boxster и 911, които по принцип са различни автомобили – единият е със средно разположен двигател, а другияг – със задно. Въпреки това 50% от компонентите на тези две коли са еднакви. Освен това Porsche възражда стари модели като 944 и 968, като ги осъвременява и така през 1995 г. марката вече е на печалба.

Една от най-ефектните премиери на 90-те години е тази на новия Jeep Grand Cherokee, който е една от причините за истинския бум на SUV-автомобилите в Северна Америка. Именно Щатите са основният пазар за Porsche и има огромна опасност германците да останат извън него. Голямата тройка местни концерни – GM, Ford и Chrysler започват да трупат печалби, а Porsche изпада в трудно положение – знае какво трябва да направи, но няма пари за него. Или по-точно те стигат само за създаването на половината от автомобила.

Cayenne е можело да бъде съвместен модел с Mercedes-Benz

Както в случая с внедряването на скоростната кутия PDK десетина години по-рано, така и сега Porsche има само един изход от ситуацията – да се намери стратегически партньор, който да помогне за създаването и производството на кросоувъри. Той трябва да поеме поломината от разходите по проекта.

Тъмното минало на Porsche Cayenne

Mercedes-Benz ML AAV Concept има за цел да покаже на света как ще се променят кросоувърите в бъдещето.


Първи в списъка се оказва Mercedes-Benz, който по това време търси начини за укрепване на позициите си в САЩ. Идеята на компанията е да създаде кросоувър, който да замени G-Class, но тя в крайна сметка се превръща в съвсем различен проект и води до появата на модела ML.

Двете компании – Mercedes-Benz и Porsche, започват активни преговори, които много бързо влизат в задъдена улица. Причината е, че в Daimler гледат на Porsche не като на партньор, а като на външен клиент, който иска да си купи платформа, която да му позволи да се измъкне от трудната ситуация. В крайна сметка нещата пропадат и следващият ход на Porsche е напълно логичен – обръщане към Volkswagen, който в този момент се управлява от внука на Фернинанд Порше – Фердинанд Пийх.

Тъмното минало на Porsche Cayenne

Сложните отношения в родословното дърво на фамилията Порше често водят или до успехи, или до катастрофални последствия. В този момент обаче се оказва, че Porsche и Volkswagen имат обща цел. Двете компании могат да си поделят поравно разходите за създаването на Cayenne и Touareg, без двата автомобила да се конкурират, поне не и до излизането на пазара на Audi Q7.

Porsche няма инженерни и производствени ресурси за направата на Cayenne

До момента на стартирането на съвместната работа през 1988 г. Porsche все още е малка и независима компания, която произвежда около 38 000 коли годишно. Идеята е именно тя да има водеща роля при разработката на платформата за кросоувъра, но се оказва, че в Цифенхаузен просто не разполагат с нужните човешки ресурси. На всичко отгоре заводът на марката е затрупан с поръчки за новото по това време Porsche 911 (996).

Налага се Porsche да построи нов завод, който първоначално има капацитет от 20 000 коли годишно. За да са намали себестойността на предприятието, то е направено в Източна Германия, където и работната ръка е по-евтина. Всичко това се променя с появата на Cayenne, който става най-нетипичният модел в историята на марката. В същото време той носи огромни печалби и позволява да се промени структурата на Porsche и съответно променя съдбата на марката.

Тъмното минало на Porsche Cayenne

Моделната гама на Porsche в началото на XXI век се увеличава двойно, благодарение на приходите от появата на Cayenne.

Само за сравнение – при годишен обем на производство по това време от 38 000 автомобила на година, тиражът на Cayenne е два пъти повече – 76  000. Благодарение на него Porsche вече не е компания, която се бори за оцеляването си, а става гигант, който едва не поглъща концерна Volkswagen в началото на този век. Това обаче е една съвсем друга история...

Снимки: Porsche, Vоlkswagen и Mercedes-Benz

 

Още по темата
  • Porsche представи новия Cayenne
  • Лесно ли се прави „народен автомобил?

Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини

Пазарувай Онлайн

Гаранция на стоките

Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).

econt


Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв

Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.

Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.

Доставка във фиксиран час +2.40 лв.

Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.

Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

HID.bg

"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg

Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден



Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.

Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.

Какво ново...

© Всички Права Запазени

уеб дизайн