Сметната палата: Не е ясно защо плащаме 1.60 лева за билет

Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване

Каталог

Реклама

HID.bg » Новини » Сметната палата: Не е ясно защо плащаме 1.60 лева за билет

Сметната палата: Не е ясно защо плащаме 1.60 лева за билет

Центърът за градска мобилност е управляван с нарушения и притежава предимно вземания

Не е ясно защо Столична община е увеличила цената на билетчето за градския транспорт на 1.60 лева, става ясно от официален доклад на Сметната палата. Дружеството, което управлява транспорта и паркирането в София, е изложено на сериозен риск от банкрут, а негови служители са получавали по-големи заплати от членовете на Съвета на директорите, констатира още проверката на контролния орган в "Център за градска мобилност" ЕАД.

Сметната палата: Не е ясно защо плащаме 1.60 лева за билет
Центърът за градска мобилност е предложил поскъпването на билетчето без никаква икономическа обосновка, установи Сметната палата. Снимки: ОЛЕГ ПОПОВ

Одитът, който обхваща периода от началото на 2014 до 30 юни 2016, бе официално публикуван от Сметната палата. Като цяло изводите от него са, че дружеството е управлявано некомпетентно, нерядко в разрез с наредби и законови изисквания, и се намира в тревожно финансово състояние.

"Център за градска мобилност" е еднолична собственост на Столична община и отговаря за организирането на обществения транспорт в София, за паркирането, контрола на трафика и управлението на общинските паркинги и гаражи.

Към днешна дата обаче основните активи на компанията са... вземания от Столична община. От 175 млн. лева активи към юни 2016 150 милиона, или 86%, са дължими от общината суми. Ако вземанията не бъдат признати, съществува риск от фалит на дружеството по чл. 252 на Търговския закон, отбелязва докладът. Ето още някои от констатациите в него:

- Предложението на изпълнителния директор на ЦГМ за поскъпване на билетите до 1.60 лева не съдържа информация за механизма, по който е определена предложената по-висока цена и анализ на ефекта от предложените мерки.

- Съветът на директорите, управлявал до август 2014, е назначен без задължителния според наредбата на общинските търговски дружества публичен подбор. При следващите състави на съвета, с председатели Симеон Арнаудов и Христиан Петров, подбор е проведен, но също не отговаря на изискванията на наредбата, тъй като не съдържа бизнес-задача в съответствие със стратегия за развитие на дружеството. "Липсата на поставена от едноличния собственик на капитала бизнес-задача... поставя под съмнение адекватността и ефективността на изпълняваните бизнес-планове и отчитаните резултати от СД на „ЦГМ“ ЕАД", се казва в резюмето на доклада.

- Не са представяни междинни отчети за дейността на дружеството за първите полугодия на 2014, 2015 и 2016, с което общинският съвет не е бил навременно уведомяван за съществуващи в дружеството проблеми.

- През 2015 и 2016 не е спазено изискването СО да одобри проекторазчетите на операторите, изпълняващи договори за обществен превоз.

Сметната палата: Не е ясно защо плащаме 1.60 лева за билет

- Има системно разминаване в отчитаните приходи от т.нар. sms-паркиране - мобилните оператори декларират по-ниски приходи, отколкото отчита ЦГМ. Редът за отчитане явно не е бил ефективен и в защита на интересите на дружеството, казва докладът. Дружеството не си е търсило правата при просрочени плащания за служебни абонаменти за паркиране.

- Поради "неопределен таван" на допълнителните възнаграждения, служители на компанията през 2014 и 2015 са получавали брутни заплати, по-високи от тези в Съвета на директорите. Щатният състав на ЦГМ се е увеличил от 1200 души през 2014 до 1321 през 2016.

- Не е имало "ефективен контрол" върху разходите за електрическа, топлинна енергия, пътни принадлежности, правни услуги,  отпечатване на бланки и формуляри. Изпълнителите не са избирани по Закона за обществените поръчки, макар да е имало основание.

- Имотите, придобити от вливането на "Паркинги и гаражи", не са вписани в Агенция по вписванията. Не са утвърдени правила за отдаването под наем на паркингите и другите недвижими имоти. Четири паркинга са отдадени под наем без конкурс въпреки категоричните изисквания на наредбата.
 

Още по темата
  • София спира от движение колите без катализатор

Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини

Пазарувай Онлайн

Гаранция на стоките

Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).

econt


Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв

Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.

Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.

Доставка във фиксиран час +2.40 лв.

Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.

Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

HID.bg

"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg

Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден



Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.

Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.

Какво ново...

© Всички Права Запазени

уеб дизайн