Словенец променя дизайнерската стратегия на Mercedes

Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване

Каталог

Реклама

HID.bg » Новини » Словенец променя дизайнерската стратегия на Mercedes

Словенец променя дизайнерската стратегия на Mercedes

Роберт Лесник се е заел с една от най-отговорните задачи в автомобилния бранш

Да бъдеш дизайнер на една от автомобилните марки, на която обръщат внимание в цял свят, е огромна отговрност. Моделите на Mercedes са именно такива, тъй като имат голям брой  постоянни клиенти, както и огромна армия от фенове. Производителят от Щутгарт е един от законодателите в автомобилната мода и човекът, отговарящ за техния дизайн носи огромен товар на плещите си.

Словенец променя дизайнерската стратегия на Mercedes

Неговите предшественици са едни от най-големите дизайнери в историята, като са създали редица истински шедьоври. И всеки нов дизайнер, пристигнал в Mercedes, трябва да се съобразява с тяхното наследство, но същевременно да прокарва и нови идеи. Цялото това бреме сега режи на плещите на Роберт Лесник.

Роденият през 1971 г. в малко селце в Словения дизайнер винаги и изпитвал огромна страст към автомобилите, като още от като дете прекарва почти цялото си свободно време в гаража на баща си. След като завършва гимназия, юношата на 3 пъти се опитва да влезе в Академията за изящни изкуства и дизайн в Братислава, но не му достига бал. Той обаче не се отказва и през цялото време изпраща свои скици на автомобили на Mercedes-Benz, Opel и Volkswagen.

Словенец променя дизайнерската стратегия на Mercedes

В крайна сметка късметът му се усмихва и един от вицепрезидентите на Mercedes харесва работите му. Той се свързва с Роберт и го съветва да кандидатства в Университета по транспортен дизай в Пфорцхайм, Германия. На изпита Лесник получава максимален брой точки, а изборът на учебно заведение се оказва особено удачен. Причината е, че в този факултет приемат много малък брой студенти, които получават голямо внимание и високо ниво на обучение.

След като завършва университета, Лесник започва работа като дизайнер на екстериора в германския офис на Volkswagen AG, а след това е прехвърлен в дизайнерския център на Volkswagen/Audi в Калифорния. Впоследствие словенецът дори ръководи този център.

Словенец променя дизайнерската стратегия на Mercedes

През 2004 г. на автосалона в Женева е представен концептуалният модел Volkswagen Concept C, с който германците демонстрират намеренията си да влязат в нов сегмент. Малко след това това те анонсират и излизането на компактното купе-кабриолет Volkswagen Eos. И двата автомобила са разработени от Роберт Лесник. Негов е и дизайнът на VW Passat B6, произвеждан от 2005 до 2010 г. като седан и комби.

През 2007 г. Роберт се завръща в Германия, като започва работа в дизайнерския отдел на Kia Motors. Не се задържа много там, тъй като скоро след това получава предложение да оглави отдела на Mercedes за разработка на дизайна на пътнически автомобили на марката. Постепенно се изкачва в йерархията, като в крайна сметка стига до директор на отдела за екстериорен дизайн на концерна.

Словенец променя дизайнерската стратегия на Mercedes

Именно с идването на Лесник в дизайна на Mercedes-Benz започва да се използва концепцията „чувствена красота”. Роберт се опитва да я обясни възможно най-просто: „Когато един автомобил е нарисуван, се опитай да махнеш една от линиите. Ако все още ти харесва, махни втора и т.н. Формата трябва да остане чиста, без да се натоварва от допълнителни детайли. Всички допълнителни елементи трябва да бъдат сведени до минимум, това се отнася дори за емблемите и надписите.”

Дизайнерът е на мнение, че при всяка смяна на поколението си автомобилът трябва да изглежда истински нов, за да може да привлече внимание. Така всяка следващо поколение в моделната гама на Mercedes-Benz вече се отличава от предишното и това прави колите на производителя от Щутгарт наистина уникални.

Словенец променя дизайнерската стратегия на Mercedes

Лесник променя и начина на работа в отдела за дизайн, след като вече е негов началник. Той въвежда нова схема: в продължение на 3-4 седмици подчинените му рисуват скици, като в крайна сметка от тях се избират 10 варианта. Те се превръщат в макети с мащаб 1:4, като от 10-те биват избрани само 3. Те на свой ред се визуализират в макети от пластелин с мащаб 1:1, за да може да се уточнят всички детайли. В крайна сметка се избира един, който става сериен автомобил. Цялата разработка на отделен модел отнема около 4 години.

Особено важна за словенеца и екипа му е работата над всеки отделен детайл, която изисква много време. Ако един автомобилът бъде направен набързо и с ограничен бюджет, това веднага си личи. Въпреки че гамата се обновява средно на всеки 7 години, дизайнерът трябва да бъде наясно, че конкретният модел ще се кара поне още 15-20 години. И през това време той трябва да изглежда уместно на пътя.

Словенец променя дизайнерската стратегия на Mercedes

Тайната на Лесник се състои в това, че дизайнерът трябва постоянно да рисува. Според него, съвършенният автомобил е 911 Porsche, а от историята на Mercedes отбелязва Gullwing 300SL. На обратния полюс поставя Ford Scorpio, а любимият му дизайнер е Джорджето Джуджаро. Словенецът не може да си представи, че ще работи друго, но ако все пак трябва да избира нещо различно, то ще бъде конструктор и проектант на самолети от времето, преди да се появят компютрите.

Снимки: Drive

Гледайте специалното интервю на Роберт Лесник за "КОЛЕЛА" и Automedia.bg по телевизия Bulgaria ON AIR на 13 май, събота, от 15:00 часа.

Словенец променя дизайнерската стратегия на Mercedes 

Още по темата
  • Кой е човекът, променил немските автомобили?

Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини

Пазарувай Онлайн

Гаранция на стоките

Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).

econt


Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв

Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.

Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.

Доставка във фиксиран час +2.40 лв.

Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.

Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

HID.bg

"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg

Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден



Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.

Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.

Какво ново...

© Всички Права Запазени

уеб дизайн