Ще изостане ли окончателно България от автомобилна Европа?

Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване

Каталог

Реклама

HID.bg » Новини » Ще изостане ли окончателно България от автомобилна Европа?

Ще изостане ли окончателно България от автомобилна Европа?

Очаквам развитие на две скорости, споделя вицепрезидентът на Toyota Europe пред "КОЛЕЛА"

Ще оцелее ли дизелът? Ще се промени ли като цяло автомобилният пазар в ерата на споделянето и наемането? И ще изостанат ли фатално пазари като българския, където модните на запад тенденции още не се забелязват? "КОЛЕЛА" зададе тези въпроси на Матю Харисън, вицепрезидента на Тoyota Europe по продажбите и маркетинга.



Г-н Харисън, съвсем наскоро Мери Бера, изпълнителният директор на General Motors, обяви, че европейският пазар е станал толкова труден и различен от останалите, че за компанията й няма смисъл повече да присъства тук. Какви са според вас предимствата да правиш бизнес в Европа?

- Преди всичко това е един 20-милионен пазар, поне според нашата малко по-широка дефиниция, която включва Русия, Украйна и Казахстан. Това е огромен пазар. Той е много фрагментиран, разбира се, с множество различни законодателства. Но също така е най-конкурентният пазар в света, където трябва да се учиш и да се приспособяваш много бързо.
Другата особеност е, че тук все още доминират по-малките автомобили, по-компактните сегменти, от които е по-трудно да се печелят пари. Добавете и изключително високите екологични изисквания. Накратко, това е регионът, в който един автомобилен производител може да научи най-много. Останалите ни пазари имат полза, че ние присъстваме тук.

Ще изостане ли окончателно България от автомобилна Европа?
Над 40% от продаваните в Европа бройки от кросоувъра C-HR са с хибридно задвижване

Наскоро няколко германски производителя обявиха началото на съвместен проект за изграждане на електрическа и водородна инфраструктура. Какво мислите вие? Смятате ли, че всички производители би трябвало да подкрепят такива усилия?
- Не сме убедени, че е роля точно на автомобилните компании да изграждат инфраструктурата. Ние вложихме много средства, време и усилия да създадем технологиите и автомобилите... Като играч с под 5% пазарен дял в Европа не мисля, че можем да носим и тежестта за изграждането на инфраструктурата. Разбира се, участваме в най-различни партньорства и инициативи, които се опитват да положат основите на това бъдеще.
Убедени сме, че водородът е идеалното решение за утрешните автомобили. Но за момента усилията ни са съсредоточени върху самите автомобили. Оставяме на партньорите си от енергийния сектор да мислят за инфраструктурата.
Иначе е факт, че това е главната спирачка за развитието на този сегмент. Не толкова при електромобилите, където мрежата се разви значително, особено в по-големите градове. Но при водорода нещата ще отнемат доста повече време.

Ще изостане ли окончателно България от автомобилна Европа?
Водородната Toyota Mirai

Прогнозите са, че споделянето и наемането на автомобили ще става все по-популярно за сметка на покупката им. Няма ли това да понижи чувствително продажбите ви?
- Това ще е интересно развитие. По-младите поколения са много по-отворени към споделяне вместо притежание. Но когато говорим за спонтанност, за свободата да можеш да отидеш където поискаш по всяко време, личният автомобил си остава най-доброто решение. Така че не виждаме сериозен риск за пазарните обеми в средносрочен план.

Ще изостане ли окончателно България от автомобилна Европа?
Дизелът има бъдеще при големите SUV и лекотоварните машини, но ще изчезне в по-малките сегменти, предвижда Харисън

Дълги години дизелът бе налаган от правителствата като главно средство срещу глобалното затопляне. Сега изведнъж е на другия полюс...
- Не е наша работа да демонизираме дизела. Макар да знаете, че като производител ние сме доста по-слабо зависими от него - той е по-малко от 20 процента от европейските ни продажби. За дизела ще става все по-трудно сега, когато законодателите започват да се фокусират и върху други неща, освен върху емисиите въглероден диоксид. Нуждата да се покриват бъдещи по-строги изисквания ще увеличи цената на дизеловите технологии. Но в някои сектори на пазара - примерно лекотоварните автомобили или големите SUV - дизелът ще продължи да играе значителна роля. По-съмнително е дали ще оцелее в компактните сегменти.

Ще изостане ли окончателно България от автомобилна Европа?
Матю Харисън пред микрофона на "КОЛЕЛА"

Електрификацията за момента е конкурентна само на най-богатите пазари, които могат да я субсидират. Очаквате ли в следващите години автомобилната индустрия да започне да се движи на две скорости - най-развитите пазари да станат изцяло електрически, а останалите да си останат на днешния етап?
- Това до голяма степен зависи от плановете на законодателите. Но мисля, че лимитите за CO2 ще продължат да се понижават, а електрическите технологии ще продължат да се подобряват от гледна точка на пробег и цена. Комбинацията от тези фактори със сигурност ще продължи да тласка нещата към електричеството. Ние вярваме, че то е оптималното решение за градовете, където инфраструктурата вече съществува. Да, ограничението в пробега си остава фактор и като цяло смятаме, че хибридните технологии ще са по-търсени. При C-HR, който започнахме да продаваме в Европа от края на миналата година, над 40% от сделките са за хибридно задвижване. Но няма съмнение, че електричеството постепенно ще се налага все повече. Това ще е доста по-бавен процес на развиващите се пазари, където законодателството и потребителските тенденции още не са достигнали. Така че съм съгласен с вас - вероятно ни очаква развитие на две различни скорости.
 

Още по темата
  • Три в едно: тестваме новата Toyota C-HR
  • Летящият автомобил на Toyota ще дебютира на Олимпиадата през 2020

Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини

Пазарувай Онлайн

Гаранция на стоките

Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).

econt


Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв

Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.

Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.

Доставка във фиксиран час +2.40 лв.

Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.

Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

HID.bg

"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg

Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден



Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.

Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.

Какво ново...

© Всички Права Запазени

уеб дизайн