Ще изостане ли окончателно България от автомобилна Европа?
Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване
Каталог
- ПРОМОЦИОНАЛНИ СТОКИ
-
Double Din / DVD / GPS / Навигация
- Универсални модели
- Alfa Romeo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Audi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- BMW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chevrolet Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chrysler Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Citroen Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Fiat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Ford Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- GMC Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Great Wall Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Honda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hummer Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hyundai Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- JEEP Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- KIA Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Land Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Lexus Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mazda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mercedes-Benz Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mitsubishi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- MG Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Nissan Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Opel Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Peugeot Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Porsche Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Renault Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Seat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Skoda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Smart Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- SsangYong Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Subaru Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Suzuki Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Toyota Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Volvo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- VW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- КАМЕРИ
- Car Audio Интерфейси
- ViseeO Bluetooth Кит
- Xenon / HID комплекти
- Дневни / LED Светлини
- Видео интерфейси
- Парктроници
- LCD-TFT Монитори
- Антирадари
- Android Таблети
- CARBON Продукти
- Ангелски очи - Angel eyes
- GPS Навигации
- Фарове с Angel Eyes и LED
- Кристални и LED Стопове
-
Тунинг Продукти за Коли
- CAR HI-FI и MULTIMEDIA
- Защита за преден капак и броня VW
- АЛУМИНИЕВИ ФЛАНЦИ
- ЕКСТЕРИОР
- ЕЛЕКТРОННИ АКСЕСОАРИ
- ИНТЕРИОР
- ОПТИЧЕН ТУНИНГ
- ATP TUNING
- D2 RACING
- DBILAS-DYNAMIC
- SANDTLER
- ЗАГЛУШИТЕЛИ ЗА АУСПУХ
- ИЗПУСКАТЕЛНИ СИСТЕМИ
- КАТАЛИЗАТОРИ
- МЕКИ ВРЪЗКИ
- НАКРАЙНИЦИ ЗА АУСПУХ
- РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИ ВАЛОВЕ
- СПОРТНИ ГЪРНЕТА
- СПОРТНИ ФИЛТРИ
- ТУРБОКОМПРЕСОРИ
- СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ
- СПОРТНО ОКАЧВАНЕ
- ХРОМ АКСЕСОАРИ
- ЧИП ТУНИНГ/SPRINT BOOSTER
- Гуми и Джанти
- Мото и АТВ Аксесоари
- 4x4 Off Road
- Полезни Забавни За Фенове
- Инструменти
- Маркови Дрехи и Обувки
- Авточасти
- Ваучери
Реклама
Ще изостане ли окончателно България от автомобилна Европа?
Ще оцелее ли дизелът? Ще се промени ли като цяло автомобилният пазар в ерата на споделянето и наемането? И ще изостанат ли фатално пазари като българския, където модните на запад тенденции още не се забелязват? "КОЛЕЛА" зададе тези въпроси на Матю Харисън, вицепрезидента на Тoyota Europe по продажбите и маркетинга.
Г-н Харисън, съвсем наскоро Мери Бера, изпълнителният директор на General Motors, обяви, че европейският пазар е станал толкова труден и различен от останалите, че за компанията й няма смисъл повече да присъства тук. Какви са според вас предимствата да правиш бизнес в Европа?
- Преди всичко това е един 20-милионен пазар, поне според нашата малко по-широка дефиниция, която включва Русия, Украйна и Казахстан. Това е огромен пазар. Той е много фрагментиран, разбира се, с множество различни законодателства. Но също така е най-конкурентният пазар в света, където трябва да се учиш и да се приспособяваш много бързо.
Другата особеност е, че тук все още доминират по-малките автомобили, по-компактните сегменти, от които е по-трудно да се печелят пари. Добавете и изключително високите екологични изисквания. Накратко, това е регионът, в който един автомобилен производител може да научи най-много. Останалите ни пазари имат полза, че ние присъстваме тук.
Над 40% от продаваните в Европа бройки от кросоувъра C-HR са с хибридно задвижване
Наскоро няколко германски производителя обявиха началото на съвместен проект за изграждане на електрическа и водородна инфраструктура. Какво мислите вие? Смятате ли, че всички производители би трябвало да подкрепят такива усилия?
- Не сме убедени, че е роля точно на автомобилните компании да изграждат инфраструктурата. Ние вложихме много средства, време и усилия да създадем технологиите и автомобилите... Като играч с под 5% пазарен дял в Европа не мисля, че можем да носим и тежестта за изграждането на инфраструктурата. Разбира се, участваме в най-различни партньорства и инициативи, които се опитват да положат основите на това бъдеще.
Убедени сме, че водородът е идеалното решение за утрешните автомобили. Но за момента усилията ни са съсредоточени върху самите автомобили. Оставяме на партньорите си от енергийния сектор да мислят за инфраструктурата.
Иначе е факт, че това е главната спирачка за развитието на този сегмент. Не толкова при електромобилите, където мрежата се разви значително, особено в по-големите градове. Но при водорода нещата ще отнемат доста повече време.
Водородната Toyota Mirai
Прогнозите са, че споделянето и наемането на автомобили ще става все по-популярно за сметка на покупката им. Няма ли това да понижи чувствително продажбите ви?
- Това ще е интересно развитие. По-младите поколения са много по-отворени към споделяне вместо притежание. Но когато говорим за спонтанност, за свободата да можеш да отидеш където поискаш по всяко време, личният автомобил си остава най-доброто решение. Така че не виждаме сериозен риск за пазарните обеми в средносрочен план.
Дизелът има бъдеще при големите SUV и лекотоварните машини, но ще изчезне в по-малките сегменти, предвижда Харисън
Дълги години дизелът бе налаган от правителствата като главно средство срещу глобалното затопляне. Сега изведнъж е на другия полюс...
- Не е наша работа да демонизираме дизела. Макар да знаете, че като производител ние сме доста по-слабо зависими от него - той е по-малко от 20 процента от европейските ни продажби. За дизела ще става все по-трудно сега, когато законодателите започват да се фокусират и върху други неща, освен върху емисиите въглероден диоксид. Нуждата да се покриват бъдещи по-строги изисквания ще увеличи цената на дизеловите технологии. Но в някои сектори на пазара - примерно лекотоварните автомобили или големите SUV - дизелът ще продължи да играе значителна роля. По-съмнително е дали ще оцелее в компактните сегменти.
Матю Харисън пред микрофона на "КОЛЕЛА"
Електрификацията за момента е конкурентна само на най-богатите пазари, които могат да я субсидират. Очаквате ли в следващите години автомобилната индустрия да започне да се движи на две скорости - най-развитите пазари да станат изцяло електрически, а останалите да си останат на днешния етап?
- Това до голяма степен зависи от плановете на законодателите. Но мисля, че лимитите за CO2 ще продължат да се понижават, а електрическите технологии ще продължат да се подобряват от гледна точка на пробег и цена. Комбинацията от тези фактори със сигурност ще продължи да тласка нещата към електричеството. Ние вярваме, че то е оптималното решение за градовете, където инфраструктурата вече съществува. Да, ограничението в пробега си остава фактор и като цяло смятаме, че хибридните технологии ще са по-търсени. При C-HR, който започнахме да продаваме в Европа от края на миналата година, над 40% от сделките са за хибридно задвижване. Но няма съмнение, че електричеството постепенно ще се налага все повече. Това ще е доста по-бавен процес на развиващите се пазари, където законодателството и потребителските тенденции още не са достигнали. Така че съм съгласен с вас - вероятно ни очаква развитие на две различни скорости.
- Три в едно: тестваме новата Toyota C-HR
- Летящият автомобил на Toyota ще дебютира на Олимпиадата през 2020
Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини
Пазарувай Онлайн
Гаранция на стоките
Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).
Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв
Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.
Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.
Доставка във фиксиран час +2.40 лв.
Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.
Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
HID.bg
"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg
Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден
Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.
Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.