Революцията в дизайна на BMW, обяснена от създателя си

Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване

Каталог

Реклама

HID.bg » Новини » Революцията в дизайна на BMW, обяснена от създателя си

Революцията в дизайна на BMW, обяснена от създателя си

Готовите Z4 и Х7 ще са много близки до прототипите, казва Марк Жирар в интервю за "КОЛЕЛА"

В цялата си вече над стогодишна история германският гигант BMW не се е радвал на по-големи пазарни успехи от сега. Но в последните години към похвалите започна да се прокрадва и упрек, че баварците са твърде предпазливи и консервативни в дизайна на фона на пълната трансформация при конкуренти като Мерцедес.
"КОЛЕЛА" разговаря с човека, натоварен да промени това. Марк Жирар вече три години е директор по напредничавия дизайн в BMW и първите резултати от труда му вече станаха факт на автосалона във Франкфурт, макар и засега само като концепти.



Г-н Жирар, с новите Серия 8, X7 Concept и Z4 Concept сякаш загатвате един изцяло нов дизайнерски език за BMW. Колко от това, което видяхме тук, ще стигне обаче до крайно производство?
- Трите концепта, които споменахте, са демонстрация за бъдещите серийни модели, които ще се появят по пътищата още през 2018. Нека се изразя така: те показват есенцията от дизайна на серийните модели. Така че са много близки до тях. Разбира се, има отделни детайли, които няма да оцелеят до производство. Но цялостната визия ще се запази.

Революцията в дизайна на BMW, обяснена от създателя си
Марк Жирар на фона на BMW Z4 Concept

Значи сте съгласен, че това е нов дизайнерски език?
- Несъмнено. Точно затова представяме три концепта едновременно, показвайки всички аспекти на този нов дизайн.

Какво е в основата на тази нова философия?
- Накратко, искаме да постигнем повече с по-малко. Опростихме много неща и в екстериора, и в интериора. Онова, което целим, е да подчертаем характера на автомобилите. Отвън има по-малко линии, но те са по-прецизни, по-подчертани и силни. Наричаме това прецизност. В същото време подходът ни към интериора - и Z4 зад мен е отличен пример - е станал много по-скулптурен, с игри на светлината и сянката. Това наричаме поезия. Тоест прецизност и поезия са двете думи, които най-добре описват новия ни дизайн.

Революцията в дизайна на BMW, обяснена от създателя си
Интериорът на Series 8 Concept

Впечатлен съм от триизмерния, дълбок волан. Това само естестическо решение ли е, или изпълнява и някаква функция?
- С този по-дълбок волан искаме да подсилим ориентацията на колата към шофьора. Започнахме това още през 70-те със 630 CSi. Изтеглянето на волана към шофьора изпълнява точно тази функция. Затова го имаме и в Осма серия, и в Z4. Елемент, който подчертава спортния характер на колата.

Преди година представихте визията "Следващите сто", за която главният дизайнер Адриан ван Хойдонк казва, че е поглед поне 30 години напред. Какъв е замисълът зад отделните елементи на тази кола? Малките светлини например?
- Ако се вгледате отблизо, ще видите, че и в Серия 8, и в X7 също използваме доста по-малки предни фарове, отколкото в сегашните серийни модели.
Това става възможно заради новите технологии. Лазерните светлини например ни дават възможност да намалим значително площта на фаровете. И това се отнася за концепти, които са готови за производство. А след 30 години технологията ще е напреднала още повече - затова и светлините на Vision Next 100 са дори още по-малки.

Революцията в дизайна на BMW, обяснена от създателя си
BMW Vision Next 100

Някои анализатори казват, че с автономното управление дизайнът на интериора ще стане по-важен от външния вид на колата. Фактът, че BMW избра именно интериорер дизайнер като вас да оглави напредничавия дизайн, доказва ли тази теза?
- Това е ваша интерпретация, може би сте прав. Аз все пак мисля, че външният дизайн ще си остане много  важен. Защото тъкмо той дава имиджа, първата представа за колата.
Но вие споменахте, и сте абсолютно прав, че промените и новите възможности, които ще получим чрез автономното управление и следващите нива на взаимодействие с автомобила, ще направят и интериора изключително важен за клиентите. И вероятно той ще играе по-голяма роля при вземането на решението за покупка.

Революцията в дизайна на BMW, обяснена от създателя си
BMW Series 8 Concept

Вече въведохте управление с жестове и работите над холографски уреди. Но всички такива решения ли правят живота на шофьора по-лесен? Не са ли някои от тях технология заради самата технология?
- Нашата стратегия и философия в BMW е да предлагаме колкото е възможно повече различни типове управление на функциите в колата. Вярваме, че луксът означава да даваш право на избор.
Ние сме луксозен производител и искаме да предложим достатъчно възможности на клиентите, за да изберат най-удобната за тях. Затова разработваме толкова различни технологии.

През 80-те години BMW имаше на практика четири модела, а днес са над 30. Възможно ли е изобщо да се създадат толкова много модели със своя собствена идентичност и да се избегне дизайнът тип матрьошка?
- Това е истинското предизвикателство. Но в същото време е и голяма възможност за нас като дизайнери. Тук имаме добър пример с трите концепта. Серия 8, Z4 и X7 имат характерната решетка на BMW, която подчертава родството им. Но извън това са съвсем различни модели. Така че е възможно: запазваме емблематичните черти, но характерът на всяка кола си остава много индивидуален...

Революцията в дизайна на BMW, обяснена от създателя си
BMW X7 Concept

По-трудно ли е да се прави дизайн за автономен автомобил, отколкото за обикновен?
- Това е добър въпрос. Бих казал, че е горе-долу същото. И при конвенционалните автомобили днес пак имаме множество ограничения - част от работата ни е да се справяме с тях. Разбира се, тези ограничения ще еволюират, ще се изменят значително с автономното управление. Но ще ни дадат и нови възможности. Така че работата ни няма да се промени особено - и като техническа сложност, и като принципи.
 

Още по темата
  • BMW също започва да променя дизайна си
  • Хората вече нямат време да четат упътвания (ВИДЕО)

Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини

Пазарувай Онлайн

Гаранция на стоките

Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).

econt


Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв

Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.

Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.

Доставка във фиксиран час +2.40 лв.

Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.

Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

HID.bg

"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg

Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден



Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.

Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.

Какво ново...

© Всички Права Запазени

уеб дизайн