Каталог
- ПРОМОЦИОНАЛНИ СТОКИ
-
Double Din / DVD / GPS / Навигация
- Универсални модели
- Alfa Romeo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Audi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- BMW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chevrolet Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chrysler Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Citroen Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Fiat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Ford Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- GMC Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Great Wall Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Honda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hummer Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hyundai Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- JEEP Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- KIA Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Land Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Lexus Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mazda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mercedes-Benz Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mitsubishi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- MG Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Nissan Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Opel Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Peugeot Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Porsche Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Renault Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Seat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Skoda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Smart Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- SsangYong Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Subaru Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Suzuki Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Toyota Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Volvo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- VW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- КАМЕРИ
- Car Audio Интерфейси
- ViseeO Bluetooth Кит
- Xenon / HID комплекти
- Дневни / LED Светлини
- Видео интерфейси
- Парктроници
- LCD-TFT Монитори
- Антирадари
- Android Таблети
- CARBON Продукти
- Ангелски очи - Angel eyes
- GPS Навигации
- Фарове с Angel Eyes и LED
- Кристални и LED Стопове
-
Тунинг Продукти за Коли
- CAR HI-FI и MULTIMEDIA
- Защита за преден капак и броня VW
- АЛУМИНИЕВИ ФЛАНЦИ
- ЕКСТЕРИОР
- ЕЛЕКТРОННИ АКСЕСОАРИ
- ИНТЕРИОР
- ОПТИЧЕН ТУНИНГ
- ATP TUNING
- D2 RACING
- DBILAS-DYNAMIC
- SANDTLER
- ЗАГЛУШИТЕЛИ ЗА АУСПУХ
- ИЗПУСКАТЕЛНИ СИСТЕМИ
- КАТАЛИЗАТОРИ
- МЕКИ ВРЪЗКИ
- НАКРАЙНИЦИ ЗА АУСПУХ
- РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИ ВАЛОВЕ
- СПОРТНИ ГЪРНЕТА
- СПОРТНИ ФИЛТРИ
- ТУРБОКОМПРЕСОРИ
- СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ
- СПОРТНО ОКАЧВАНЕ
- ХРОМ АКСЕСОАРИ
- ЧИП ТУНИНГ/SPRINT BOOSTER
- Гуми и Джанти
- Мото и АТВ Аксесоари
- 4x4 Off Road
- Полезни Забавни За Фенове
- Инструменти
- Маркови Дрехи и Обувки
- Авточасти
- Ваучери
Реклама
Първият модерен електромобил: General Motors EV1
През миналия месец стана ясно, че продажбите на електрически и хибридни модели във Великобритания отговярат за дял от 5.2% от всички продажби на нови автомобили. През октомври, на Острова са продадени общо 8244 с електромотор под предния капак.
И докато повечето от тях са хибридни модели, разчитащи и на двигател с вътрешно горене, анализатори подчертават, че в Англия, а и в много други развити икономики в Европа, електромобилите се превръщат във все по-честа гледка по улиците. Всичко това звучи направо невероятно, особено ако вземем предвид факта, че първият масов електромобил - Nissan Leaf, излезе на пазара относително скоро, през 2011 г.
Само 15 години по-рано се появява първият модерен електромобил в света, наречен General Motors EV1 - автомобил, който в много отношения бил изпреварил времето си.
Животът му започва през 1990 като двуврат концептуален Coupe автомобил, познат с името Impact. Реакцията на публиката към него била толкова позитивна, че Калифорнийският съвет за въздушните ресурси издава указ, според който 2% от продадените автомобили на всеки голям автомобилен производител, трябва да са задвижвани от електромотор в периода до 1998. Стимулирани и от това, от General Motors решили да започнат разработката на сериен модел, базиран на концепта Impact.
През април 1994, всички 50 произведени бройки от серийния Impact били връчени на доброволци, които трябвало да ги изпробват в рамките на две седмици. Инициативата, кръстена от General Motors с името Preview, се доказала като изключително популярна, но въпреки това всички автомобили от серията в крайна сметка били прибрани обратно от GM, след което били разглобени.
Разработката продължила зад кулисите, което довело до появата на еволюирала версия на Impact, която получила името EV1 и излязла на пазара през 1996 г.
General Motors EV1 се предлагал единствено на жителите на щатите Калифорния и Аризона, които можели да го купят и чрез лизингова схема с вноски от около 400 долара на месец, което се равнява на около 600 долара днешни пари. Много от клиентите избрали именно разроченото плащане, тъй като автомобилът бил доста скъп - около 54 000 долара днешни пари.
General Motors EV1 се задвижва от един електромотор с мощност 135 к.с., чийто ротор се върти с до 13 000 об/мин. Самият електромотор, двустепенния редуктор и диференциала, тежат само 68 кг, което е една трета от теглото на 4-цилиндров двигател с вътрешно горене, аналогична мощност и неговата скоростна кутия. Една от основните рекламни послания на General Motors съвсем естествено била липсата на изпускателни газове, които да замърсяват околната среда, както и по-евтината поддръжка на мотора, който не се нуждае от смяна на масло и филтри.
Работата на EV1 се контролира от нервен център, разположен в пластмасова кутия, разположена върху двигателя. Това е своеобразният мозък на колата, където се намира контролния модул на задвижването (PCM), който конвертира 312-волтовия прав ток от батериите в трифазен променлив ток. Именно този модул решава какъв волтаж да изпрати към двигателя (в зависимост от позицията на педала на газта), кога двигателят да се превърне в генератор (когато шофьорът натисне педала на спирачките) и кога да се промени фазата на тока (когато шофьорът избере задна предавка). PCM комуникира с 6 други микропроцесора, които регулират всичко - от температурата в интериора до степента на зареденост на батерията.
Интересното е, че EV1 се отключва и стартира не с ключ, а с 5-цифрен код, който шофьорът въвежда в клавиатура, разположена от външната страна на вратата и до лоста за смяна на предавките. Когато всичко е готово, просто трябва да се натисне бутонът “Run” на таблото и спокойно EV1 може да потегли.
От General Motors твърдят, че електромобилът им може да ускори от 0 до 100 км/ч за 9 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 130 км/ч, макар, че през 1994 специална версия на колата записва рекордните за електромобил по онова време 295.7 км/ч.
Все пак GM EV1 никога не е имал амбициите да бъде спортен автомобил. Колата е оборудвана с много тънки гуми, проектирани с идеята за ниско съпротивление при търкаляне, а не за максимално сцепление. В тази връзка, колата е много склонна да недозавива, което разбира се се подпомага и от високо й тегло от 1747 кг. Въпреки това, EV1 се справя доста добре със скоростта, когато се движи направо. Заради уникалната си аеродинамика (коефициент на ефективно 0.19), колата е изключителна тиха на магистрала, където обитателите на интериора не чуват не само типичното ръмжене на двигател с вътрешно горене, но и шума на вятъра.
Колкото до максималния пробег, колата може да измине около 110 км с едно зареждане, ако я карате близо до ръба на възможностите й, но ако сте по-спокойни зад волана и карате с около 70 км/ч, максималният пробег достига 145 км.
Основният и най-бърз начин за зареждане на EV1 е чрез индуктивното 220-волтово зарядно Magne-Charge, което от General Motors са планирали да инсталират на обществени локации, а клиентите са можели да разполагат с такова и в дома си. Пълното зареждане отнемало между 2 и 3 часа. Освен това, EV1 разполага и с портативно 110-волтово зарядно, което може да включи във всеки стандартен контакт. С него батерията може да се зареди напълно за 12-15 часа.
С всичките си плюсове и минуси, General Motors EV1 се доказал като бърз, комфортен, маневрен и доста практичен автомобил, който бил приет за технологичен триумф за американския концерн. В същото време обаче, това не било достатъчно, за да се докаже автомобилът на пазара. Тъжната истина е, че батериите на EV1 тежат бруталните 522 кг, а максималният пробег е едва 140 км. За сравнение, стандартен автомобил с ефективен конвенционален двигател, превозващ същото тегло, но под формата на бензин, би могъл да измине 16 000 км. Освен това, батериите били твърде скъпи, което увеличило неимоверно и цената на крайния продукт.
През 1999 г. General Motors представили второ поколение на електромобила, който имал по-дълъг пробег от 160 - 220 км в зависимост от стила на шофиране. За съжаление обаче, никел метал-хидридните батериите му се нуждаели от още повече време за зареждане.
Американците произвели обко 1117 автомобила от модела, но през 2003 всички те са изкупени обратно от GM, въпреки изключителното недоволство на собствениците им. Официалните причини за това било нерентабилните производство и поддръжка на модела.
Около 40 от тези коли са дарени на музеи и образователни центрове, като в момента само една от всички произведени машини продължава да е в движение, тъй като задвижващите системи на другите са били деактивирани по електронен път.
Снимка: General Motors
- General Motors влага 1 млрд. долара в електромобили
- 10 забравени автомобилни марки, които се провалиха в Америка
- Какво се случва със забравеното Audi A8 с две врати?
Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини
Пазарувай Онлайн
Гаранция на стоките
Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).
Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв
Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.
Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.
Доставка във фиксиран час +2.40 лв.
Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.
Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
HID.bg
"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg
Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден
Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.
Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.