Каталог
- ПРОМОЦИОНАЛНИ СТОКИ
-
Double Din / DVD / GPS / Навигация
- Универсални модели
- Alfa Romeo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Audi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- BMW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chevrolet Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chrysler Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Citroen Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Fiat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Ford Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- GMC Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Great Wall Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Honda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hummer Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hyundai Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- JEEP Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- KIA Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Land Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Lexus Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mazda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mercedes-Benz Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mitsubishi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- MG Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Nissan Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Opel Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Peugeot Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Porsche Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Renault Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Seat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Skoda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Smart Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- SsangYong Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Subaru Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Suzuki Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Toyota Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Volvo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- VW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- КАМЕРИ
- Car Audio Интерфейси
- ViseeO Bluetooth Кит
- Xenon / HID комплекти
- Дневни / LED Светлини
- Видео интерфейси
- Парктроници
- LCD-TFT Монитори
- Антирадари
- Android Таблети
- CARBON Продукти
- Ангелски очи - Angel eyes
- GPS Навигации
- Фарове с Angel Eyes и LED
- Кристални и LED Стопове
-
Тунинг Продукти за Коли
- CAR HI-FI и MULTIMEDIA
- Защита за преден капак и броня VW
- АЛУМИНИЕВИ ФЛАНЦИ
- ЕКСТЕРИОР
- ЕЛЕКТРОННИ АКСЕСОАРИ
- ИНТЕРИОР
- ОПТИЧЕН ТУНИНГ
- ATP TUNING
- D2 RACING
- DBILAS-DYNAMIC
- SANDTLER
- ЗАГЛУШИТЕЛИ ЗА АУСПУХ
- ИЗПУСКАТЕЛНИ СИСТЕМИ
- КАТАЛИЗАТОРИ
- МЕКИ ВРЪЗКИ
- НАКРАЙНИЦИ ЗА АУСПУХ
- РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИ ВАЛОВЕ
- СПОРТНИ ГЪРНЕТА
- СПОРТНИ ФИЛТРИ
- ТУРБОКОМПРЕСОРИ
- СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ
- СПОРТНО ОКАЧВАНЕ
- ХРОМ АКСЕСОАРИ
- ЧИП ТУНИНГ/SPRINT BOOSTER
- Гуми и Джанти
- Мото и АТВ Аксесоари
- 4x4 Off Road
- Полезни Забавни За Фенове
- Инструменти
- Маркови Дрехи и Обувки
- Авточасти
- Ваучери
Реклама
Неразказаната история на съветските драгстери
За пистовите и автокрос надпреварите в Съветския съюз се знае много, но провеждали ли са се там драг състезания? Разбира се, че не. Интересното е обаче, че въпреки това в рамките на СССР са се конструирали драгстери. Или поне шест, за които е известно. Именно за тях ще ви разкажем по-долу.
Харков-Л3
Първият съветски драгстер се появява в люпилнята за високоскоростни автомобили в СССР - Харков. Градът, който се намира в днешна Украйна, дава и името на новата машина, построена от Едуард Лорънт в харковския автомобилен клуб през 1965 на базата на тръбна конструкция. Двигателят бил монтиран отзад, за да тежи на задните гуми и да осигурява по-голямо сцепление при старт. Ниското тегло на драгстера от едва 240 кг било постигнато с използването на олекотени сплави, както и с липсата на стартер и акумулатор.
Автомобилът съществува и до днес, а в периода 1967 - 1984 е участвал в много надпревари за скорост в рамките на СССР. През 1977 двигателят му е бил сменен с двойно по-голям. На мястото на стария 254-кубиков мотор бил монтиран такъв с 558 куб. см. работен обем. Машината била управлявана от самия Лорънт и неговия син.
Харков-Л5
Формално погледнато, машината на снимките също може да бъде определена като съветски драгстер, макар че стартиралият в края на 70-те проект е завършен години след разпадането на СССР. Работата по Харков-Л5 била възобновена през 2011 от внука и съименник на Едуард Лорънт, който успял да го завърши през 2015.
Отделни части от тръбната конструкция били променени, за да отговорят на съвременните изисквания за безопасност, а отзад е монтиран 3.0-литров турбо двигател на Opel (X30XE) с турбина BorgWarner, който работи на метанол. Харков-Л5 e и единственият драгстер със съветски корени, който има реална спортна кариера.
ХАДИ-24
Няма как да не споменем и създадения от Харковския пътен институт ХАДИ-24. Този драгстер бил потроен от студенти на харковския университет. Машината била оборудвана с 500-кубиков двигател от мотоциклет “Ява”, който обаче бил модифициран за работа с метанол.
През октомври 1984 ХАДИ-24 счупил четири рекорда за скорост на СССР, но това била и последната година, в който там се провеждали подобни състезания. На 500-метрова дистанция драгстерът успял да развие 110.4 км/ч, а на километър - 132.8 км/ч. Максималната скорост достигала 200 км/ч.
ХАДИ-26
Този драгстер представлява еволюция на ХАДИ-24 (имало и ХАДИ-25, който бил оборудван с турбо двигател на ВАЗ, но работата по него така не била завършена). В основата на проекта отново стои тръбно шаси, което било покрито с панели от стъклопласт. Инженерите предвидили и гигантско антикрило.
Задвижващата система останала почти непроменена - в основата й стоял двигател от “Ява”. Разликата била там, че двигателят на ХАДИ-26 бил точно два пъти по-мощен - 128 к.с. вместо 64 к.с. За съжаление, като изключим няколко изложения в Русия и България, този драгстер така и не видял бял свят - той нито поставил рекорди, нито участвал в официални състезания. В момента ХАДИ-26 се намира в Лабораторията за високоскоростни автомобили на Харковския пътно-транспортен университет.
ХАДИ-27
Последният съветски драгстер на инженерите от Харков се казва ХАДИ-27. Машината била сглобена в периода 1985 - 1986, като първоначалната идея била тя да се задвижва от двигател на “Чайка”, но впоследствие бил избран мотор от ГАЗ-53.
Инженерите имали план да турбинират бензиновия двигател, но впоследствие решили да го оставят в атмосферен вид и с мощност 300 к.с. Скоростната кутия имала само една предавка и била правозъба. Животът на тази машина почти изцяло повтаря съдбата на ХАДИ-26 - много награди, много изложения, но без нито едно участие в официално състезание или възможност за поставяне на рекорд за скорост.
Ленинград-Д
Тук възниква логичният въпрос - конструирали ли са се драгстери в СССР някъде другаде, освен в Харков. Поне за една такава машина е известно в момента. Тя е създадена през 1970 в Ленинград, днешен Санкт-Петербург. Нейната главна особеност е двигателят от ГАЗ-21, чийто работен обем бил увеличен до 2890 куб. см, а карбураторът бил заменен от система за впръскване на горивото с електронно управление.
В резултат на това, мощността на мотора от Волга скочила до 115 к.с., което позволило на 380-килограмовата машина да постави съветски рекорд за скорост на Димитровския полигон. Впоследствие били проведени изпитания на територията на летището в покрайнините на Харков. Заради сложната настройка на инжекционната система обаче, както и заради недостатъчно добрата писта, тестовете не довели до нищо. Автомобилът бил бракуван през 2009.
Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини
Пазарувай Онлайн
Гаранция на стоките
Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).
Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв
Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.
Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.
Доставка във фиксиран час +2.40 лв.
Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.
Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
HID.bg
"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg
Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден
Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.
Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.