Най-лошите спортни автомобили: Porsche 914

Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване

Каталог

Реклама

HID.bg » Новини » Най-лошите спортни автомобили: Porsche 914

Най-лошите спортни автомобили: Porsche 914

Тази кола е плод на любовта между Volkswagen и Porsche, което е и най-голямото й прегрешение

Много рядко в историята си Porsche е допускала сериозни грешки, които да принудят феновете на марката да се разделят на два противоположни отбора в мнението си за даден автомобил. Представяме ви една от малкото такива грешки. Нарича се Porsche 914, дълго време е било най-достъпното Porsche на пазара, а днес е сред най-евтините класически модели от Щутгарт. Но наистина ли 914 е такава грешка или просто светът не е бил готов да приеме този автомобил заради субективни фактори?

Най-лошите спортни автомобили: Porsche 914

Porsche 914 e плод на любовта между Volkswagen и Porsche и има средно разположен  боксерен двигател, тарга покрив и двуместна конфигурация на интериора. Води се роудстър и върху него има емблемите както на Porsche, така и на Volkswagen.

Противоречивият автомобил стартира производство през 1969 в две фабрики - в Цуфенхаузен и в Оснабрюк, Германия. Последният такъв екземпляр слиза от поточните линии през 1976. Общо са произведени 118 978 автомобила.

Най-лошите спортни автомобили: Porsche 914

Porsche 914 e компактен автомобил с претенции за спортни качества. Двигателят е средно разположен, а теглото е 907 килограма. Германците залагат на гама от боксерни двигатели, задвижващи задните колела с помощта на 5-скоростна механична трансмисия. Сред добрите качества на колата е и нейното напълно независимо окачване на двата моста, както и сексапилният тарга покрив (панелът се демонтира и колата се превръща в нещо като кабриолет).

Толкова ли е зле?

Поне на хартия, Porsche 914 предлага доста впечатляваща концепция за края на 60-те и началото на 70-те, особено за сравнително евтин автомобил. Дизайнът е консервативен, но колата има два багажника и в Щатите струва 3500 долара, което е около 20 000 долара днешни пари. Днес човек не може да си купи добре оборудван Volkswagen за тези пари, какво остава за Porsche.

Най-лошите спортни автомобили: Porsche 914

Тогава какъв е проблемът? Докато колата се държи чудесно на планински пътища, тя се представя доста зле по време на ускорение. Стандартните 914/4 варианти били оборудвани с 4-цилиндрови двигатели с въздушно охлаждане, като най-мощният от тях бил 2.0-литров, имал електронна система за впръскване на горивото и мощност от 101 к.с., което дори тогава било нищо за спортен автомобил. Така или иначе, най-популярен бил вариантът на 914 с 1.7-литровия мотор от  Volkswagen Type 4, който бил още по-слаб - разполагал с едва 80 к.с. Въпреки ниското си тегло, колата се нуждаела от минимум 13 секунди, за да достигне 100 км/ч, което не е повод за гордост за нито един спортен автомобил. Дори през 70-те.

Имало и голям маркетингов проблем. Фери Порше и шефът на Volkswagen по това време - Хайнц Нордхоф - подписали споразумение, според което спортният модел ще бъде предлаган в две версии - една на Volkswagen и една на Porsche. Ситуацията обаче се объркала, когато Нордхоф починал на 12 април 1968 и неговият наследник Курт Лоц решил да използва името VW-Porsche 914.

Най-лошите спортни автомобили: Porsche 914

И тук идва най-големият проблем на колата. Кой би искал да купи Porsche, в чиято разработка има толкова сериозно влияние Volkswagen? Това истинско Porsche ли е?

Мнението, че това е продукт на Volkswagen, в комбинация със значителни проблеми в качеството, довели до мното критични оценки от страна на автомобилната преса, което пък оформило негативното отношение на феновете на Porsche. Германският производител на спортни автомобили реагирал на негативните емоции, пускайки на пазара по-мощната версия 914/6, оборудвана с 6-цилиндров двигател. Тя обаче била скъпа и доближавала 914 до емблематичната 911-ка.

Най-лошите спортни автомобили: Porsche 914

Разбира се, не всички са съгласни, тъй като 914 има хиляди страстни почитатели по целия свят. Според тях този модел не бива да се доближава до класации за най-лошите спортни коли в историята, тъй като е лек, гъвкав и компактен роудстър, който е супер забавен на “спънати” планински отсечки. Малките двигатели действително са проблем, но същите се монтират в Porsche 356 и Porsche 912, а от тези коли никой не се оплаква. Може би проблемите на тази кола са изцяло субективни - eмблемата на Volkswagen и нетипичният за компанията дизайн.

Снимки: Porsche
 

Още по темата
  • Най-бързото Porsche 911 ще получи система за впръскване на вода
  • Продадоха 24-годишно Porsche 911 за 2 млн. евро
  • Най-лошите спортни автомобили: Mercedes-Benz CLK
  • Fiat Coupе: най-калпавият спортен автомобил?

Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини

Пазарувай Онлайн

Гаранция на стоките

Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).

econt


Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв

Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.

Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.

Доставка във фиксиран час +2.40 лв.

Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.

Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

HID.bg

"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg

Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден



Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.

Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.

Какво ново...

© Всички Права Запазени

уеб дизайн