Младите хора не искат автомобили, а смартфон и маратонки

Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване

Каталог

Реклама

HID.bg » Новини » Младите хора не искат автомобили, а смартфон и маратонки

Младите хора не искат автомобили, а смартфон и маратонки

Колите постепенно се превръщат в услуга, а не в нещо задължително за притежание

Компанията Renault е провела специално изследване, за да установи какви тенденции в автомобилна промишленост се очакват. При това те касаят не само френския производител, но и всички останали. И изводите от това изследване изобщо не са утешителни за големите автомобилни компании.

Младите хора не искат автомобили, а смартфон и маратонки

Оказва се, че младото поколение свързва понятието „транспортна мобилност” не с автомобили, а със смартфон и маратонки. Хората до 30-годишна възраст искат да посетят колкото се може повече места, но не се нуждаят от лека кола. Те подхождат към транспортното средство като към нещо, което може да се вземе под наем за известен период, но дори са по-склонни дори да се лишат от него и да използват обществения транспорт.

Според изследването, самото понятие „транспортна мобилност” вече не се отнася към автомобилите, а към комуникациите. По оценки на ООН, само след 5 години близо 70% от населението на света – около 4 млрд. души, ще живее в големите мегаполиси. Това създава огромно натоварване на инфраструктурата и води до създаването на „умни градове” (смарт-сити). И ако през XX век кралят на мегаполисите е бил автомобилът, то сега това се променя и той се превръща в услуга.

Хората над 30 години са категорични, че основният атрибут на мобилността е именно автомобилът. Тези от поколението „милениум” обаче посочват като първи отговор на въпроса „Какво е трарспортна мобилност?” именно смартфонът и маратонките. Младите са на мнение, че в телефона има огромно количество програми и приложения, за да могат да изберат най-удобния начин на придвижване (и като цена, и като време) от точка А до точка Б. И човек със смартфон и маратонки може много по-лесно до стигне там, където иска.

Около 70% от младите хора са категорични, че са готови да поделят ползването на автомобила си срещу заплащане, но никога няма да направят същото със смартфона си. Така колите се превръщат в услуга, която постепенно става все по-популярна. В този случай превозното средство не се нуждае от място за паркиране, техническо обслужване, ремонт, застарховка и т.н. Затова и човекът взима автомобила под наем, докато се нуждае от него.

Младите хора не искат автомобили, а смартфон и маратонки

Изследването на Renault е подкрепено и от подобно проучване в Германия, където автомобилът се нарежда на 9-о място сред любимите вещи на младите хора. Само преди 15 години колите са били на първа позиция в класация, изготвяна от социолозите от института в Аленсбах, но светът явно се променя много бързо.

Според анкетата, купувачите на автомобилите, при това по-бързо. Проучването показва, че средната възраст на купувача на нова кола в Германия е 53 години, докато през 1995 г. е била 46 години. Така постепенно дялът на 40-годишните германци, които имат собствена машина, непрекъснато спада. В същото време нараства броят на хората, които използват автомобили в системата на „каршеринг”, тъй като не са склонни да дават много пари за купуването на кола.

Резултатите от изследването сочат, че за германците по-важни от автомобила са пътешествията, хобитата, вкусната храна, мобилните устройства (смартфони, лаптопи и таблети), здравето (съответно фитнес и хранителни програми), застраховките и мебелите. Всичко това се доказва и от факта, че през 1995 г. дялът на автомобилите над 4 години в Германия е бил 49%, а през 2017 г. той вече е 63%.

Още по темата
  • Това ли е бъдещето на градския транспорт?
  • 7 транспортни средства от бъдещето

Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини

Пазарувай Онлайн

Гаранция на стоките

Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).

econt


Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв

Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.

Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.

Доставка във фиксиран час +2.40 лв.

Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.

Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

HID.bg

"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg

Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден



Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.

Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.

Какво ново...

© Всички Права Запазени

уеб дизайн