Каталог
- ПРОМОЦИОНАЛНИ СТОКИ
-
Double Din / DVD / GPS / Навигация
- Универсални модели
- Alfa Romeo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Audi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- BMW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chevrolet Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chrysler Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Citroen Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Fiat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Ford Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- GMC Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Great Wall Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Honda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hummer Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hyundai Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- JEEP Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- KIA Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Land Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Lexus Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mazda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mercedes-Benz Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mitsubishi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- MG Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Nissan Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Opel Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Peugeot Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Porsche Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Renault Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Seat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Skoda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Smart Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- SsangYong Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Subaru Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Suzuki Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Toyota Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Volvo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- VW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- КАМЕРИ
- Car Audio Интерфейси
- ViseeO Bluetooth Кит
- Xenon / HID комплекти
- Дневни / LED Светлини
- Видео интерфейси
- Парктроници
- LCD-TFT Монитори
- Антирадари
- Android Таблети
- CARBON Продукти
- Ангелски очи - Angel eyes
- GPS Навигации
- Фарове с Angel Eyes и LED
- Кристални и LED Стопове
-
Тунинг Продукти за Коли
- CAR HI-FI и MULTIMEDIA
- Защита за преден капак и броня VW
- АЛУМИНИЕВИ ФЛАНЦИ
- ЕКСТЕРИОР
- ЕЛЕКТРОННИ АКСЕСОАРИ
- ИНТЕРИОР
- ОПТИЧЕН ТУНИНГ
- ATP TUNING
- D2 RACING
- DBILAS-DYNAMIC
- SANDTLER
- ЗАГЛУШИТЕЛИ ЗА АУСПУХ
- ИЗПУСКАТЕЛНИ СИСТЕМИ
- КАТАЛИЗАТОРИ
- МЕКИ ВРЪЗКИ
- НАКРАЙНИЦИ ЗА АУСПУХ
- РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИ ВАЛОВЕ
- СПОРТНИ ГЪРНЕТА
- СПОРТНИ ФИЛТРИ
- ТУРБОКОМПРЕСОРИ
- СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ
- СПОРТНО ОКАЧВАНЕ
- ХРОМ АКСЕСОАРИ
- ЧИП ТУНИНГ/SPRINT BOOSTER
- Гуми и Джанти
- Мото и АТВ Аксесоари
- 4x4 Off Road
- Полезни Забавни За Фенове
- Инструменти
- Маркови Дрехи и Обувки
- Авточасти
- Ваучери
Реклама
Mega Track – голямата мечта на малката фирма
През 80-те година на миналия век автомобилната промищленост във Франция е в незавидно положение. Модели от премиум-клас не се произвеждат, спортни коли, които да конкурират Ferrari и Lamborghini – също, а за всъдеходи да не говорим. Гамата на Peugeot и Citroen е пълна с хечбекове, седани и комбита, а единствено Renault излиза от рамките, като предлага минивана Espace.
Френският бизнесмен Жорж Блан, собственик на марката фирма Aixam, не иска да се примири с подобно положение, тъй като счита, че страната му заслужава повече. Той познава отлично нейната автомобилна история и недоумява как Франция, която е дала на света марки като Bugatti, Delahaye, Delage, Talbot-Lago, Lorraine-Dietrich и Panhard-Levassor, сега прави само скучни коли.
Факт е, че по това време Франция наистина е единственият икономически лидер в Западна Европа, който се намира в подобна ситуация. В Германия, Италия и Англия се произвеждат луксозни автомобили и спортни коли, като немците и британците правят и всъдеходи. Жорж Блан е отлично запознат с положението, тъй като самият той е автопроизводител – неговата Aixam предлага мини-коли с двигатели с обем 500 кум см., които се продават добре. Те са търсени заради ниската си цена и заради факта, че за управлението им не е нужда шофьорска книжка.
Бизнесът на Блан върви добре, но той не иска да се примири с положението на родина си и през 1987 г. решава да върне престижа на френското автомобилостроене. За целта основава нова фирма, която получава името Mega. Мосю Блан е изпълнен с увереност, която не е базирана на гол ентусиазъм. Причината за това е, че той няма намерение са предложи спортна кола или луксозен седан, а нещо по-грандиозно.
Първият модел на Mega трябва да стане всъдеходна спортна кола. Не всъдеход със спортни качества, какъвто е Mercedes-Benz G63 AMG например, а суперкола с проходимост на всъдеходен модел. За направата на този автомобили Блан е вдъхновен от ралито „Париж-Дакар”, благодарение на което той се запознава с пилота Бернар Дарниш. Той на свой ред става консултант на проекта, който според Блан трябва да има огромен успех на пазара, тъй като до момента никой не е предлагал такъв модел.
Работата над Mega Track, както е кръстен автомобилът, стартира през 1987 г. и продължава цели 5 години. Машината е с 4 места, като те са много комфортни. Не се прави и компромис с двигателя – 6,0-литров V12 (М120), зает от култовия Mercedes-Benz S Class 600 (W140). От него е и скоростната кутия. Моторът обаче е поместен под задните седалки, благодарение на което Mega Track изглежда като гигант на фона на останалите спортни коли.
Дължината на автомобила е 5080 мм, широчината – 2250 мм, а разстоянието между двете оси – 3120 мм. Каросерията е от олекотени материали, благодарение на което теглото се задържа в рамките на 2280 кг. Съвсем нелошо постижение за машина с 12-цилиндров двигател и система за задвижване на четирите колела. Пневматичното окачване позволява промяна в клирънса в рамките на 200-330 мм, а блокировката на предния и задния диференциал превръща Mega Track в истински оф-роудър.
При това всъдеходът е много бърз, като според непотвърдении сведения по време на тестове на танков полигон Бернард Дарниш е успял да развие скорост от 160 км/ч. Дали това е вярно, е трудно да се каже, но със сигурност Mega Track разполага с отлични всъдеходни възможности. Това става и благодарение на специално разработените за автомобила гуми от компанията Michelin, които са проектирани както за оф-роуд, така и за движение с над 250 км/ч.
Ускорението от 0 до 100 км/ч при машината отнема 5,8 секунди, а максималната скорост е именно 250 км/ч. За спортни коли това може и да не са впечатляващи характеристики, но все пак става дума за високопроходим модел. На всяко колело са поставени по два амортисьора – решение, което е взаимствано от колите, участващи в рали „Париж-Дакар”.
Салонът на Mega Track също е от най-висока класа – комбинация от кожа и дърво. Има електрическо управление на прозорците и на настройките на седалките, мощна аудиосистема и камера за заден ход. Проблем се оказва получаването на сертификат, тъй като Жорж Блан отказва да даде автомобила за краш-тестове, защото всичко в него е много скъпо и се прави на ръка. В крайна сметка чиновниците се съгласяват да не разбиват напълно колата, а само нейната предница. Блан получава всички документи и през октомври 1992 г. Mega Track се появява пред публика на салона в Париж.
За първи път от години френска кола е на първите страници на водещите автомобилни издания по света, но въпреки това в родината си Mega Track не предизвиква интерес. Основната причина е, че нейният всъдеходен потенциал така и не е показан. Също така машината струва много скъпа – 2 млн. френски франка, които по това време се равняват на 400 000 щатски долара. Това автоматично превръща Mega Track в обект на интерес на колекционери, арабски шейхове или руски олигарси.
Неслучайно два от готовите прототипи са изпратени в Русия, а един в Близкия Изток. Другите две машини остават в Европа, като една от тях е купена от руснак, живеещ във Франция. Като цяло обаче проектът носи само загуби, тъй като почти никой не е склонен да плати 400 000 долара за автомобил на неизвестна марка, която няма нито славна история, нито спортни постижения. Произведени са едва 6 бройки, като 5 са продадени, а една остава при компанията-производител.
Блан допуска и още една сериозна грешка, тъй като вместо да се опита да оптимизира производствения процес и съответно да го направи по-евтин, той се увлича по друг грандомански проект – създаване на суперколата Monte Carlo. Там успява да доведе нещата до завършен стадии на разработка, но това му коства много средства, време и усилия.
В крайна сметка и Mega Track, и Mega Monte Carlo се оказват провали, които носят на създателите си само разочарования и сериозни финансови загуби. И двата проекта са окончателно погребани, а Жорж Блан се връща към производството на микроавтомобилите Aixam. А фирмата Mega, която от самото си създаване е позиционирана като производител на елитни автомобили, сега прави малки товарни електрически коли, които се купуват от комуналните служби и от компании за превози.
Все пак финалът на проекта Mega Track не е толкова тъжен, тъй като на Жорж Блан сериозно му е провървяло. Той не само оставя следа в световната автомобилна история, но успява и да съхрани своя бизнес. А това се случва доста рядко, тъй като след подобни огромни провали повечето компании загиват.
Снимки: Mega
- 10-те най-култови френски автомобила
Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини
Пазарувай Онлайн
Гаранция на стоките
Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).
Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв
Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.
Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.
Доставка във фиксиран час +2.40 лв.
Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.
Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
HID.bg
"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg
Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден
Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.
Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.