Лимузината на японския император

Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване

Каталог

Реклама

HID.bg » Новини » Лимузината на японския император

Лимузината на японския император

Еволюцията на Toyota Century - най-луксозният японски автомобил

Наскоро Toyota представи третото поколение на своята лимузина Century, която през годините вози най-високопоставените хора в Япония, гарантирайки им висок лукс и защита от всякакви нападения. В тази връзка решихме да си припомним историята на модела Century - официалният автомобил на японския императорски двор.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Първото поколение на седана се появява още през 1967. Името Century е избрано в чест на 100-годишния юбилей на основателя на японската компания - Сакичи Тойода. За основа е ползвана платформата на Toyota Crown Eight, а двигателят е 2.6-литров V8. Впоследствие автомобилът получава по-големи двигатели, съответно с 3.0 и 3.4 литра работен обем. През 1982 под капака се установява 4.0-литров V8 двигател на Toyota.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Първата Toyota Century се произвежда без особени промени до 1997. През това време автомобилът все пак преминава през някои дребни козметични процедури и получава автоматична климатична система, предни дискови спирачки и две отделни предни седалки. През 1975 Toyota спира да оборудва Century с механична скоростна кутия.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Toyota предлагала Century и във версия с издължено междуосие - с дължина 5270 мм и разстояние между колелата от 3010 мм. Дори на този ранен етап японците били концентрирани в хибридните задвижвания, разработвайки система с газово-турбинен двигател и електромотор. Хибридната Toyota Century била представена през 1975, а с енергията на едната си батерия можела да развие максимална скорост от 120 км/ч.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Второто поколение на луксозния седан се появило през 1997. Отвън колата продължавала да изглежда консервативно, но 8-цилиндровият двигател бил сменен с по-голям, 5.0-литров V12 двигател с мощност 280 к.с. и 461 Нм максимален въртящ момент. Това е първият и единствен японски автомобил с предно разположен двигател, задно предаване и V12 мотор.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Двигателят бил комбиниран с 4-, а от 2005 и с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Моделът вече бил оборудван с въздушно окачване, електрическо отваряне/затваряне на вратите, дантелени пердета за задните прозорци и велурени седалки. Въпреки целия лукс в интериора, се говори, че заради използваните материали вътре не миришело особено добре, а велурът имал свойството да боядисва дрехите, което не е особено добра черта за нито една представителна лимузина.

Историята на най-луксозната японска лимузина

През 2006 Toyota представя специалната версия Century Royal, която била разработена специално за нуждите на японския императорски двор. Специалния статут на колата ясно си личи от гранитните й прагове, таванът, украсен с оризова хартия и вълнената тапицерия на седалките. Само четири копия от този луксозен седан са били произведени.

Историята на най-луксозната японска лимузина

В автомобилния парк на императора присъства и катафалка, базирана на същия модел, която се използва по време на официални траурни процесии. Императорските машини могат да се различат от останалите версии на Century по специалните гравюри на 16-листна хризантема, което е и официалният символ на императорския двор. Същото цвете е изобразено и на императорския печат.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Третото поколение на Toyota Century се появи в навечерието на 45-ото издание на автосалона в Токио. Новата лимузина получила хибридно задвижване, състоящо се от 5.0-литров V8 двигател и електромотор, захранван от никел метал-хидридна батерия.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Списъкът с оборудване на последната генерация на Century включва автоматични адаптивни светлини, система за избягване на удар, система за засичане на обект в мъртвата точка на огледалата и технология за наблюдение на движещите се напречно автомобили, когато лимузината се движи на заден ход.

Историята на най-луксозната японска лимузина

В интериора на най-новата Toyota Century има четири отделни кресла с тапицерия от 100% вълна. Задните седалки са регулируеми и имат масажна функция и поставки за крака. Пътуващите там разполага също така със сгъваема масичка, индивидуална светлина за четене и сензорен дисплей за контролиране на мултимедийната система и климатика.
 

Още по темата
  • Лимузината на Путин ще получи най-мощния двигател в историята на Русия
  • В САЩ „засякоха” новата лимузина на Доналд Тръмп
  • Лимузината на Сталин се продава за 8,5 млн. евро

Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини

Пазарувай Онлайн

Гаранция на стоките

Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).

econt


Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв

Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.

Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.

Доставка във фиксиран час +2.40 лв.

Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.

Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

HID.bg

"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg

Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден



Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.

Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.

Какво ново...

© Всички Права Запазени

уеб дизайн