Каталог
- ПРОМОЦИОНАЛНИ СТОКИ
-
Double Din / DVD / GPS / Навигация
- Универсални модели
- Alfa Romeo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Audi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- BMW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chevrolet Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chrysler Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Citroen Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Fiat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Ford Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- GMC Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Great Wall Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Honda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hummer Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hyundai Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- JEEP Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- KIA Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Land Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Lexus Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mazda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mercedes-Benz Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mitsubishi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- MG Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Nissan Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Opel Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Peugeot Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Porsche Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Renault Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Seat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Skoda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Smart Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- SsangYong Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Subaru Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Suzuki Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Toyota Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Volvo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- VW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- КАМЕРИ
- Car Audio Интерфейси
- ViseeO Bluetooth Кит
- Xenon / HID комплекти
- Дневни / LED Светлини
- Видео интерфейси
- Парктроници
- LCD-TFT Монитори
- Антирадари
- Android Таблети
- CARBON Продукти
- Ангелски очи - Angel eyes
- GPS Навигации
- Фарове с Angel Eyes и LED
- Кристални и LED Стопове
-
Тунинг Продукти за Коли
- CAR HI-FI и MULTIMEDIA
- Защита за преден капак и броня VW
- АЛУМИНИЕВИ ФЛАНЦИ
- ЕКСТЕРИОР
- ЕЛЕКТРОННИ АКСЕСОАРИ
- ИНТЕРИОР
- ОПТИЧЕН ТУНИНГ
- ATP TUNING
- D2 RACING
- DBILAS-DYNAMIC
- SANDTLER
- ЗАГЛУШИТЕЛИ ЗА АУСПУХ
- ИЗПУСКАТЕЛНИ СИСТЕМИ
- КАТАЛИЗАТОРИ
- МЕКИ ВРЪЗКИ
- НАКРАЙНИЦИ ЗА АУСПУХ
- РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИ ВАЛОВЕ
- СПОРТНИ ГЪРНЕТА
- СПОРТНИ ФИЛТРИ
- ТУРБОКОМПРЕСОРИ
- СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ
- СПОРТНО ОКАЧВАНЕ
- ХРОМ АКСЕСОАРИ
- ЧИП ТУНИНГ/SPRINT BOOSTER
- Гуми и Джанти
- Мото и АТВ Аксесоари
- 4x4 Off Road
- Полезни Забавни За Фенове
- Инструменти
- Маркови Дрехи и Обувки
- Авточасти
- Ваучери
Реклама
Култовият Mercedes-Benz 190 навърши 35 години
Преди точно 35 години на автомобилния пазар се появява един модел, който се превръща в крайъгълен камък за Mercedes-Benz. Той носи заводското обозначение W201, но става популярен сред хората с официалното си име 190/190E. Произвежда се от 1982-а до 1993-а година и поставя основите на модела, който днес познаваме под името Mercedes-Benz C-Class. И до днес 190-ката се смята за култ сред автомобилните фенове, някои от които я определят за един от последните модели от златните години на Mercedes.
Невероятното за времето на техническо и естетическо изпълнение при W201 подчертава значението, което компанията Mercedes е влагала в разработката на нови продукти през 80-те. Тези автомобили са били разработени и произвеждани без компромиси по отношение на качеството, което се вижда и днес, тъй като това са едни от малкото автомобили от това десетилетие, които смело продължават да се движат в много страни по света.
Началото
При излизането си на пазара, 190-ката е можело да бъде поръчана с два 4-цилиндрови бензинови двигателя. Първият от тях е с мощност 90 к.с., откъдето идва и името на модела, а вторият се е монтирал в 190 Е и разполага с инжекционно пълнене с гориво, което му помага да генерира по-висока мощност от 122 к.с.
Впоследствие германците систематично разширяват моделната гама, произвеждайки серия от иновативни за времето си версии, сред които 190 D. Този вариант се появява през 1983 и става известен като “шептящия дизел”. Това е първият сериен автомобил с фабрична звукоизолация на двигателния отсек. През 1986 г. се появили нови, по-мощни дизелови версии, които първоначално се предлагали само в Щатите, но през есента на 1987 г. дебютирали и на европейските пазари. Става въпрос за 5-цилиндровия мотор в 190 D 2.5 Turbo, който разполагал със 122 к.с., както и за 6-цилиндровия турбодизелов агрегат с мощност 166 к.с., който бил монтиран във варианта 190 Е 2.6. Последната версия била значима и заради факта, че инженерите се справили с техническите предизвикателства по монтирането на 6-цилиндров редови двигател в сравнително малкоко пространство под предния капак на W201.
Впечатляваща била и модификацията 190 Е 2.3-16, която излязла през 1983 г. и имала революционните за тогавашните представи 4 клапана на цилиндър, осигуряващи мощност от 185 к.с. Три прототипа на този модел дори поставят рекорд, навъртайки съответно 25 000 километра, 25 000 мили и 50 000 километра при средна скорост от близо 250 км/ч на пистата “Нардо” в Южна Италия.
Mercedes 190 E 2.3-16 демонстрирал спортните си качества и по време на отварянето на новата конфигурация на “Нюрбургринг”. На 12 май 1984 г. 20 професионални пилоти открили трасето със състезание помежду си. Всеки един от пилотите седял зад волана на именно такава машина. А кой мислите спечелил надпреварата? Самият Айртон Сена, който до този момент бил известен само за много запознати с моторния спорт хора.
Състезателна кариера
Върховата версия на модела се казва 190 Е 2.5-16 Еvolution II и представлява високопроизводителен спортен седан с мощност 235 к.с. Именно това е и автомобилът, върху който е изградена състезателната машина, с която щутгартци участват в Германския шампионат за туристически автомобили DTM от 1990 г.
Успехите, които Mercedes-Benz жъне в DTM през 80-те и 90-те, се асоциират най-вече с качествата на W201, като от 1988-а до 1993-а г. състезателни машини, базирани на този модел успешно се състезават в DTM със заводската благословия на Mercedes. В този период Mercedes печели две титли при конструкторите (1991-а и 1992-а), а Клаус Лудвиг става шампион на DTM със своето 190 Е 2.5-16 Evolution II през 1992 г. На фона на тези успехи, компанията записва и четири вицешампионски титли, както и три трети места.
През 1985 г. Mercedes 190 E 2.3-16 получава състезателна хомологация за Група А и Група N. Именно с този модел частните отбори започват да се състезават в DTM през 1986-а, а Волкер Вайдлер веднага си осигурил вицешампионската титла в края на сезона. През 1988 г. Mercedes-Benz най-накрая се завърнали на моторспорт сцената със заводски отбор. През тази година Роланд Аш станал вицешампион в DTM, а през 1989 г. на пистата се появил варианта 190 Е 2.5-16 Evolution. През следващата година той бил последван от Evolution II, а през 1993 г. се случило бойното кръщение на AMG-Mercedes 190 E Class 1. Всички тези коли били базирани на серийната платформа на W201. Впоследствие Mercedes-Benz затвърдила успехите си в DTM с други, също толкова добре представящи се състезателни коли.
Безопасността има значение
Mercedes W201 e революционен автомобил за времето си и по отношение на безопасността. През годините неговите създатели постоянно го обновяват с нови и нови системи, касаещи както пасивната, така и активната безопасност. А нивото било традиционно високо, както повелява традицията за модел на Mercedes. Всичко това не било особено лесно за инженерите, тъй като 190 бил най-малкият като размери модел на Mercedes по това време, което означавало, че те разполагат с ограничено пространство, за да се разгърнат в технологично отношение. Един от големите им успехи е внедряването на многоточково задно окачване с по пет отделни рамена във всяка една от двете страни. Концепцията била замислена от д-р Курт Енке, Алф Мюлер и Манфред фон дер Охе и до днес дизайнът е широко разпространен в автомобилната индустрия.
Що се отнася до пасивната безопасност, комбинацията от олекотена конструкция и устойчива на удари архитектура, е от най-голяма значимост в W201. В покрива на колата са вградени надлъжни метални греди, разположени във външната част, които впоследствие се превръщат в стандартни за всеки модел на компанията, заради ниското си тегло и приноса си към стабилността на купето. В предницата пък били предвидени няколко ключови зони на деформация, които за пръв път в компактния сегмент допринасяли за безопасността в случай на удар.
За дизайнът на колата бил “виновен” Бруно Сако, чиято работа също поставила нови стандарти в индустрията. Със своята 190-ка той установява изцяло нов сегмент в продуктовата гама на Mercedes, като в същото време налага семпли, но модерни линии. Аеродинамичната ефективност също била напредничава спрямо предходниците на 190. Аеродинамичният коефициент на модела е 0.34, което по това време е абсолютен рекорд за фирмата.
Млада класика с история
Историята на W201 започва още през 1973 г., когато от Mercedes започват да обмислят една стара идея за автомобил, разположен под двата установени класа в портфолиото на марката. Вдъхновението дошло от Северна Америка, където изискванията за икономичност на автомобилите на всеки производител, станали по-строги. Като допълнение, самите потребители искали компактен модел, предлагащ комфорта и безопасността, присъщи единствено на пътнически автомобил от марката Mercedes-Benz.
Коментирайки новия проект, главният инженер на Mercedes - д-р Ханс Шеренберг - заявил: “Ясно е, че трябва да бъде типичен Mercedes-Benz.” Той имал предвид високите стандарти за рафинираност, безопасност и технологично развитие, които колата трябвало да притежава. Новата кола трябвало да е различна от всички останали модели в компактния сегмент, но същевременно да бъде чистокръвен Mercedes.
Серийното производство на W201 започнало в Зинделфинген, а впоследствие и в завода на Mercedes в Бремен. Капацитетът на двете фабрики бил увеличен, за да се справят с производството на новия модел, като и до днес съоръжението в Бремен остава основно за производството на C-Class, който през 1993 г. идва на мястото на W201.
Така или иначе, идеята за компактен, но добре проектиран пътнически автомобил, датира още по-назад в историята на компанията от Щутгарт. В периода 1894-1900 г. Mercedes предлага своя първи масово произвеждан автомобил, наречен Benz Velo. През 1901 г. на негово място идва Mercedes 8/11, който се произвежда в продължение на близо 3 години. Именно тези два модела са считани за пионерите на компактния клас. Впоследствие на тяхно място идват по-модерните Mercedes-Benz 170 (W15), произвеждан в периода 1931-1936 г. От 50-те насам, Mercedes-Benz непрекъснато разработва концепти за компактни автомобили.
В крайна сметка W201 комбинира по чудесен начин всички тези идеи и отбелязва началото на успешната история на C-Class. До август 1993 г., са произведени 1 879 630 автомобила от серията 190.
Снимки: Mercedes-Benz
- Mercedes увеличава разликата пред BMW и Audi
- Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко
Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини
Пазарувай Онлайн
Гаранция на стоките
Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).
Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв
Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.
Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.
Доставка във фиксиран час +2.40 лв.
Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.
Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
HID.bg
"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg
Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден
Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.
Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.