Каталог
- ПРОМОЦИОНАЛНИ СТОКИ
-
Double Din / DVD / GPS / Навигация
- Универсални модели
- Alfa Romeo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Audi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- BMW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chevrolet Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chrysler Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Citroen Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Fiat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Ford Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- GMC Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Great Wall Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Honda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hummer Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hyundai Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- JEEP Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- KIA Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Land Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Lexus Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mazda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mercedes-Benz Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mitsubishi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- MG Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Nissan Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Opel Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Peugeot Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Porsche Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Renault Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Seat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Skoda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Smart Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- SsangYong Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Subaru Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Suzuki Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Toyota Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Volvo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- VW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- КАМЕРИ
- Car Audio Интерфейси
- ViseeO Bluetooth Кит
- Xenon / HID комплекти
- Дневни / LED Светлини
- Видео интерфейси
- Парктроници
- LCD-TFT Монитори
- Антирадари
- Android Таблети
- CARBON Продукти
- Ангелски очи - Angel eyes
- GPS Навигации
- Фарове с Angel Eyes и LED
- Кристални и LED Стопове
-
Тунинг Продукти за Коли
- CAR HI-FI и MULTIMEDIA
- Защита за преден капак и броня VW
- АЛУМИНИЕВИ ФЛАНЦИ
- ЕКСТЕРИОР
- ЕЛЕКТРОННИ АКСЕСОАРИ
- ИНТЕРИОР
- ОПТИЧЕН ТУНИНГ
- ATP TUNING
- D2 RACING
- DBILAS-DYNAMIC
- SANDTLER
- ЗАГЛУШИТЕЛИ ЗА АУСПУХ
- ИЗПУСКАТЕЛНИ СИСТЕМИ
- КАТАЛИЗАТОРИ
- МЕКИ ВРЪЗКИ
- НАКРАЙНИЦИ ЗА АУСПУХ
- РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИ ВАЛОВЕ
- СПОРТНИ ГЪРНЕТА
- СПОРТНИ ФИЛТРИ
- ТУРБОКОМПРЕСОРИ
- СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ
- СПОРТНО ОКАЧВАНЕ
- ХРОМ АКСЕСОАРИ
- ЧИП ТУНИНГ/SPRINT BOOSTER
- Гуми и Джанти
- Мото и АТВ Аксесоари
- 4x4 Off Road
- Полезни Забавни За Фенове
- Инструменти
- Маркови Дрехи и Обувки
- Авточасти
- Ваучери
Реклама
Коя е най-готината кола, дошла от Япония?
Япония е дала много на автомобилния свят: примерно най-продавания модел в историята (Toyota Corolla), рали легенди като Mitsubishi Lancer Evo и Subaru Impreza WRX, първите масови хибриди и най-продавания до момента електромобил (Nissan Leaf). Но създавала ли е някога наистина готина кола, нещо, с което да се появите в Кан или на езерото Комо и да съберете одобрителните кимвания на снобите? Всъщност - да. Запознайте се с Mazda Cosmo.
СЪС СИГУРНОСТ НЕ ТОВА ще е моделът, за който ще се сетите, когато ви кажат "Mazda". Cosmo е един от най-редките модели на производителя от Хирошима и Това е един от най-редките модели и, с 1176 продажби, трудно може да се нарече пазарен успех. Но автомобилният редактор на GQ Мат Джоунс го смята за "най-готиния" японски автомобил изобщо, и ни се струва, че това не е без основания.
ПРОТОТИПЪТ НА COSMO е представен на Токийския автосалон преди 54 години и предизвиква доста повдигнати вежди. Дотогава Mazda прави главно лекотоварни машини и малки градски автомобилчета. Преходът към двуместно спортно купе с новаторски двигател се струва на мнозина твърде смел. Но тъкмо това е целта на компанията: да създаде автомобил, който да й служи като визитна картичка и да я утвърди като напредничава и дръзка.
Роторен, или още Ванкелов, двигател
ПРЕЗ 1967 СЕ ПОЯВЯВА и първата серийна кола, продавана на някои пазари като Cosmo (в чест на космическата надпревара), а на други като 110S). Тъкмо с нея Mazda за пръв път въвежда роторния двигател, изобретен току-що от германеца Феликс Ванкел. С триъгълни ротори вместо добрите стари бутала, този мотор предлага малък обем и висока мощност, макар и на цената на доста солиден разход. В началото японците го правят в съвместно предприятие с германската NSU и френската Citroen, но постепенно остават единствени на този фронт.
Първата Cosmo е с двигател с обем 982 куб. см и мощност 110 конски сили. Максималната скорост е 185 км/ч, доста добро постижение за 60-те години. Цената е относително висока, около 4100 щатски долара, но все пак доста под тази на конкурента Toyota 2000GT. Освен това Cosmo намира удобна вратичка в японското законодателство, където по онова време има драстична разлика в данъка за автомобили с обем под и над един литър.
COSMO СЕ ХАРЕСВА И С с елегантния си дизайн, дело на Хайджи Кобаяши и Кеничи Ямамото. Но през 60-те години японските коли все още имат репутацията, с каквато се ползват днес китайските, да речем. Извън Страната на изгряващото слънце никой не иска да инвестира доста пари, за да се показва в спортна Mazda. За да привлекат внимание, японците решават да участват с две 110S на едно от най-тежките автомобилни състезания в света - 84-часовия Marathon de la Route на Нюрбургринг. Мощността на двете машини е ограничена на 130 конски сили, за да се увеличи издръжливостта, и наистина двигателят се представя блестящо. Едното Cosmo отпада в 82-ия час на състезанието заради счупено окачване, второто завършва на престижната четвърта позиция.
Второто, третото и четвъртото поколение на Cosmo никога не успяват да постигнат обаянието на първото
ПЪРВОТО ПОКОЛЕНИЕ СЕ ПРОИЗВЕЖДА в две различни серии до 1972 година, след което е спряно. Общо са сглобени едва 1176 коли - което обяснява и защо днес добре запазен екземпляр струда над 100 000 евро. По-късно Mazda още три пъти се връща към името Cosmo, но по-късните поколения нямат нито стила, нито чара на първото.
Въпреки всичко обаче 110S съвсем не е неуспех: този автомобил поставя Mazda на картата на сериозните производители и отваря пътя към по-късни модели с Ванкелов двигател - като любимата на тунерите RX7 и дори като 787B, с която Mazda спечели 24-те часа на Ман през 1991.
- Японският начин: тестваме новата Mazda 6
- Mazda потвърди завръщането на роторния мотор през 2019 г.
Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини
Пазарувай Онлайн
Гаранция на стоките
Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).
Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв
Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.
Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.
Доставка във фиксиран час +2.40 лв.
Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.
Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
HID.bg
"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg
Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден
Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.
Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.