Каталог
- ПРОМОЦИОНАЛНИ СТОКИ
-
Double Din / DVD / GPS / Навигация
- Универсални модели
- Alfa Romeo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Audi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- BMW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chevrolet Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chrysler Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Citroen Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Fiat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Ford Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- GMC Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Great Wall Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Honda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hummer Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hyundai Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- JEEP Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- KIA Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Land Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Lexus Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mazda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mercedes-Benz Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mitsubishi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- MG Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Nissan Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Opel Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Peugeot Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Porsche Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Renault Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Seat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Skoda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Smart Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- SsangYong Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Subaru Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Suzuki Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Toyota Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Volvo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- VW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- КАМЕРИ
- Car Audio Интерфейси
- ViseeO Bluetooth Кит
- Xenon / HID комплекти
- Дневни / LED Светлини
- Видео интерфейси
- Парктроници
- LCD-TFT Монитори
- Антирадари
- Android Таблети
- CARBON Продукти
- Ангелски очи - Angel eyes
- GPS Навигации
- Фарове с Angel Eyes и LED
- Кристални и LED Стопове
-
Тунинг Продукти за Коли
- CAR HI-FI и MULTIMEDIA
- Защита за преден капак и броня VW
- АЛУМИНИЕВИ ФЛАНЦИ
- ЕКСТЕРИОР
- ЕЛЕКТРОННИ АКСЕСОАРИ
- ИНТЕРИОР
- ОПТИЧЕН ТУНИНГ
- ATP TUNING
- D2 RACING
- DBILAS-DYNAMIC
- SANDTLER
- ЗАГЛУШИТЕЛИ ЗА АУСПУХ
- ИЗПУСКАТЕЛНИ СИСТЕМИ
- КАТАЛИЗАТОРИ
- МЕКИ ВРЪЗКИ
- НАКРАЙНИЦИ ЗА АУСПУХ
- РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИ ВАЛОВЕ
- СПОРТНИ ГЪРНЕТА
- СПОРТНИ ФИЛТРИ
- ТУРБОКОМПРЕСОРИ
- СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ
- СПОРТНО ОКАЧВАНЕ
- ХРОМ АКСЕСОАРИ
- ЧИП ТУНИНГ/SPRINT BOOSTER
- Гуми и Джанти
- Мото и АТВ Аксесоари
- 4x4 Off Road
- Полезни Забавни За Фенове
- Инструменти
- Маркови Дрехи и Обувки
- Авточасти
- Ваучери
Реклама
Кой е човекът, който спаси живота на Ники Лауда?
Ако сте закоравял фен на моторните спортове или просто сте имали удоволствиете да гледате филма “С пълна газ” (на английски “Rush”), със сигурност сте добре запознати с катастрофата на Ники Лауда на “Нюрбургринг” през 1976. Този инцидент почти убива бившият пилот от Формула 1 и го белязва с ужасяващи изгаряния по лицето и главата, както и с увреждане на белия дроб. Ако обаче на мястото на катастрофата не се е притекъл Херберт Линге, последствията е можело да бъдат много по-сериозни.
В онези години култовата днес Северна дъга на “Нюрбургринг” е била задължителна част от всеки сезон във Формула 1. Дългата 12.9 километра писта, виеща се в германския планински масив Айфел, била толкова предизвикателна и опасна, че сър Джаки Стюарт й дал прякора “Зеления ад”, заради множеството гори около състезателното трасе.
През годините сме говорили много за трудностите, пред които се изправят пилотите, състезаващи се на “Нордшлайфе”, но някак си зад колисите остават усилията на хората, грижещи се за безопасността на пистата. Стандартните състезателни трасета разполагат с мрежа от сервизни алеи, които свързват различни части от пистата. По тези алеи маршалите могат много бързо и ефективно да достигнат до мястото на евентуален инцидент. За съжаление, Северната дъга на “Нюрбургринг” никога не е разполагала с подобна мрежа от сервизни пътища. Вместо тях, по цялото протежение на състезателното трасе има само гори, планини и един величествен замък. Това е и причината маршалите да не могат да откликнат бързо в случай на нужда, което само по себе си поражда много опасности. И тук се намесва Херберт Линге.
Линге е бивш заводски пилот на Porsche. Той започва кариерата си като стажант механик в завода на германския автомобилен производител във Вайсах. Скоро след това неговите шофьорски умения били забелязани от неговите шефове и той се озовал на позицията заводски пилот на Porsche. Линге прекарвал много време на “Нюрбургринг”, а освен това e участвал в престижните маратонски състезания "24 часа на Льо Ман" и "Миле Миля". Линге участвал и в епичния филм на Стийв Макуийн “Льо Ман”. По време на снимките той кара един от състезателните автомобили и участва в един от най-интересните моменти в продукцията.
Макуийн, който самият бил доста бърз пилот, инструктирал Линге да не връща газта в една от сцените, в които той трябвало да го изпревари. Макуийн бил твърдо решен, че е достатъчно бърз, за да изпревари Линге, без да се нуждае от неговото сътрудничество. Реалността била друга и по време на сцената Макуийн така и не успял да изпревари германеца, а след седмици опити най-накрая било взето решение все пак Линге да бъде инструктиран да намали темпото в ключов момент, за да може главният герой да го изпревари и сцената най-накрая да бъде заснета.
И докато приносът на Линге, като пилот, към света на моторния спорт е сравнително малък, приносът му към безопасността по време на състенията е неизмерим. Особено на “Нюрбургринг”, където безопасността винаги е била основно предизвикателство. Заради уникалния си размер и разположение, “Зеления ад” представлявал сериозна трудност за маршалите, които нямало как лесно и бързо да се доберат до мястото на инцидентите, които съпътстват всяко състезание. В един свят, в който секунди делят живота от смъртта, това било повече от притеснителен факт. Собствениците на пистата по това време били пословично стиснати, така че идеята да се наемат повече отговорници по безопасността не била никак атрактивна перспектива за тях. Благодарение на своята състезателна кариера Линге сам излязъл с предложение, което със сигурност имало потенциала да спасява животи.
Германецът предложил да се модифицират бързи автомобили и с тях да се осигури безопасността на трасето. Той самият преработил едно Porsche 914 и го превърнал в пожарен автомобил. Точно така, пожарен автомобил!
Багажните пространства, които при 914 са разположени в предната и задната част, били трансформирани в пространства за превозване на оборудване за борба за пламъците, както и с машини за рязане на метал. Резултатът бил бърз автомобил, който можел да откликне за няколко минути в случай на нужда, докато традиционните такива машини все още били на път. В крайна сметка Линге посегнал и на култовата 911-ка, която също модифицирал и превърнал в борец с пламъците и пръв помощник на закъсалите пилоти. Благодарение на своя задно разположен двигател този автомобил се доказал като доста подходящ за пренасяне на оборудване за потушаване на пламъци. Това е и автомобилът, който пръв се притекъл на помощ на Ники Лауда през 1976. Ако не беше Линге и тази бърза “пожарна”, пораженията можеше да са много по-тежки, а австрийският пилот можеше и да не доживее следващите си две световни титли, спечелени през 1977 и 1984.
Като допълнение към добавеното им оборудване, тези автомобили за бърза реакция били управлявани от бивши професионални състезатели, а до тях обикновено се возел работник по сигурността. Идеята била такъв автомобил да пристигне на мястото на произшествието до 30 секунди. Именно малкото оранжево 911 на Линге пристигнало при тежко катастрофиралия и подпален болид на Лауда в онази година. Това е и последния път, в който състезание за Гран при във Формула 1 се провежда на тази конфигурация на “Нюрбургринг”. Катастрофата на Лауда най-накрая убедила всички, че тази писта е твърде опасна за модерните автомобили във Формула 1. Въпреки впечатляващата работа на останалите забравени герои като Херберг Лингe.
- Нова масова катастрофа на „Нюрбургринг” – този път с трима ранени
- Nissan GT-R пробва да счупи рекорда на Porsche 911 GT2 RS на „Нюрбургринг”
- 10 ранени след серийна катастрофа на „Нюрбургринг“ (ВИДЕО)
Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини
Пазарувай Онлайн
Гаранция на стоките
Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).
Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв
Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.
Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.
Доставка във фиксиран час +2.40 лв.
Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.
Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
HID.bg
"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg
Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден
Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.
Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.