Какво знаем и какво не за логата на автомобилните компании (ЧАСТ I)

Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване

Каталог

Реклама

HID.bg » Новини » Какво знаем и какво не за логата на автомобилните компании (ЧАСТ I)

Какво знаем и какво не за логата на автомобилните компании (ЧАСТ I)

Дали в емблемата на BMW наистина се крие перка на самолет?

Според речника, логото е графичен знак/емблема/символ, използван от компаниите за представяне на тяхната търговска марка и повишаване на разпознаваемостта й. Всъщност, зад повечето лога на прочути производители на автомобили, почти винаги се крие някаква любопитна история, а всяка буква и чертичка означава нещо. Ето и някои от тях.

Alfa Romeo

Любопитни факти за логата на автомобилните компании (ЧАСТ I)

Зад красивото име Alfa Romeo се крият доста прозаични понятия. Alfa е абревиатура на старото название на компанията - Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (Ломбардия автомобилна фабрика), а Romeo е името на неаполитанския предприемач, който я купува през 1915 г. По-дълбоко значение имат самите знаци на логото. Червеният кръст, разположен вляво, е елемент от герба на италианския град Милано. И змията, увенчана с корона и поглъщаща човек, е символ на дома Висконти, легендарната династия, която управлява този град в периода 1277-1447 г.

Aston Martin

Любопитни факти за логата на автомобилните компании (ЧАСТ I)

Дешифрирането на името на любимата марка на Джеймс Бонд също не е много романтично. Aston Martin идва от комбинацията на географското наименование на магистралата Aston Hill Climb (Великобритания) и името на един от основателите на компанията - Лайнъл Мартин. В началото логотипът на британския производител на луксозни спортни автомобили е доста прост - черно-бял кръг с вписани в него черни букви A и M. Крила, при това не бели, а златни, и съвсем не с такъв дизайн, познат ни днес, се появяват за първи път през 1927 г. като символ на скоростта, свободата и стремежът към мечти. Мартин ги "вкарва" в логото, като "взима назаем" идеята от Bentley.

Bentley

Любопитни факти за логата на автомобилните компании (ЧАСТ I)

Наличието на крила в логото на Bentley обаче е напълно естествено, защото историята си компанията започна през Първата световна война с производството на авиационни двигатели. Логотипът на Bentley се състои от три основни цвята: черeн, бял и сребърен. Белият означава чистота, черният - превъзходство, а сребърният - изтънченост. С други думи, тази комбинация има за цел да покаже привързаността на компанията към британската аристокрация и превъзходството над останалите.

BMW

Любопитни факти за логата на автомобилните компании (ЧАСТ I)

Историята зад името на марката BMW не е интересна. Това е просто абревиатура на Bayerische Motoren Werke AG. Логото обаче е обвито в митове. Някои "експерти" твърдят, че синьо-белият кръг в центъра символизира перка на самолет. BMW всъщност започва дейността си с производството на авиационни двигатели и за известно време поддържа мита за наличие в логото на стилизирана перка. Това обаче е само маркетингов ход, а всъщност логотипът е саздъден въз онова на този на компанията-предшественик - Rapp Motorenwerke, а синьо-белият кръг просто повтаря цвета на флага на Бавария.

Bugatti

Любопитни факти за логата на автомобилните компании (ЧАСТ I)

Bugatti, изглежда, има много просто лого - името на марката, вписано в червен овал, очертано от точки. Тези точки изглеждат само дизайнерски трик. Но всъщност те са точно 60 и никой не знае точно защо са толкова много. Логипът е измислен от прочутия милански дизайнер на бижута Карл Бугати, баща на основателя на автомобилна марка - Еторе Бугати. Семейството подкрепя теорията, че 60-те точки са стилизирани перли, символизиращи скъпата изтънченост на произвежданите коли. Но експертите предпочитат версията, че точките са 60-те самозатягащи се винтове, с които се закрепват части от каросерията при първите автомобили на Bugatti.

Ferrari

Любопитни факти за логата на автомобилните компании (ЧАСТ I)

Ferrari има едно от най-разпознаваемите лога - жълт щит, на върха на който е италианското знаме, а в средата - черен кон, изправен на задните си крака. Всъщност, с него е свързана една любопитна история. Този кон "скача" върху емблемата на автомобилния производител от фюзелажа на изтребителя на Франческо Барака - италиански ас от Първата световна война. Той сваля във въздуха германски разузнавателен пилот, на чийто самолет е нарисуван "подскачащ кон". За да увековечи победата над врага си, Барака "пренася" коня на своя самолет. Енцо Ферари харесва тази рисунка и копира черния жребец на логото на компанията си. Според него конят, изправен на задните си крака, е призван да носи късмет.

Още по темата
  • Големите грешки в имената на автомобилните марки

Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини

Пазарувай Онлайн

Гаранция на стоките

Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).

econt


Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв

Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.

Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.

Доставка във фиксиран час +2.40 лв.

Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.

Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

HID.bg

"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg

Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден



Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.

Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.

Какво ново...

© Всички Права Запазени

уеб дизайн