Каталог
- ПРОМОЦИОНАЛНИ СТОКИ
-
Double Din / DVD / GPS / Навигация
- Универсални модели
- Alfa Romeo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Audi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- BMW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chevrolet Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chrysler Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Citroen Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Fiat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Ford Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- GMC Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Great Wall Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Honda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hummer Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hyundai Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- JEEP Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- KIA Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Land Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Lexus Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mazda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mercedes-Benz Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mitsubishi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- MG Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Nissan Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Opel Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Peugeot Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Porsche Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Renault Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Seat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Skoda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Smart Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- SsangYong Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Subaru Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Suzuki Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Toyota Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Volvo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- VW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- КАМЕРИ
- Car Audio Интерфейси
- ViseeO Bluetooth Кит
- Xenon / HID комплекти
- Дневни / LED Светлини
- Видео интерфейси
- Парктроници
- LCD-TFT Монитори
- Антирадари
- Android Таблети
- CARBON Продукти
- Ангелски очи - Angel eyes
- GPS Навигации
- Фарове с Angel Eyes и LED
- Кристални и LED Стопове
-
Тунинг Продукти за Коли
- CAR HI-FI и MULTIMEDIA
- Защита за преден капак и броня VW
- АЛУМИНИЕВИ ФЛАНЦИ
- ЕКСТЕРИОР
- ЕЛЕКТРОННИ АКСЕСОАРИ
- ИНТЕРИОР
- ОПТИЧЕН ТУНИНГ
- ATP TUNING
- D2 RACING
- DBILAS-DYNAMIC
- SANDTLER
- ЗАГЛУШИТЕЛИ ЗА АУСПУХ
- ИЗПУСКАТЕЛНИ СИСТЕМИ
- КАТАЛИЗАТОРИ
- МЕКИ ВРЪЗКИ
- НАКРАЙНИЦИ ЗА АУСПУХ
- РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИ ВАЛОВЕ
- СПОРТНИ ГЪРНЕТА
- СПОРТНИ ФИЛТРИ
- ТУРБОКОМПРЕСОРИ
- СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ
- СПОРТНО ОКАЧВАНЕ
- ХРОМ АКСЕСОАРИ
- ЧИП ТУНИНГ/SPRINT BOOSTER
- Гуми и Джанти
- Мото и АТВ Аксесоари
- 4x4 Off Road
- Полезни Забавни За Фенове
- Инструменти
- Маркови Дрехи и Обувки
- Авточасти
- Ваучери
Реклама
Каква е разликата между OHV, SOHC и DOHC двигателите?
Разпределителните валове са един от най-важните компоненти във всеки двигател. Именно те помагат за вкарването на въздух в двигателя, а след това изкарват отработените газове от горивната камера в изпускателната система. Без тях двигателят няма как да работи правилно, а в повечето случаи не би могъл изобщо да стартира.
Днес разглеждаме трите основни типа двигатели според разположението на разпределителните валове: OHV (Overhead Valve) или горно разположени клапани, DOHC (Dual Over Head Cam) или два горно разположени разпределителни валове и SOHC (Single Overhead Cam) или единичен горно разпределителен вал. По-долу разглеждаме основните разлики между тях, както и плюсовете и минусите на всеки един от тях.
DOHC
Това е безспорно е най-разпространената в момента техонология, която се използва в почти всички модерни двигатели. Този тип двигатели използват два или четири разпределителни вала в зависимост от това дали са редови, V-образни или боксерни.
Основният им плюс е, че са по-ефективни и произвеждат по-висока мощност, тъй като двата разпределителни вала на цилиндрова редица позволяват инсталирането на двойно повече клапани, които от своя страна вкарват повече въздух в двигателя и изкарват по-лесно отработените газове.
В повечето случаи този тип двигатели работят с 4 клапана на цилиндър. Недостатъците са, че DOHC двигателите са доста високи като архитектура, защото разпределителните валове са разположени над цилиндровата глава, вместо в самия двигател. Това означава, че те имат повече движещи се части, което оскъпява производството им и ги прави по-неудобни за вграждане в различни автомобили.
SOHC
Тази концепция е реално е същата като DOHC, само че с един разпределителен вал на всяка редица от цилиндри. SOHC (Single Over Head Cam) двигателите са по-леки и прости като конструкция от DOHC. В резултат на това те са и много по-евтини за изработка. В много приложения от миналото, SOHC двигателите обикновено имаха само по 2 клапана на цилиндър.
В наши дни има двигатели с един разпределителен вал, но с 4 клапана на цилиндър. Примери за такива автомобили са Fiat 124, Alfa Romeo Giulia и Honda Pilot.
Предимства: системата е по-евтина, по-лека и по-проста от DOHC
Недостатъци: нуждата от по-широк разпределителен вал може да увеличи разходите по разработката
Примери: Mercedes M275 (6.0 туин-турбо V12)
OHV
Това е най-популярната концепция, използвана в американските V8 двигатели, както и в култовия V10 двигател на Dodge Viper. Системата е много проста и се състои от един долно разположен разпределителен вал между двата реда цилиндри на V-образната конфигурация. Той се задвижва от ремък или верига и предава движение към горно разположените клапани посредством дълги метални щанги, които управляват кобилици, а оттам и клапаните.
Двигателите с горно разположени валове могат да работят с по 2, 3, 4 и 5 клапана на цилиндър, докато тук клапаните са ограничен брой - 2. Това е така, защото на практика няма начин как един долно разположен разпределителен вал да можое да управлява повече клапани.
Предимства: много по-компактен от двигател с горно разположен разпределителен вал
Недостатъци: не може да развива толкова високи обороти, колкото OHC и DOHC мотори, заради опасност от счупване на щангите, управляващи клапаните; освен това OHV двигателите са малко по-сложни като конструкция
Примери: HEMI, LS и Viper V10
Още по темата
- Как работи двигателят без разпределителни валове?
- Защо черното масло е опасно за двигателя?
- Атмосферен двигател или турбомотор – кой е по-надежден?
Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини
Пазарувай Онлайн
Гаранция на стоките
Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).
Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв
Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.
Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.
Доставка във фиксиран час +2.40 лв.
Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.
Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
HID.bg
"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg
Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден
Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.
Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.