Каталог
- ПРОМОЦИОНАЛНИ СТОКИ
-
Double Din / DVD / GPS / Навигация
- Универсални модели
- Alfa Romeo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Audi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- BMW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chevrolet Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chrysler Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Citroen Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Fiat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Ford Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- GMC Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Great Wall Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Honda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hummer Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hyundai Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- JEEP Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- KIA Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Land Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Lexus Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mazda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mercedes-Benz Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mitsubishi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- MG Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Nissan Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Opel Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Peugeot Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Porsche Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Renault Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Seat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Skoda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Smart Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- SsangYong Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Subaru Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Suzuki Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Toyota Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Volvo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- VW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- КАМЕРИ
- Car Audio Интерфейси
- ViseeO Bluetooth Кит
- Xenon / HID комплекти
- Дневни / LED Светлини
- Видео интерфейси
- Парктроници
- LCD-TFT Монитори
- Антирадари
- Android Таблети
- CARBON Продукти
- Ангелски очи - Angel eyes
- GPS Навигации
- Фарове с Angel Eyes и LED
- Кристални и LED Стопове
-
Тунинг Продукти за Коли
- CAR HI-FI и MULTIMEDIA
- Защита за преден капак и броня VW
- АЛУМИНИЕВИ ФЛАНЦИ
- ЕКСТЕРИОР
- ЕЛЕКТРОННИ АКСЕСОАРИ
- ИНТЕРИОР
- ОПТИЧЕН ТУНИНГ
- ATP TUNING
- D2 RACING
- DBILAS-DYNAMIC
- SANDTLER
- ЗАГЛУШИТЕЛИ ЗА АУСПУХ
- ИЗПУСКАТЕЛНИ СИСТЕМИ
- КАТАЛИЗАТОРИ
- МЕКИ ВРЪЗКИ
- НАКРАЙНИЦИ ЗА АУСПУХ
- РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИ ВАЛОВЕ
- СПОРТНИ ГЪРНЕТА
- СПОРТНИ ФИЛТРИ
- ТУРБОКОМПРЕСОРИ
- СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ
- СПОРТНО ОКАЧВАНЕ
- ХРОМ АКСЕСОАРИ
- ЧИП ТУНИНГ/SPRINT BOOSTER
- Гуми и Джанти
- Мото и АТВ Аксесоари
- 4x4 Off Road
- Полезни Забавни За Фенове
- Инструменти
- Маркови Дрехи и Обувки
- Авточасти
- Ваучери
Реклама
Как се появява "спасителя" Porsche Cayenne
Днес Cayenne се смята за напълно нормална част от гамата на Porsche, но при появата на спортния SUV през 2002 година това изобщо не беше така. Тогава феновете на марката се разделиха на две – едните харесаха модела, обречен да позлати Porsche, другите го намразиха завинаги.
Проектът вече неколкократно доказа, че е успешен, поне по отношение на инвестициите и приходите и може би ще остане в историята като най-успешното съвместно дело на Porsche и Volkswagen. Но историята на Cayenne, който на практика спаси германската марка, всъщност започва доста по-рано.
Още през 50-те години на миналия век шефовете на Porsche са готови да вкарат в производство първия модел на марката с висока проходимост. Моделът носи името Porsche 597 Jagdwagen и се оказва неуспешен проект за конкурс, обявен от германската армия.
По подобен начин на бял свят идват G-класата на Mercedes и Jeep Wrangler, но с разликата, че в основата на тези модели стоят машини, които са получили одобрението на военните сили, които са ги поръчали.
По-късно, вече през 70-те години Фери Порше проявява интерес и към Range Rover – марката на Land Rover, появила се през 1970 година. Тогава дори се ржда план за 911 с по-висок клирънс и задвижване 4х4, но се оказва, че Porsche не разполага с пари и ресурси, за да реализира този проект. Той обаче се случва по-късно – когато се появява 953 – за рали „Дакар 1984”, сменен през 1985 година от 959, а в серийното производство задвижването 4х4 намира място в 911 Carrera 4.
Така стигаме до средата на 90-те години, когато финансовото състояние на компанията започва да се подобрява. Тогавашният нов шеф на Porsche Венделин Видекинг успява да проведе успешна реорганизация, засягаща основно качеството на производство и обновяването на моделната гама. Заради икономиите обаче се получават някои странни резултати – в края на 90-те години 911 и Boxster имат около 50 процента общи компоненти и детайли.
Но още тогава Видекинг има по-смели идеи – за растящия сегмент на кросоувърите, който с оглед на днешната лудост, в края на миналия век е по-скоро екзотика. Но през 90-те години моделите на Голямата тройка в този пазарен сегмент стават символ на успехите на пазара в САЩ. А Северна Америка е най-важният пазар на Porsche и Видекинг държи компанията да се намеси и в битката на кросоувърите.
Основният проблем обаче е, че по това време Porsche не може да си позволи разработването на такъв модел. Както гласи легендата, имало е пари за половината нова кола, но и до днес не се знае за коя половина.
Както и при внедряването на PDK трансмисиите в Porsche решават да намерят стратегически партньор, с който компанията да си подели разходите за инженерното развитие на бъдещия модел, а след това и на производството му.
На първо място в списъка е Mercedes, където по това време мислят как да сменят G-класата, предлагана в Щатите с новия ML. Двете компании бързо започват разговори, които обаче също толкова затихват. Оказва се, че в Mercedes не гледат на Porsche като на стратегически партньор, а по-скоро като на купувач на платформата, предназначена за ML, за да може да се намалят разходите по нея.
Веднага след това идва и контактът с Volkswagen, където по това време начело е внукът на Фердинанд Порше – Фердинанд Пийх. Сложните семейни и роднински отношения в клана Порше понякога дават отлични резултати, друг път водят до катастрофи. Този път обаче съгласието е факт – Porsche и VW си поделят разходите по създаването на Cayenne и Touareg, като двата модела не са преки конкуренти.
Началото на съвместния проект е поставено през 1998, като по това време Porsche е сравнително малка независима компания с годишно производство от 38 000 коли. За сравнение – днес компанията произвежда два пъти повече автомобили само от модела Cayenne.
Според договорката Porsche е трябвало да поеме водещата роля в създаването на платформата за бъдещите модели, но бързо се оказва, че компанията просто не разполага с достатъчно инженери. А и заводът в Цуфенхаузен се оказва претоварен заради огромното търсене на новото тогава 911 (модел 996).
А за локация на новия завод, който трябва да произвежда Cayenne1 компанията избира Лайпциг в Източна Германия – за да помогне на икономическото обединение на страната и да се възползва от по-ниските заплати в източните провинции.
В крайна сметка през 2002 година се появява Cayenne, който бързо си спечелва славата на най-нетипичния модел на Porsche, а скоро става и най-печелившият и най-критикуваният модел на марката. С приходите от Cayenne Porsche започва бързо да расте и малко след началото на XXI век дори се опита да купи Volkswagen. Това не стана, но Cayenne остава в историята на като моделът, променил историята на марката.
Снимки: Производителите
- Може ли първият Cayenne да стане колекционерска рядкост?
Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини
Пазарувай Онлайн
Гаранция на стоките
Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).
Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв
Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.
Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.
Доставка във фиксиран час +2.40 лв.
Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.
Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
HID.bg
"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg
Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден
Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.
Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.