Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване

Каталог

Реклама

HID.bg » Новини » Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Въпреки сериозни интерес немците не се решиха да пуснат C112 в серийно производство

През 1991 г. Mercedes-Benz представя пропотипа C112, който представлява модерна суперкола с високите технологии и врати в стил „крила на чайка”. От компанията твърдят, че автомобилът е напълно готов за серийно производство. Но така и не се решават да го пуснат на пазара, като обясняват, че имат по-важни работи.

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Според специалистите, това е най-добрата суперкола за своето време, като тя представлява граждански еквивалент на възраждащите се „Сребърни стрели”, които господстват по пистите в средата на миналия век. Тя е оборудвана с V12 двигател, който я превръща в легенда.

Вътрешни разногласия в ръководството на Mercedes обаче провалят излизането на пазара на C112. От компанията твърдят, че не бива да се бърза с направата на суперкола, тъй като има и други успешни проекти, на които трябва да се обърне внимание. Като оправдание служат и протестите на набиращите сила по това време организации на еколозите в Германия.

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Веднага след като е показан концептуалният модел, в Mercedes получават над 700 поръчки, но и това не променя решението на шефовете. Компанията рекламира колата като състезателен автомобил от група С, който може да се кара и по граждански пътища. Машината има преден и заден спойлер, голям заден дифузьор, две седалки в средата и голям мотор отзад.

За разлика от успешния състезателен модел С11, който печели световната титла с шаси от карбон, при C112 то е от алуминий. При C11 се залага на високооборотен V8, но при C112 е избран по-сдържан V12. Окачването е заето от Mercedes 190E и S-class W140.

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Много интересен е и салонът на С112, в който преобладава кожа и няма никаква пластмаса. Автомобилът разполага с климатик и аудиосистема Blaupunkt Mexico. Впрочем, над дизайна работи италианското ателие Coggiola, като крайният резултат е външен вид на състезателна кола и практичност на сериен автомобил.

Тази комбинация си личи и от технологиите, с които е оборудвана колата – активна аеродинамика, активно окачване, усилвател на волана и на спирачките, регулируем волан, ABS, тракшън-контрол, система за следене на налягането в гумите и дори круиз-контрол. Общо взето всичко се предлага като опции за автомобилите от премиум-класа в края на 90-те години и суперколите от началото на века. Само че този Mercedes е направен 10 години по-рано.

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Теглото на C112 e 1570 кг. Двигателят е 6,0-литров V12 от алуминий с мощност 408 к.с. и максимален въртящ момент от 580 Нм. Трансмисията е 6-степенна механична. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,9 секунди, а максималната скорост достига 310 км/ч. Окачването разчита на активни амортисьори, а шасито представлява алуминиев монокок с ингегриран каркас за безопасност. Джантите са 17-цолови.

Сред особеностите на анвтомобила е хидравличното кормилно управление на задната ос, което се използва и при Porsche 911 GT3 RS. Трябва да се отбележи, че C112 не е най-бързата кола на своето време. Не е и най-леката, както и най-мощната. Въпреки това от него би излязъл впечатляващ автомобил, тъй като няма никакви слабости.

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Като цяло Mercedes C112 се оказва един от най-интересни и най-важни моменти в историята на марката. Той е създаден под ръководството на тогавашния председател на Съвета на директорите на компанията Вернер Нифер, който иска да направи немска версия на американската черта. Именно негова е заслугата за появата на бял свят на култовия Mercedes 190, който преобръща автомобилния свят с компактните си размери и ниската цена.

Благодарение на Нифер, германският производител къса с консерватизма и преминава в света на съвременните технологии. В същото време обаче точно той е с основна заслуга и за излизането на пазара на S-Class W140 (по-късно Maybach 57 и 62), както и на първото поколение на C-Class. В крайна сметка Нифер напуска компанията след скандал, свързан с продажбата на незаконни оръжия на Ирак.

Как Mercedes пропусна да направи най-добрата суперкола

Като цяло Mercedes С112 представлява амбициозен проект, който обаче скоро е забравен. Години по-късно този автомобил все още изглежда още по-добре. Но явно господството на компанията при премиум-автомобилите и състезателните коли, позволява на марката да пропусне удобна възможност са създаване на една от най-модерните и впечатляващи суперколи на своето време.

Снимки: Mercedes
 

Още по темата
  • Любимата кола на диктаторите

Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини

Пазарувай Онлайн

Гаранция на стоките

Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).

econt


Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв

Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.

Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.

Доставка във фиксиран час +2.40 лв.

Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.

Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

HID.bg

"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg

Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден



Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.

Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.

Какво ново...

© Всички Права Запазени

уеб дизайн