Каталог
- ПРОМОЦИОНАЛНИ СТОКИ
-
Double Din / DVD / GPS / Навигация
- Универсални модели
- Alfa Romeo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Audi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- BMW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chevrolet Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chrysler Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Citroen Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Fiat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Ford Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- GMC Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Great Wall Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Honda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hummer Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hyundai Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- JEEP Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- KIA Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Land Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Lexus Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mazda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mercedes-Benz Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mitsubishi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- MG Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Nissan Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Opel Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Peugeot Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Porsche Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Renault Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Seat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Skoda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Smart Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- SsangYong Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Subaru Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Suzuki Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Toyota Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Volvo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- VW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- КАМЕРИ
- Car Audio Интерфейси
- ViseeO Bluetooth Кит
- Xenon / HID комплекти
- Дневни / LED Светлини
- Видео интерфейси
- Парктроници
- LCD-TFT Монитори
- Антирадари
- Android Таблети
- CARBON Продукти
- Ангелски очи - Angel eyes
- GPS Навигации
- Фарове с Angel Eyes и LED
- Кристални и LED Стопове
-
Тунинг Продукти за Коли
- CAR HI-FI и MULTIMEDIA
- Защита за преден капак и броня VW
- АЛУМИНИЕВИ ФЛАНЦИ
- ЕКСТЕРИОР
- ЕЛЕКТРОННИ АКСЕСОАРИ
- ИНТЕРИОР
- ОПТИЧЕН ТУНИНГ
- ATP TUNING
- D2 RACING
- DBILAS-DYNAMIC
- SANDTLER
- ЗАГЛУШИТЕЛИ ЗА АУСПУХ
- ИЗПУСКАТЕЛНИ СИСТЕМИ
- КАТАЛИЗАТОРИ
- МЕКИ ВРЪЗКИ
- НАКРАЙНИЦИ ЗА АУСПУХ
- РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИ ВАЛОВЕ
- СПОРТНИ ГЪРНЕТА
- СПОРТНИ ФИЛТРИ
- ТУРБОКОМПРЕСОРИ
- СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ
- СПОРТНО ОКАЧВАНЕ
- ХРОМ АКСЕСОАРИ
- ЧИП ТУНИНГ/SPRINT BOOSTER
- Гуми и Джанти
- Мото и АТВ Аксесоари
- 4x4 Off Road
- Полезни Забавни За Фенове
- Инструменти
- Маркови Дрехи и Обувки
- Авточасти
- Ваучери
Реклама
Историята на една икона: Fiat 500
Малко са нещата, които крещят „Италия“ по силно от Fiat 500. E, може би пицата, като едно от най-популярните блюда в света, е малко по-известна от дребничкият автомобил, но тук се концентрираме върху колите. Заедно с емблематичният мотопед Vespa, това е едно от най-обичаните превозни средства, тъй като за разлика от Ferrari F40 и Lamborghini Countach, е реално достъпен за масите, и то не само във вид на плакат върху стената.
Fiat 500, или Cinquecento, както е известен в родината си, произлиза от Fiat 500 Topolino (в превод „малко мишле“) и е замислен и изпълнен като достъпен, малък автомобил за средностатистическото италианско семейство.
Дизайнът е дело на Данте Джакоза, а автомобилът е пуснат на пазара през юли 1957. Впоследствие той се превръща в любимо средство за придвижване в тесните улички на италианските градове, което пък го превръща в „народна кола“. Купето на Fiato 500 е дълго малко над 2.5 летра, или малко по-дълго от това на Smart ForTwo. За разлика от последния обаче, оригиналното Cinquecento побира четирима. Въпреки името си, италианският дребосък всъщност се задвижва от 479-кубиков двигател с два цилиндъра и въздушно охлаждане, който е прост като конструкция и лесен за поправка, което е от изключителна важност, особено в откъснатите провинциални части на Италия.
Смята се, че това е първият истински достъпен градски автомобил за обикновения италианец.
В своето зараждане, много автомобилни производители пробват да разработят перфектния малък автомобил с ниска крайна цена. Volkswagen, чието име само по себе си се превежда, като „народен автомобил“, постигат голяма популярност със своя Beetle и неговия задно разположен двигател с въздушно охлаждане. Именно тази концепция приема и Fiat 500, който от своя страна вдъхновява други производители, които започват да работят по усъвършенстването на дизайна. С позволението на Fiat, австрийците от Steyr-Puch произвеждат собствен квази 500 модел, но въпреки това, именно автентичният модел на италианците се доказва като най-популярен, както в родината си, така и в цяла Европа.
Производството на емблематичното Cinquecento продължава цели 18 години – от 1957 до 1975, но автомобилът продължава да живее в сърцата на хората и до днес, основно заради чаровния си външен вид, лесната си и евтина поддръжка, както и заради ниския си разход на гориво.
Първите версии на Fiat 500 били прости двуместни коли с отварящи се наобратно две врати, както и голям люк с мек гюрук. Инженерите на компанията избрали да използват плат, тъй като това било хитроумен начин да се спести стомана, като същевременно решението се рекламира като екстра. В следвоенния период в Европа имало недостиг на стомана. Това увеличило неимоверно цената на суровината, което пък било в противовес с идеята на Fiat да създаде достъпен семеен автомобил.
Двигателят на първите модели имал работен обем от 479 куб. см. и разполагал с мощност от 13 к.с., които били достатъчни за развиването на максимална скорост от 85 км/ч. За съжаление обаче, първоначално моделът не се представял добре на пазара, така че Fiat били принудени да проектират и създадат две нови версии през декември 1957. Те били кръстени Normale и Economica и имали двигатели с по-висока мощност от 15 к.с. Вариантът Normale вече имал комфортни задни седалки, отварящи се прозорци, както и лостче за мигачите, фиксирано на кормилната колона.
От Fiat пуснали на пазара и атрактивна спортна версия с бял основен цвят и червени линии, която се произвеждала от 1958 до 1960. Тя разполагала с 499-кубиков двигател и 21.5 к.с. мощност и твърд ламаринен покрив. Всички останали разполагали с мекия гюрук, за който стана въпрос по-горе, и който станал любим на по-младите купувачи.
През следващата година се появила версията Fiat 500 N, която разполагала с още по-голям „люк“, отварящ се чак до капака на двигателя отзад. Новата функционалност увеличила търсенето на модела, а от Fiat вече си дали сметка, че са създали бъдеща класика. От 1960 до 1965 на пазара бил варианта 500 D, чийто люк бил по-малък, но пък имал сенници, гумени стелки на пода, пепелник, както и система за измиване на предното стъкло.
В името на безопасността, отварящите се наобратно врати били заменени от конвенционални такива при модела, произвеждан от 1965 до 1968 – Fiat 500 F. Много италианци по това време започнали да се оплакват, че новите врати им пречат да огледат красивите крака на дамите, които влизат и излизат от колата. Кръглите фарове станали по-ръбати и квадратни, а по-голямото челно стъкло подобрявало обзора на шофьора зад волана. При този модел нараснала и максималната скорост – цели 120 км/ч.
От 1968 до 1972 на пазара вече се предлагал моделът Fiat 500 L или Lusso. Промените при него били по-скоро козметични, като с просто око се забелязвали нови хромирани брони, плисирана тапицерия от вътрешната страна на вратите, нов дизайн на таблото, както и черен волан. Като екстри се появяват сгъваеми седалки, мокет на пода, както и ново лого с надпис FIAT, изписан само с големи букви.
Последната модификация на Fiat 500 се произвежда от 1972 до 1975. При нея, броните на Lusso са премахнати, а интериорът е по-малко луксозен. Всъщност, този модел има базовата кабина, като F модификацията от 60-те и единствената разлика в последната R версия (от “Rinnovata”) е подобрената трансмисия.
Класическият 500 отдавна не се произвежда, но италианските пътища все още са пълни с много от тези издръжливи мъници, които сякащ ще продължат да пъплят завинаги. С изминаването на годините, коли като Panda завладяват пазара на малки автомобили по света, но класическият 500, който някога е бил евтина кола, днес се продава за астрономически суми. В средата на първото десетилетие от новия век, изоставени екземпляри от шейсетарските изпълнения на 500, които не са в движение, се търгуваха за около 3000 евро.
Добре осъзнавайки популярността на модела, както и емоцията, с която хората го приемат, Fiat започна да произвежда осъвременена негова версия през 2007. И така се появи доста по-голям автомобил, който следва дизайнерските щрихи на своя прародител, но заедно с това отговаря на изискванията на модерното автомобилостроене. Модерният 500 също се доказа като бестселър на пазара, но оригиналният модел и до днес остава едно от определенията за "народен автомобил".
Снимки: Fiat
- FIAT 500 стана на 60 години!
- Чудовищен Fiat 500 с 406 коня излиза на пазара
- Новият FIAT 500 ще е хибрид
Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини
Пазарувай Онлайн
Гаранция на стоките
Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).
Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв
Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.
Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.
Доставка във фиксиран час +2.40 лв.
Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.
Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
HID.bg
"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg
Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден
Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.
Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.