Европа срещу Америка: сравняваме Ford Focus RS с новия Mustang
Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване
Каталог
- ПРОМОЦИОНАЛНИ СТОКИ
-
Double Din / DVD / GPS / Навигация
- Универсални модели
- Alfa Romeo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Audi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- BMW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chevrolet Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chrysler Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Citroen Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Fiat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Ford Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- GMC Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Great Wall Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Honda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hummer Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hyundai Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- JEEP Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- KIA Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Land Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Lexus Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mazda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mercedes-Benz Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mitsubishi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- MG Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Nissan Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Opel Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Peugeot Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Porsche Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Renault Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Seat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Skoda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Smart Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- SsangYong Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Subaru Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Suzuki Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Toyota Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Volvo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- VW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- КАМЕРИ
- Car Audio Интерфейси
- ViseeO Bluetooth Кит
- Xenon / HID комплекти
- Дневни / LED Светлини
- Видео интерфейси
- Парктроници
- LCD-TFT Монитори
- Антирадари
- Android Таблети
- CARBON Продукти
- Ангелски очи - Angel eyes
- GPS Навигации
- Фарове с Angel Eyes и LED
- Кристални и LED Стопове
-
Тунинг Продукти за Коли
- CAR HI-FI и MULTIMEDIA
- Защита за преден капак и броня VW
- АЛУМИНИЕВИ ФЛАНЦИ
- ЕКСТЕРИОР
- ЕЛЕКТРОННИ АКСЕСОАРИ
- ИНТЕРИОР
- ОПТИЧЕН ТУНИНГ
- ATP TUNING
- D2 RACING
- DBILAS-DYNAMIC
- SANDTLER
- ЗАГЛУШИТЕЛИ ЗА АУСПУХ
- ИЗПУСКАТЕЛНИ СИСТЕМИ
- КАТАЛИЗАТОРИ
- МЕКИ ВРЪЗКИ
- НАКРАЙНИЦИ ЗА АУСПУХ
- РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИ ВАЛОВЕ
- СПОРТНИ ГЪРНЕТА
- СПОРТНИ ФИЛТРИ
- ТУРБОКОМПРЕСОРИ
- СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ
- СПОРТНО ОКАЧВАНЕ
- ХРОМ АКСЕСОАРИ
- ЧИП ТУНИНГ/SPRINT BOOSTER
- Гуми и Джанти
- Мото и АТВ Аксесоари
- 4x4 Off Road
- Полезни Забавни За Фенове
- Инструменти
- Маркови Дрехи и Обувки
- Авточасти
- Ваучери
Реклама
Европа срещу Америка: сравняваме Ford Focus RS с новия Mustang
Футбол срещу бейзбол. Късо еспресо срещу еднолитрово кафе. Равиоли срещу хотдог. Лорънс Оливие срещу Брус Уилис. Метър срещу фут.
Съмнявате ли се още, че Европа и Америка са два съвсем различни свята? Ако да, ето ви и окончателните две доказателства.
Те носят една и съща емблема, и дори ползват един и същи двигател. Но разликата между тях е като между Ангела Меркел и Доналд Тръмп.
За пръв път от четири десетилетия Ford реши да предлага официално Mustang и в Европа. Нека видим за какво го бива на фона на новия, изцяло европейски Ford Focus RS.
ДИЗАЙНЪТ
Това са не просто два подхода, а две противоположни философии. Последното поколение на Mustang е доста освежено, но въпреки това лесно ще откриете връзката с митичния му прадядо от 60-те години. Това означава гигантска решетка, издължен капак и мускулести калници. А силуетът продължава да казва: защо да ми пука за аеродинамиката, след като имам конските сили?
На този фон Focus RS изглежда направо напредничав. Не бихме го нарекли чак красив. Но всъщност тъкмо в това му е чарът - съвсем очевидно усилията и парите на създателите му са отишли не за дизайн, а за инженерство.
ДВИГАТЕЛИТЕ
И Focus-ът, и Mustang-ът се задвижват от 2.3-литровия турбобензинов Еcoboost.
Разбира се, ако сте от хората, според които в опаковки от два литра трябва да се продава само мляко, имате и друга опция - да си вземете оригиналния американски Mustang с петлитровия V8.
Но имайте предвид, че в завой неговата предница се потапя надолу по начин, който плашещо напомня за Титаник. И че жаждата му е като за купон в Студентски град.
Замисленият за Eвропа Mustang с Еcoboost е по-икономичен, по-лек и по-маневрен.
Като казахме един и същи двигател, да не ви подвеждаме. Настройките са съвсем различни, мощността е друга, дори разположението е надлъжно за Mustang и напречно за Focus.
НА ПЪТЯ
Тук е царството на Focus - независимо дали по планински пътища, или на състезателна писта. Щом натиснете педала, следва едно микроскопично колебание от турбото и после се изсипва истински порой. 350-те коня са подкрепени от отлични ръчни скорости, фантастични спирачки и, не на последно място, от чудесен звук, долетял сякаш от някое рали.
За разлика от повечето си конкуренти в Европа RS има задвижване на четирите колела, така че ви е спестено характерното за горещите хечбеци недозавиване. Активният диференциал може да прати до 70 процента от въртящия момент към задния мост, или до 100 процента - към предния. Получавате и прословутия дрифт режим, в който завиването с вратите напред е направо обидно лесно.
Mustang, от друга страна, няма никаква нужда от дрифт режим - той си е в него постоянно. Воланът не е от най-прецизните, а и предницата е твърде тежка за бързи завои. Но не е и нужно: идеята тук е да се отпуснете назад, да облегнете ръка на отворения прозорец и да тръгнете да прекосявате континента. Само не си забравяйте портфейла.
ПРАКТИЧНОСТТА
Смешно би било да се оплакваме от разхода на автомобили с по над 300 коня. И все пак ще го направим. От Ford обещават 7.7 на сто за Focus и 8 на сто за Mustang в смесен цикъл. Но това си е чиста проба баламосване. Физически и психически е невъзможно да не се възползвате в пълна степен от тези двигатели. И тогава Focus RS харчи 11 на сто, а Mustangът - над 13.
Големият коз на RS е вътрешното пространство: това си е пълноценна семейна кола, която при нужда може да вози и сравнително удобно. Минус е багажникът, може би най-малкият за европейски компактен хечбек.
Mustang е по-добре в това отношение, а и вози доста по-комфортно по нормални пътища. На задните седалки обаче трудно ще сместите възрастни хора.
ОТВЪТРЕ
По този показател, честно казано, сме склонни да пишем две тройки. Focus RS е твърде близък до обикновения Focus, ако не броим допълнителните прибори за температура на маслото и прочие. Материалите не са особено скъпи, а 8-инчовата мултимедийна система е далеч от интуитивното.
Mustang ползва същата мултимедия, а някои от бутоните и уредите изглеждат, сякаш са откраднати от магазин за един лев.
И двете коли обаче дават доста щедро серийно оборудване. Focus започва от 80 000 лева, но това включва всички удобства без подгряване на седалките. При
Mustang долната летва е на 79 хиляди за ръчни скорости, което ви дава безключов достъп, климатроник, 19-цолови джанти, кожен салон и електрически седалки. Малко странно камерата за задно виждане е серийна, а парктроникът се доплаща. И горещо ви го препоръчваме, защото тази грамада се паркира трудно.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Разбира се, 80 000 лева са доста пари за Ford. Но в наши дни толкова струва дизелова Skoda Superb, така че офертата не е лоша. Въпросът е коя от двете да изберете.
Мислете за Мустанга като за Брус Уилис. Да, обикновено носи потник, и не, едва ли би могъл да изиграе крал Лир. Но въпреки това не можете да не го харесвате.
И все пак ние бихме избрали Focus, вещественото доказателство на какво са способни някои от най-добрите автомобилни инженери в света.
Защото едното може и да е легенда, но другото - другото е просто една много добра кола.
Ford Mustang 2.3 Ecoboost
314 к.с. максимална мощност
432 Нм максимален въртящ момент
5.8 секунди 0-100 км/ч
Ford Focus RS
350 к.с. максимална мощност
440 Нм максимален въртящ момент
4.7 секунди 0-100 км/ч
- Идва сериен Mustang с над 700 коня
- Ford Focus RS най-после се пробва в „Зеления ад” (Видео)
Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини
Пазарувай Онлайн
Гаранция на стоките
Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).
Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв
Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.
Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.
Доставка във фиксиран час +2.40 лв.
Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.
Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
HID.bg
"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg
Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден
Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.
Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.