Daimler забърка скандал с наета и потрошена Tesla Model S

Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване

Каталог

Реклама

HID.bg » Новини » Daimler забърка скандал с наета и потрошена Tesla Model S

Daimler забърка скандал с наета и потрошена Tesla Model S

Концернът взел колата под наем, за да я разглоби напълно и да я тества в екстремни услония

Концернът Daimler изпадна в доста конфузна ситуация, след като се опита да проучи как е устроен Tesla Model S. Германският производител реши да икономиса пари и вместо за си купи електрическия седан, го нае като частно лице от компания за коли под наем. Всичко това доведе до сериозен скандал, съобщава Spiegel.de.

Daimler се забърка в скандал с наета и потрошена Tesla Model S

Електрическият седан е взет под наем от компанията Sixt и след една седмица е върнат обратно. През този период машината първо е закарана в техническия център в Зинделфинген, където е напълно разглобена и след това събрана отново. Електромобилът е бил тестван на местния полигон, както и в изпитателния център в Барселона.

Скандалът избухнал, след като се оказало, че компанията Sixt също е наела електромобила от германска семейна двойка. Моника Киндлейн и Манфред ван Ринсум (на снимката) имали три електрически коли в автопарка си и ги давали под наем. Още в началото съпругът се усъмнил, след като пристигналият клиент се интересувал само от програмното оборудване на машината и най-вече от системата за автопилот.

Договорът все пак бил подписан, като наемателят на Model S се съгласил, че пробегът за една седмица не бива да надвишава 1500 км, както и че колата не може да бъде тествана в екстремни условия. По-късно обаче в офиса на Манфед пристигнало съобщение от самия електромобил, който уведомява собственика си, че се намира доста по-далеч от тези 1500 км – в Барселона.

Първоначално 55-годишният мъж не се притеснил, защото решил, че колата е натоваране на влекач и така е закарана в Испания. Все пак мъжълът започнал да следи местоположението на машината, като правел скрийн-шотове от телефона си. От тях се виждало, че електромобилът се подлага на огромни натоварвания по планински трасета и кални терени.

Когато от Sixt върнали колата на семейството, Манфред внимателно е огледал и видял, че задната врата е повредена, както и че на места е сериозно одраскана. В жабката пък бил открит лист, на който пишело, че е нарушено правилника за паркиране в центъра на Mercedes-Benz в Зинделфинген.

Тогава Ван Рансум разбира, че колата му е повредена от служители на Daimler. Той е направил няколко снимки и е закарал машината за експертиза в Мюнхен. Щетите по нея са изчислени на 15 674 евро, но загубите за семейството за още по-големи, тъй като предстои ремонт и те няма да могат да дават колата под наем.

Освен това експертизата е показала, че колата е била разглобени и после сглобена наново, като са допуснати много неточности. По покрива са останали и следи от поставянето на измерителни уреди. Затова и семейството е поискало от Sixt да плати всички ремонти, както и компенсация за времето, в което Model S ще бъде възстановен – по 1000 евро на ден. Общата сума, включваща ремонт, боядисване, разходи за експертиза и морални загуби е на стойност 99 939 евро.

Копие от писмото си Манфред изпратил и на Съвета на директорите на Daimler AG. Юридическият отдел на концерна е обявил, че искането на семейството ще бъде удовлетворено. По-късно от Sixt обявиха, че въпросът е приключен и всичко е регулирано и платено.

Снимка: Spiegel.de
 

Още по темата
  • Daimler изпревари Tesla с електрически камион

Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини

Пазарувай Онлайн

Гаранция на стоките

Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).

econt


Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв

Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.

Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.

Доставка във фиксиран час +2.40 лв.

Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.

Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

HID.bg

"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg

Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден



Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.

Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.

Какво ново...

© Всички Права Запазени

уеб дизайн