Без дизел - въздухът още по-мръсен

Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване

Каталог

Реклама

HID.bg » Новини » Без дизел - въздухът още по-мръсен

Без дизел - въздухът още по-мръсен

Причините са старите трошки, спадът в продажбите, "по-мръсните" бензинови двигатели и увеличеният пазарен дял на SUV

След години на спад нивото на вредни емесии, изхвърляни от произведените в Европа автомобили, отново започват да се покачват, а анализаторите обвиняват за това демонизацията на дизела. За първи път от 10 г. емисиите на СО2 са спрели да се понижават.

Без дизел - въздухът още по-мръсен

Увеличението през 2017 г. е със скромните 0,3 гр/км, което означава, че средно една нова кола е изхвърлила в амтосферата 118,1 гр/км въглероден диоксид, в сравнение със 117,8 гр/км през 2016. Това обаче все още е крачка в погрешната посока, особено като се има предвид, че европейските автомобилни производители се ангажираха да постигнат нива от едва 95 гр/км въглероден диоксид до 2021 г. Това едва ли ще е трудно постижимо, защото се предвижат огромни глоби за брандовете, които не успеят да постигнат нормата.

JATO Dynamics, която направи това проучване, обвинява спада в купуването на дизелови автомобили за увеличаването на CO2. Средно дизелите отделят 15-20% по-малко въглероден диоксид в сравнение с бензиновите автомобили. Миналата година усредненият показател за дизела бе 117,9 гр/км, а за бензина - 123,4 гр/км, или с 5,5 гр/км повече.

Без дизел - въздухът още по-мръсен

Данните на JATO показват, че продажбите на дизелови коли са спаднали с 7,9% през миналата година, като пазарният им дял е намалял до 43,8%. През 2011 г. той бе 55%. Според автомобилните производители отказването от дизела е много погрешно, защото причината за проблемите с качеството на въздуха не са най-новите дизелови автомобили, отговарящи на еконормата Евро 6, а старите коли. Потребителите, смятат те, са насърчавани да се откажат от тези автомобили, които, по ирония на съдбата биха могли да помогнат за подобряване качеството на въздуха и намаляване емисиите на парниковите газове, от недобре информирани медии и явно сбъркани правителствени политики.

Без дизел - въздухът още по-мръсен

Постоянно нарастващата популярност на SUV също е фактор. Те са по-тежки и по-малко аеродинамични от обикновените автомобили, така че, по принцип, отделят повече CO2. Прибавете това към скока в търсенето на бензинови коли за значителното увеличаване на изхвърляния в атмосферата въглероден диоксид (и пи-висока консумация на гориво за собствениците)...
Един пример, който дават от  JATO:  Ford Kuga с 1,5-литров TDCi двигател с мощност 120 к.с. изхвърля 115 гр/км въглероден диоксид, а Ford Focus със същия двигател - само 99 гр/км. А бензиновият 1,5-литров турбо алтернатива на този дизелов Kuga? Огромните 145 гр/км...

Анализаторите от JATO твърдят, че потенциалното покачване нивата на CO2 може дори да се ускори през следващите години. Средният дизелов автомобил е по-мощен от средния бензин - 142 срещу 123 к.с. Феновете на дизела, които решават да преминат към бензина и търсят сравними характеристики на автомобила, ще трябва да приемат още по-голямо увеличение на CO2, което може да доведе до покачване на вредните емисии в бъдеще.

Без дизел - въздухът още по-мръсен

Електрическите автомобили изглежда малко вероятно да помогнат в близко бъдеще. Техният пазарен дял нарасна от 3 до 5% през 2017 г., като тук се включват всички превозни средства на алтернативно гориво, включително хибриди. Пазарният дял на колите, задвижвани само на ток, остава незначителен.

Без дизел - въздухът още по-мръсен

Всичко това сочи към големи проблеми за производителите на автомобили, които искат да изпълнят ангажиментите си за емисиите на CO2 от 2021 г. в ЕС: въпреки че най-зелената марка,  Toyota, върви в правилната посока със средни стойности CO2 от 101/2 гр/км, по-големите брандове са доста по-далеч от целта. Средните стойности на Volkswagen са 119,6 гр/км, на Ford са 120,8 гр/км, а Mazda е на дъното сред 20-те най-големи марки в Европа със 131/2 гр/км. Всъщност, Mazda отчете най-голям среден скок ан извърлян въглероден диоксид миналата година от 3,5 гр/км.

А каква е глобата за автомобилните производители, които не успеят да покрият европейската директива от 95 гр/км? Тя е точно 95 евро за всеки грам въглероден диоксид над нормата на всеки продаден автомобил. Което за Volkswagen Group би означавало общо около 1,36 млрд. евро.

Още по темата
  • Как съдът в Германия ускори края на дизела
  • Стратегът на BMW: И след 50 години ще има бензин и дизел

Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини

Пазарувай Онлайн

Гаранция на стоките

Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).

econt


Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв

Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.

Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.

Доставка във фиксиран час +2.40 лв.

Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.

Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

HID.bg

"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg

Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден



Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.

Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.

Какво ново...

© Всички Права Запазени

уеб дизайн