Съюзът Volkswagen–Ford ще бъде напълно равностоен

Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване

Каталог

Реклама

HID.bg » Новини » Съюзът Volkswagen–Ford ще бъде напълно равностоен

Съюзът Volkswagen–Ford ще бъде напълно равностоен

Разликите в обема на продажбите и печалбите не притесняват двата производителя

Ръководството на Volkswagen Group очаква стратегическото партньорство с Ford Motor Co. да бъде напълно равнопоставено, като да донесе еднакви ползи и на двата производителя. Това няма да се промени и въпреки факта, че германците произвеждат и продават два пъти повече автомобили от американския си конкурент.

Съюзът Volkswagen–Ford ще бъде напълно равностоен

Двата производителя още през юни обявиха, че обмислят създаването на съюз за развитие и производство, който ще включва леки транспортни средстда и ще укрепи цялостната конкуретноспособност на компаниите. Според новия шеф на отдела за лекотоварни автомобили във Volkswagen – Томас Седран, предстоящата сделка ще гарантира, че двете страни ще се възползват еднакво.

„Когато финализираме този алианс, той ще бъде напълно балансиран. Няма да има старши или младши партньор в него. Двете компании ще си сътрудничат и ще извличат еднакви ползи. Може да има години, в които да се появи разлика в обема на произвежданата продукция, но общата сума ще бъде еднаква”, обясни пред  Automotive News Europe Седран, който е в основата на проекта за създаване на подобен съюз.

По отношение на числата, Volkswagen доминира над Ford. През 2017 г. групата е продала 10,7 млн. нови автомобила в цял свят, като отчита приходи от 268 млрд. долара. На свой ред Ford записа 6,6 млн. долара и 156 млрд. Именно подобни несъответствия провалиха подобни съюзи в миналато. Пример за това е сътрудничеството между Volkswagen и Suzuki, което струва доста на японците, преди те да успеят да си върнат 20-те процента от акциите, продадени на германците.

В момента пазарната капитализация на Volkswagen  е два пъти по-висока от тази на Ford. Германците обаче вярват, че в средносрочен план сделката ще генерира 464 млн. долара годишна брутна печалба за двете страни, като първоначално усилията ще бъдат съсредоточени въху разработката на леки товарни превозни средства като ванове и малки камиони.

Съюзът Volkswagen–Ford ще бъде напълно равностоен

Двете компании имат опит в тази насока, след като си сътрудничиха при създаването и производството на минивановете Volkswagen Sharan и Ford Galaxy. Те се произвеждаха в общото им предприятие AutoEuropa близо до Лисабон от 1995 г. насам. По-късно Ford продаде своя дял на VW и премести Galaxy на глобалната си платформа, която е в основата на модели като минивана S-Max и седана Mondeo

„Ford е логичният ни партньор, тъй като двете комрании са лидери на пазара на лекотоварни автомобили в Европа и сега обединяват сили. В същото време всяка от тях контролира ощоло 15% от пазара, така че няма опасност сделката да бъде провалена от властите заради нарушение на антитръстовите закони”, допълва Седран.

Според запознати, във Volkswagen имат идеята да спестят сериозна сума от разработката на второ поколение на пикапа Amarok, като се възползват за него вече готови Ford Ranger. Нещо подобно сториха в Mercedes-Benz със своя пикап X-Class, който е изграден на платформа, предоставена от Nissan. Луксозната товарна машина дори използва двигатели на японския производител, като само топ-версията е с V6 мотор на Mercedes.

Съюзът Volkswagen–Ford ще бъде напълно равностоен

Друг проект, който интересува германците, VW Crafter. Той бешe създаден съвместно с Mercedes Sprinter, като се сглобяваше във фабриката на марката, докато сътрудничеството между двете компании не приключи през 2016 г. Година по-късно на пазара се появи нов Crafter, разработен изцяло от Volkswagen, но неговите продажби са по-слаби – 31 000 срещу 50 000 на новия Sprinter.

В същото време Ford постига сериозни успехи със своя товарен Transit и пътническата му версия Torneo, чиито продажби превишават тези на шестото поколение на VW Multivan. Големият проблем в случая е, че новите поколения на германските модели са на пазара от 2-3 години, така че ще трябва да мине доста време, преди те да преминат на новата обща платформа, която Volkswagen и Ford ще разработят.

Самият Седран е оптимисти, че споразумението между двата гореми автомобилни производителя може да бъде подписано до края на календарната година. Според него, основите параметри вече са изяснени напълно и между компаниите има нужната химия, за да се стигне до партньорство, което ще донесе само ползи.

Снимки: Motor

Още по темата
  • Ford променя световната си стратегия
  • Volkswagen и Ford създават съюз

Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини

Пазарувай Онлайн

Гаранция на стоките

Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).

econt


Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв

Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.

Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.

Доставка във фиксиран час +2.40 лв.

Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.

Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

HID.bg

"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg

Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден



Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.

Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.

Какво ново...

© Всички Права Запазени

уеб дизайн