Какво ще стане с единствената автомобилна писта в България?

Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване

Каталог

Реклама

HID.bg » Новини » Какво ще стане с единствената автомобилна писта в България?

Какво ще стане с единствената автомобилна писта в България?

Христо Стоилов, създател и собственик на "Дракон" в Калояново, разговаря с КОЛЕЛА

За последния четвърт век сме слушали какви ли не гръмки приказки за моторните спортове в България - като се започне от пистата за Формула 1, която щяхме да строим, и се приключи с прословутата делегация от петима министри, командирована с държавни пари на моторните награди в Монте Карло.




Но всъщност единственото реално развитие, което автомобилният спорт е претърпял, се дължи на ентусиазма и личните усилия на ето този човек - Христо Стоилов, или, както го знаят феновете, Ицо Дракона. Благодарение на този бивш състезател в България все пак има автомобилна писта - "Дракон" край пловдивското село Калояново.
През последните три години това бивше селскостопанско летище бе основно преустроено и вече спокойно може да приема състезания. И това далеч не е краят, както споделя самият Стоилов пред камерата на "КОЛЕЛА".

Какво костваше това начинание - като енергия, като време и най-вече като финанси?
- Доста финанси се изсипаха... Мога само да кажа, че новият модул е с дължина 800 метра, почти километър - оттам можете да си направите сметка какво излиза като стойност.
Завършването на модула с неща като бордюри, дрениране и така нататък беше най-сложно, защото трябваше буквално да дебнем за пролуки в графика на пистата между тренировъчна дейност и различните събирания.
Но сега вече всичко това е факт и имаме много добри отзиви.

Какво ще стане с единствената автомобилна писта в България?
Христо Стоилов. Снимки: КОЛЕЛА

Доколкото помня, една значителна част от инвестицията беше под формата на заем, който трябва да се връща. Какви са перспективите при сегашните условия в България това съоръжение да изплати инвестицията?
- С много мои познати съм разговарял на тази тема: доколко е възвръщаем подобен бизнес план. Аз самият започнах идеята за това съоръжение през 2005 година без никакви комерсиални цели. Но понеже пистата постоянно иска пари, започнах да се замислям дали наистина това не е един важен фактор. Мога категорично да кажа, че при днешните условия в България е много трудно да се върнат тези пари, като имаме предвид каква е културата на моторните спортове у нас. Винаги съм казвал, че първото нещо, за което трябва да мислят деятелите в тези спортове, е да създадат поколение. Имам доста поглед върху културата в други европейски държави - Италия, Франция, Англия. Нивото там е стотици пъти по-високо, отколкото в България. Хората там знаят какво е моторен спорт, знаят неговото значение, неговата престижност.
Моята идея е, създавайки любителски мероприятия на "Дракон", да предизвикам интерес у младите хора, а те на свой ред да създадат интерес у познатите си. Така ще увеличим и бъдещата публика, и броя на състезателите. Това е идеята.

Какво ще стане с единствената автомобилна писта в България?

Видяхме днес тук хора, дошли до Пловдив от Добрич, от Хасково... Това обичайна гледка ли е?

- Да. Новият модул дава добри възможности за байковете. Освен това бих казал, че имаме най-добрата измервателна система на Mylaps, която може да даде на всеки информация на какво ниво е, какво постига и какво не постига след всяка обиколка.

Това ли е завършеният вид на проекта, или предстои още нещо?
- Това е част от бъдещето на писта "Дракон". Идеята е съоръжението да бъде удължено до 2 километра и 600 метра. В момента е 2 км и 42 метра. Основното ни внимание в последно време беше върху зоните за сигурност - да бъдат направени добри опесъчени зони, и срещу старт-финалната права да се направи един асфалтиран джоб с пясъчна възглавница, така че байковете, ако имат някаква грешка при спирането, да използват този сектор и да се върнат на трасето.

Да разбираме, че Христо Стоилов няма намерение да се отказва?
- Аз не се отказвам. След като човек се е заел с някаква идея, вече 12 години, то наистина трябва да я довърши. Няма връщане назад.

Какво ще стане с единствената автомобилна писта в България?
Снимка: Писта Дракон

Б. Ред. Месеци след този разговор можем да кажем, че Христо Стоилов държи на думата си. През това лято бяха преасфалтирани старите участъци на пистата и от 15 август тя отново е отворена за свободно каране.
 

Още по темата
  • Как да спасим рали спорта в България?

Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини

Пазарувай Онлайн

Гаранция на стоките

Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).

econt


Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв

Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.

Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.

Доставка във фиксиран час +2.40 лв.

Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.

Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

HID.bg

"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg

Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден



Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.

Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.

Какво ново...

© Всички Права Запазени

уеб дизайн