Каталог
- ПРОМОЦИОНАЛНИ СТОКИ
-
Double Din / DVD / GPS / Навигация
- Универсални модели
- Alfa Romeo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Audi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- BMW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chevrolet Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Chrysler Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Citroen Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Fiat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Ford Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- GMC Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Great Wall Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Honda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hummer Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Hyundai Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- JEEP Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- KIA Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Land Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Lexus Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mazda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mercedes-Benz Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Mitsubishi Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- MG Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Nissan Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Opel Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Peugeot Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Porsche Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Renault Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Rover Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Seat Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Skoda Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Smart Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- SsangYong Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Subaru Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Suzuki Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Toyota Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- Volvo Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- VW Multimedia / Навигация / GPS / DVD / TV / Android
- КАМЕРИ
- Car Audio Интерфейси
- ViseeO Bluetooth Кит
- Xenon / HID комплекти
- Дневни / LED Светлини
- Видео интерфейси
- Парктроници
- LCD-TFT Монитори
- Антирадари
- Android Таблети
- CARBON Продукти
- Ангелски очи - Angel eyes
- GPS Навигации
- Фарове с Angel Eyes и LED
- Кристални и LED Стопове
-
Тунинг Продукти за Коли
- CAR HI-FI и MULTIMEDIA
- Защита за преден капак и броня VW
- АЛУМИНИЕВИ ФЛАНЦИ
- ЕКСТЕРИОР
- ЕЛЕКТРОННИ АКСЕСОАРИ
- ИНТЕРИОР
- ОПТИЧЕН ТУНИНГ
- ATP TUNING
- D2 RACING
- DBILAS-DYNAMIC
- SANDTLER
- ЗАГЛУШИТЕЛИ ЗА АУСПУХ
- ИЗПУСКАТЕЛНИ СИСТЕМИ
- КАТАЛИЗАТОРИ
- МЕКИ ВРЪЗКИ
- НАКРАЙНИЦИ ЗА АУСПУХ
- РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИ ВАЛОВЕ
- СПОРТНИ ГЪРНЕТА
- СПОРТНИ ФИЛТРИ
- ТУРБОКОМПРЕСОРИ
- СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ
- СПОРТНО ОКАЧВАНЕ
- ХРОМ АКСЕСОАРИ
- ЧИП ТУНИНГ/SPRINT BOOSTER
- Гуми и Джанти
- Мото и АТВ Аксесоари
- 4x4 Off Road
- Полезни Забавни За Фенове
- Инструменти
- Маркови Дрехи и Обувки
- Авточасти
- Ваучери
Реклама
Внимание с тези коли на старо
Купуването на автомобил втора ръка винаги нос рискове. Ясно е, че при колите на старо има далеч по-голяма опасност от повреди. От такива никой не е застрахован. Разбира се, това не означава, че непременно ще се стигне до авария, но пък е препоръчително да се внимава при избора. Както и да се залага на задължителна диагностика на колата преди нейното закупуване. Ето 8 технически решения, които могат да доведат до проблеми при колите на старо.
Преселективна скоростна кутия
Най-големите привърженици на автоматичните скоростни кутии с предварително избиране на предавката са концерните VAG и Ford. При Volkswagen се предлага добре познатата DSG (или S-tronic при Audi). Първите DSG кутии работеха с маслен съединител, като често техният електронен управляващ блок дефектираше. Това се отнася най-вече за страните, където зимата продължава по-дълго и е по-мразовита, тъй като този тип трансмисии не обичат студа.
При 7-степенната DSG се появиха и допълнителни проблеми с триенето, което води до по-бързо износване. Те се забелязват и при първите модели на Ford с тяхната трансмисия Powershift, но там са доста по-малко на брой. Освен студеното време, проблем се оказва и придвижването в задръствания.
През 2010 DSG трансмисията с 6 предавки бе модернизирана и това я направи значително по-надеждна. Това се отнася и за тази със 7 предавки, която вече разполага с два сухи съединители.
Във всички случаи обаче преди да се купи автомобил с такава скоростна кутия, трябва да се направи щателна проверка, иначе ремонтът ще струва прекалено много. С подобни трансмисии вече се предлагат и моделите на Kia и Hyundai, като при тях ключовият компонент носи името DCT. За нейната надеждност обаче все още е рано да се говори, тъй като излезе на пазара твърде скоро.
Компактни двигатели
През последните години се наблюдава тенденция към появата на все повече двигатели с малък обем и принудително пълнене, които са плод на т.нар. "даунсайзинг" политика. Такива мотори се предлагат както на бюджетни автомобили, така и на скъпи коли от премиум брандове. Така се постигна намаляване на теглото, по-голямо пространство и по-нисък разход на гориво. Въпреки това, те не харчат кой знае колко по-малко от атмосферните мотори, а и в никакъв случай не са толкова надеждни.
Изследванията сочат, че малките турбомотори дори в идеални условия не могат да изминат повече от 250 000 км. По-големият разход на масло също е обичайно явление за тях. А липсата на масло в мотора веднага оказва влияние върху работата на турбината.
С други думи – най-малкото отклонение от коректната експлоатация и поддържане на този двигател, съкращава и без това малкия му ресурс. Освен това, съвременните турбомотори с директно впръскване на горивото, се ремонтират доста трудно и съответно скъпо.
Дизели с пиезо инжектори
По правило съвременните турбодизели са оборудвани със система за директно впръскване на горивото Common Rail, като по надеждност те не отстъпват на своите бензинови съвременници. Някои от тях имат т.нар. помпа-дюза система, която е доста чувствителна към горивото. А ремонтът при повреда (най-често запушване) не е евтин.
Той обаче е двойно по-скъп, ако дюзите са от по-ново поколение с пиезо инжектор. Така че при избор на автомобил с такава система, задължително трябва да се внимава с горивото, което се сипва.
Пневматично и хидропневматично окачване
Хидропневматичното окачване е визитната картичка на автомобилите Citroen, като стартира още с легендарния DS. Тя е проверена и изпитана от времето, но на моменти и при нея се появяват проблеми. Заради повреда на датчиците, каросерията на автомобила може да застане в едно положение. Или пък да се вдига и сваля само една ос. Това често се случва при автомобили с пробег от над 150 000 км.
Допълнително положението се усложнява от лошото състояние на пътищата в някои държави (в България то сякаш е задължително). Пневматичното окачване, което вече се поставя и на редица кросоувъри и седани от премим класа, не обича мръсотията и тя му нанася сериозни щети. Така че при всяка възможност е хубаво автомобилът да се измива и отдолу. А преди закупуването му задължително трябва да се провери състоянието на цялото окачване. Защото то е доста скъпо.
Вариаторна трансмисия
Безстепенната скоростна кутия вече е често срещана най-вече при японските автомобили. С такава са оборудвани Toyota RAV4, Subaru Forester, Nissan Qashqai, Mitsubishi Outlander и др. Дори предишното поколение на Audi A6 се предлагаше с такъв тип трансмисия.
Най-често се среща вариаторът Jatco JF011E, който предлага сравнително голям ресурс – около 150 000 км, след което се налага смяна на ремъка. Той не е евтин, но пък подмяната му е задължителна, защото ако се износи и скъса, може да нанесе сериозни щети. Освен това на 60 000 км трябва задължително да се сменя маслото в трансмисията, което също не е никак евтино.
Алуминиево шаси
Някои автомобили, като Jaguar XF например, залагат на изцяло алуминиево шаси и каросерия. Техният ремонт може да причини доста главоболия, защото не е толко лесен за изпълнение. А силовите агрегати почти не подлежат на възстановяване.
Положителното на този тип конструкция е по-ниското тегло, като и по-малката опасност от корозия. Срещу тях обаче трябва да се постави именно разходите по ремонта, които са страшно високи, тъй като се изисква специално оборудване.
Люк и панорамен покрив
От една страна люкът и панорамният покрив са много красиви и ефектни, но с течение на времето могат да доведат до редица проблеми. Рано или късно люкът започва да пропуска вода, тъй като уплътненията не са вечни. Появяват се и проблеми с електрическата система, която го управлява. Ремонтът никак не е евтин, защото резерви части почти не се предлагат.
При панорамния покрив историята е малко по-различна – той няма да протече, но пък затова лесно може да бъде повреден от изхвръкнал камък или паднало парче лед върху автомобила. Ремонтът също е доста скъп.
Светодиодни фарове
Няма как да се отрече, че светодиодната оптика е много ефектна и ефективна, но в същото време е и доста сложна. Ако фарът угасне, неговата крушка не може да се смени. А смяна на целия фар (или неговата поправка) е доста скъпо удоволствие. Изгарянето на един от диодите пък проваля ефекта на цялата система, а често може да доведе и до повреда на останалите. Нещо, което често се среща при предишното поколение на Audi A6.
Всичко споменато дотук не означава, че задължително трябва да се избягват автомобилите, разполагащи с някоя от тези системи или агрегати. Както и не означава, че тези коли ще прекарват много време в сервиза. Основното при избора на автомобил-втора ръка е проверката в сервиз преди неговото закупуване. Да, тя струва пари, но тези пари ще бъдат спестени от следващи ремонти.
Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини
Пазарувай Онлайн
Гаранция на стоките
Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).
Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв
Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.
Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.
Доставка във фиксиран час +2.40 лв.
Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.
Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.
HID.bg
"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg
Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден
Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.
Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.