Новата стратегия на GM: по-малки, но по-печеливши

Вашата количка е празна.
Приятно пазаруване

Каталог

Реклама

HID.bg » Новини » Новата стратегия на GM: по-малки, но по-печеливши

Новата стратегия на GM: по-малки, но по-печеливши

Политиката на Мери Бера не успя да сработи в Европа, затова американците са на път да се оттеглят в Азия и Латинска Америка

Преди няколко дни стана ясно, че главният изпълнителен директор на General Motors - Мери Бера - има намерение да се раздели с европейските марки Opel и Vauxhall. Ако това се случи, би означавало, че GM е на път да направи остър завой в развитието си.

Продажбата на Opel е сигнал за цялостна промяна в GM

Ако Бера успее да финализира сделката с PSA Peugeot Citroen (пред която все още има твърде много пречки), тя ще спази едно от противоречивите си обещания - да “наруши целостта” на GM, вместо да позволи влияние от външни сили.

Продажбата на Opel означава, че GM вече няма да се стреми да бъде ключов играч във всички по-големи автомобилни пазари в света, а вместо това ще се концентрира върху увеличаването на оборота и печалбата.

Разбира се, отдръпването от ключови пазари, особено толкова голям като този в Западна Европа, крие своите рискове. Битката за пазарен дял ще става все по-жестока, а в същото време Бера ще бъде подложена на по-голямо напрежение от всякога. Акциите на компанията скочиха с 5%, след като във вторник стана ясно намерението й да се раздели с Opel и Vauxhall, но въпреки това стойността за дял на GM е под психологическата граница от 41 долара, колкото беше при встъпването в длъжност на Мери Бера.

“Вярваме, че инвеститорите на GM са склонни да приемат по-радикални мерки, за да оптимизират пренасочването на капитала,” коментира анализаторът Адам Джонас от Morgan Stanley.

Управата на General Motors твърдят отдавна, че собствеността над германската марка Opel осигурява на концерна инженерно ноу-хау за разработването на малки и средноразмерни автомобили, с които да се задоволи търсенето в Щатите и Азия. Именно заради това, през 2009 General Motors се отказа да продаде европейския си бизнес на независимия производител Magna Steyr.

Продажбата на Opel е сигнал за цялостна промяна в GM

Сега обаче, делът на малките коли в САЩ и Китай се топи за сметка на SUV модели и кросоувъри, а в същото време, все по-строгите регулации за нивата на вредните емисии и стандартите за безопасност правят европейските коли по-скъпи и по-трудни за продаване на други пазари, уточняват анализатори.

От 2009 насам се промени и връзката на General Motors с китайските й партньори, които дават алтернативата на производството на компактни модели в Европа. Американците разработват нова гама от достъпни модели за Азия и Латинска Америка с партньорската китайска компания Shanghai Automotive Industry Corp (SAIC), което е ясен признак за солидния напредък, постигнат от китайските автомобилни производители.

Във вторник, Боб Луц, който е бивш вицепрезидент на Управителния съвет на GM, отговарящ за продуктовата разработка, коментира, че GM може да структурира сделка с PSA, без да е задължително да си затвори вратата по отношение на съвместната разработка на модели. Това от своя страна ще запази възможността за износ на някои модели на Cadillac и Chevrolet в Европа.

“Парите от продажбата, която ще изстреля акциите на GM в космоса, ще позволят на концерна да ускори развитието на бизнеса си в Северна Америка и Китай - далеч по-добър начин за използване на ресурсите,” заявява Луц в имейл, добавяйки, че не е бил в контакт с никой от GM.

Веднага след обявяването на новината около възможната продажба на Opel, анализатори предупредиха, че цената по сделката може да бъде ниска. Тя зависи от това как и дали GM и PSA ще си споделят интелектуалната собственост, пенсионните задължения, дълговете и разноските по реструктурирането.

Дори след травматичното обявяване на банкрут през 2009, General Motor се пребори да остане значителен играч на големите автомобилни пазари и да се конкурира с Toyota Motor Corp. и Volkswagen AG за титлата “Най-голям автомобилен производител по брой продажби в света”.

Продажбата на Opel може да означава, че GM оставя настрана традиционното мерило за успех и да се превърне в по-малка компания, концентрирана в пазара на пикапи в Щатите, Китай и някои, но не всички, големи и развиващи се пазари в Латинска Америка и Азия. Под ръководството на Бара, General Motors напусна Русия и Индонезия, след като счетоводителите на концерна изчислиха, че компанията не печели достатъчно в замяна на своите инвестиции. Цялата политика на Бара е да се гарантира възвръщаемост на инвестирания капитал, голям оборот, с който да се подпомогне обратното изкупуване на акции, както и цялостната доходност, а не броя на продажбите.

Европейският клон на GM се провали в следването на тази политика, въпреки инвестираните в него повече от 1 млрд. долара от 2012 насам.

“Решението на GM да се раздели с европейския си бизнес е свързано с идеята да се пренасочат ресурси от неатрактивни пазари със слаба конкурентна позиция към атрактивни пазари със силни позиции на компанията, особено в райони, които са потенциално по-важни за успеха на GM в дългосрочен план,” коментира анализаторът на Barclays - Брайън Джонсън.

От GM отказаха да коментират.

Снимки:


Източник: automedia.bg
Виж още новини
Още новини

Пазарувай Онлайн

Гаранция на стоките

Гаранционният период за всяка стока е посочен в съответната за нея страница. Всички стоки, които подлежат на гаранционно обслужване, са придружени от необходимите документи с информация за срока, условията и мястото на гаранционното обслужване. Гаранционните уловия са съобразени с наредбите и изискванията на ЗЗП (Закон за защита на потребителите).

econt


Доставка за София в работно време: 9.00-18:30 - 3 лв

Доставка за София експресно за същия ден - 6 лв.

Доставка за цяла България - Еконт Експрес - 6 лв.

Доставка във фиксиран час +2.40 лв.

Плащане при доставка
При получаване на стоката плащате дължимата сума на куриера.

Плащане по банков път
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

Онлайн плащане чрез EPAY.BG
Чрез банков превод в указаната от HID.bg сметка.

HID.bg

"Алвиа" ЕООД
София, ул. "Цар Иван Асен II" 60
тел.: 0888 795 001
e-mail: info@hid.bg

Работно време:
Понеделник до Петък 10 - 19 часа
Събота 10 - 14 часа
Неделя - почивен ден



Можете да закупите всички продукти на лизинг чрез TBI Credit.

Срока на лизинга е от 3 до 36 месеца.

Какво ново...

© Всички Права Запазени

уеб дизайн